Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där med pris/portion är nåt jag saknar. Vore nåt för en nätsajt att ta upp. Så man kan söka efter rätter på pris. Eller finns det?40 kr per portion är mycket pengar!
Om man minskar andelen kött och fisk så blir det stora portioner för de pengarna. Det är många grönsaker och potatis, pasta, bönor etc som kostar långt mindre än 40 kr per kilo. Och ett kilo mat per portion är inte så vanligt....
Egentligen är det bara att slå upp närmaste receptsamling och räkna. Om man inte väljer dyra styckdetaljer av köttet så kostar nog det mesta under 40 kr??
Korvstroganoff m ris är gott och billigt.juni kommer vara en månad med sämre pengar.
Så släng in en massa förslag på billig mat att laga. 40kr/portion är budgeten och då skall pasta/potatis osv ingå
Just det har ju Coop och Lotta Lundgren satsat på i deras samarbete. Så Coop har receptsamlingar med Lottas recept där även prisuträkning finns med. (Kan kanske vara värt att kika på för dig @vinkelina )Det där med pris/portion är nåt jag saknar. Vore nåt för en nätsajt att ta upp. Så man kan söka efter rätter på pris. Eller finns det?
Det förutsätter ju att alla äter två lagade mål/dag och så ser det ju inte alltid utTvå mål varm mat skulle i så fall göra 80 kr om dagen. Med frukost runt 3000 kr i månaden. Dyrt tycker jag. Eller är jag galet ute?
Enligt konsumentverket så får man "normalkost" för ca 1700/mån.Tycker inte att det finns stor anledning till att tipsa om extremt billig mat om budgeten tillåter 40 kr per portion.
Två mål varm mat skulle i så fall göra 80 kr om dagen. Med frukost runt 3000 kr i månaden. Dyrt tycker jag. Eller är jag galet ute?
Räknar jag min egen budget (och dessutom ingår schampo, tål och lite annat i de pengarna) så hamnar jag på runt 65 kr per dag. Och jag lever GOTT.
Precis.Det förutsätter ju att alla äter två lagade mål/dag och så ser det ju inte alltid ut![]()