Scandi

Trådstartare
Tänkte kankse införskaffa en blå trädpyton om det går att få tag i? Finns det någon i sverige som föder upp sådana? Är de väldigt dyra/ovanliga?

Sv: Blå Orm?

Det existerar inga blåa trädpytons, någonstans. Däremot finns det gröna trädpytons (morelia viridis) som kan ha en varierande mängd blått. De flesta är dock gravida honor som efter äggläggning återfår sin normal gröna färg. Andra avlar för att få fram mer blåa nyanser permanent men jag tror inte man kommit speciellt långt här i Sverige. Greg Maxwell kanske har. Men jag skulle tro att dom är duktigt dyra

Det existerar inga blåa trädpytons, någonstans. Däremot finns det gröna trädpytons (morelia viridis) som kan ha en varierande mängd blått. De flesta är dock gravida honor som efter äggläggning återfår sin normal gröna färg. Andra avlar för att få fram mer blåa nyanser permanent men jag tror inte man kommit speciellt långt här i Sverige. Greg Maxwell kanske har. Men jag skulle tro att dom är duktigt dyra

Fast om man söker på google kommer ju ett antal blåa sådana upp!

bleu6nq.jpg

2649MVF17.99.jpg

Fast samtliga på bilderna är just gröna trädpytons. Den på översta bilden är dessutom en gravid hona

Mmm det jag menade, blåa gröna trädpytons. Är givetvis ute efter en som har en blå färg i grunden, inte pga av hormonfnatt.

Aquaman.jpg

Detta är dock en hanne, och den är ju duktigt blå!

Greg Maxwell hade en hel del blåa! :D

ja det går säkert att få tag i en hyfsat blå. Men då får man i sånna fall satsa på en äldre orm eftersom dom aldrig är blå som små och dessutom skiftar färg duktigt mycket åtminstone upp till 1,5 år. Jag är inte riktigt säker på att jag vill veta vad ett äldre blått ex kostar :crazy: Greg maxwell små bebisar på sidan kostade 1800 dollar. Och dom var inte efter blåa föräldrar. Jag skulle nog gissa på runt 40 papp för att va på den säkra sidan (inte helt orimligt eftersom spider kungspytonen låg där för bara ett par år sedan) sen ska man ju tänka på att grön trädpyton inte är den lättaste ormen heller

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 194
Senast: Maniac123
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 036
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama