Men nu med Barbie hypen borde väl rosa bubblor bli poppis igenSvårt att hitta en ny sådan Vi får inte välja begagnade, bilarna måste vara fabriksnya. Annars så!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men nu med Barbie hypen borde väl rosa bubblor bli poppis igenSvårt att hitta en ny sådan Vi får inte välja begagnade, bilarna måste vara fabriksnya. Annars så!
Vi har en i den färgen. Superpraktisk färg.Bilfärgsdiskussionen fick mig att komma på en orimlig sak jag faktiskt stör mig på. Gråa bilar. Alltså, sån där ej-metallic-tråk-grå (se bild). Det verkar vara en jättepoppis färg på nya, egentligen snygga bilar, som mest troligts inskaffats som nya. Det är nästan provocerande. Varför väljer man exakt just den färgen, när vilken som helst annan färg hade varit sååå mycket snyggare?
Förlåt på förhand till er som gillar och har bilar i denna färg, men jag tycker de slår världsrekord i tråkighet. (Vit eller svart går bra, dock. )
Visa bifogad fil 127502
Var det inte någon komiker som kallade stockholmsvit för den "skitnödigaste nyansen"?Stockhomsvitt som vi kallar den på jobbet. Mvh lackeringsbranchen
Min bil håller dig också förvånansvärt ren trots sin färg! Märkligt tycker jagJag kunde välja mellan vit, svart och röd. Rött är inte min färg alls, svart ser konstant dammig och skitig ut så det blev en vit
Är väldigt nöjd med det valet, trots att jag kör en del på grusväg ser den ändå ren ut.
Men du menar förresten att Corvette nytillverkas i rosa eftersom det kunde varit ett alternativ om budgeten hade varit väldigt mycket störreÅh, apropå rosa. När jag skulle välja en ny företagsbil frågade jag vår vice vd om jag inte kunde få en rosa Corvette. Hans svar var att jag med våran bilbudget skulle vara glad om jag i så fall hade råd med ett hjul, en ratt och ett avgassystem
Det blev ingen rosa Corvette
Mycket möjligt jag har hört Stockholms vitt sedan år 2000 då jag började på jobbet. Iofs lackar vi inte till den kunden längre men det sitter i mig ändå.Var det inte någon komiker som kallade stockholmsvit för den "skitnödigaste nyansen"?
Min bil håller dig också förvånansvärt ren trots sin färg! Märkligt tycker jag
Hade vi haft råd med en splitterny Corvette hade vi nog haft råd med omlackering ocksåMen du menar förresten att Corvette nytillverkas i rosa eftersom det kunde varit ett alternativ om budgeten hade varit väldigt mycket större
Hmmm
Faaast jag gillar nog Viper bättre men den ska vara röd
Jag när jag skulle sälja min sådana golfJag säger ljusblå metallic (tänk golfarna från 80-90talet). Bästa färgen någonsin, syntes aldrig att den var smutsig
Varför ska du byta den är ju jättefinVisa bifogad fil 127583
Min bil ser ut såhär, ska byta bil i höst och det känns jättejobbigt! Har lärt mig att älska min lilla rallybil, och nu lär jag ju få nöja mig med en vit eller så…
Den har gått över 25 000 mil och många slitdelar behöver bytas, den är helt slutVarför ska du byta den är ju jättefin
Jag ska besikta stora bilen på måndag återstår att se om jag behöver byta bil ocksåDen har gått över 25 000 mil och många slitdelar behöver bytas, den är helt slut
Vi har hängt ihop i över åtta år och över 20 000 mil och den har verkligen tjänat mig väl. Älskar den!
Jag ska besikta stora bilen på måndag återstår att se om jag behöver byta bil också
Jag tänker på denna som vi hade som andrabil i familjen när jag övningskörde, vi döpte den till "lilla blå" (om någon minns det barnprogrammet )Visa bifogad fil 127562
Blå är kuligare uppenbarligen. Det är den bilden jag får för ögonhinnan när någon säger ljusblå bil.
Detta var exets andrabil Bajsbruna Bettan Den var diarrébeige men namnet var ju tvunget att matcha regplåtenJag tänker på denna som vi hade som andrabil i familjen när jag övningskörde, vi döpte den till "lilla blå" (om någon minns det barnprogrammet )
Visa bifogad fil 127594
Färg spelar ju absolut ingen roll för andra än en själv ... tills man ska sälja den. En illgrön bil som ser supercool ut idag, ser förmodligen inte lika cool och fin ut om 10 år. Eller ens 5. Dessutom åldras färger lite olika - röd t.ex. blir ofta matt och trist i färgen efter många år på ett sätt som inte märks lika väl på en vit.
Jag hade inte valt en kul modefärg på en ny bil, om jag köpt ny idag. Snarare en neutral. MEN VILL jag absolut ha en neonorange så hade jag köpt, om värdet på den som begagnad inte spelat nån roll i min ekonomi.
Åh, apropå rosa. När jag skulle välja en ny företagsbil frågade jag vår vice vd om jag inte kunde få en rosa Corvette. Hans svar var att jag med våran bilbudget skulle vara glad om jag i så fall hade råd med ett hjul, en ratt och ett avgassystem
Det blev ingen rosa Corvette
Jag kunde välja mellan vit, svart och röd. Rött är inte min färg alls, svart ser konstant dammig och skitig ut så det blev en vit
Är väldigt nöjd med det valet, trots att jag kör en del på grusväg ser den ändå ren ut.