biten av häst!

Sv: biten av häst!

När jag blev illa biten förra året så fick jag åka in till akuten omgående. Där fick jag en stelkrampsspruta och en pencilin kur. Doktorn sa att ett hästbett var lika farligt som ett katt bett. Folk tror inte det då hästen är vegetarian. Men de får ju ofta med sig jord när de går och pillrar på backen.

Jag tycker att du generaliserar kraftigt när du påstår att vi inom akutsjukvården "ofta bortser från de verkliga farorna".

Stelkramp må vara sällsynt, men det är ingen vacker död.

Jag och mina kollegor inom akutverksamheten är mycket väl medvetna om pasteurella multocida i kattbett och behovet att ge Amoxicillin.

Det enda djuret det är värre att bli biten av än av en katt, är människa.

Jag tycker att du generaliserar kraftigt när du påstår att vi inom akutsjukvården "ofta bortser från de verkliga farorna".

Stelkramp må vara sällsynt, men det är ingen vacker död.

Jag och mina kollegor inom akutverksamheten är mycket väl medvetna om pasteurella multocida i kattbett och behovet att ge Amoxicillin.

Jag kan intyga att man lär ut amoxicillin till kattbett

starlito, med kand

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 101
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Har ni någon gång varit med om att ett försäkringsbolag strulat när köpare ska ta över försäkringen? Har lämnat fullmakt men när köpare...
Svar
11
· Visningar
1 102
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 613
Senast: warg
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 117
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud