Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Nya på min pålle!
Vissa mer seriöst redigerade än andra. Att ta bort tråd är grymt tråkigt..

Shark: hästen är verkligen superfin, så fin ridhästmodell, går som sagt inte att tro det är en travare. och jättefina bilder ! (redigerade eller inte ;)

Måste bara fråga vad för sadel det är du har? Ser väldigt trevlig ut :).

Nej nej, Hon är i hagen men jag har redigerat bort tråden slarvigt ;)
Jag fick byta häst av lite olika orsaker och tur var väl det när jag fick tag på denna tjejen. Helt underbar häst!!!

Tack!
Ja detta är verkligen hästen för mig. Helt okomplicerad, går att rida förbi lastmaskiner, crossar osv men även en hög ridbarhet och förbaskat trevlig att sitta på :)

Han är så fin!
Shark: Härliga bilder!

Liten bildbomb från oss! Vi var på programridning på hemmaplan idag, fick lite bilder från framridningen ute.

Jag behöver lätta på innertygeln! Och händerna upp och ihop med kortare tyglar. Hon mufflar en hel del med mun och tunga, och klapprar med käkarna så fort hon blir spänd. Hoppas vi kan få bort det efterhand.

Min vackra lilla Häxa! :love:

Kl

Victovie: Fiiin!

Massa fina hästar och bilder i tråden!

Jag har äntligen fått ridbilder på mig och min häst. Det är första ever!
Har inte känts lönt att tvinga ut någon och fota förut IOM att jag inte riktigt hunnit med att utbilda honom.
Men nu har vi ju påbörjat skolningen sen ett tag. Lyckades lura ut faderskapet och fota någon minut.
Min fining:
image_zpse176cb6f.jpg

Kul att se bild på er! Ser fin ut :)

Svarar alla:

Det värmer i mattehjärtat att ni tycker han är fin. Tack för fina ord!

När han kom var han ju bara 4 år och så klart lite rangligare. Han var lite sen i utvecklingen och har vuxit mycket på höjd och bredd sen dess. Men han var inte onormalt tunn innan jag fick hem honom. :)

Han är u:Blue Hors Romancier och ue:Beach Boy. Så han har både dressyr och hopp i stammen. Hoppa kan han verkligen. Men inte matte. ;)

Hur långt vi kommit? Ja.. Svårt att säga. Jag har ju ett annat system jag rider enligt och ibland annan utbildningstrappa.
Han har ridits in på nytt och sen mest lullat i skogen och tricktränat. Sen när jag tog bort min andra häst blev jag taggad att ta tag i skolningen på den här. Men då trampade han in en pinne i hoven och drabbades av en massa sviter efter det. Så jag har rehabat honom avsuttet och sen påbörjat skolningen där. Där har han nu lärt sig göra det mesta. Trampar mkt bra, men så klart än inte piaff.
IOM hur jag jobbar avsuttet är både framdel och bakdel skolade något avsuttet. Och man kan avancera snabbare uppsuttet.
Nu har vi ridit en månad ungefär, lite längre.
Han behöver göra bättre övergångar och förstå/lyda skänkeln bättre. Men går att rida LA plus skolorna. Förvända galoppen har vi inte börjat med. Och då så klart inga byten. ;)

Han är himla kul att rida IOM att han är så känslig och "lätt". Nu när han är formgiven så pass att man kan börja höja i fram och rida upp honom i gången och få mer lyft är han ju himla spänstig, framför allt i traven.

Jag har ju inte ridit något i princip under hösten, tappade sugen och jobbade mindre. Så jag är ju inte i form själv riktigt.
Men nu sista lektionen var pålle så bra att vi kunde rida enhändigt och ha sitsträning för hans matte med. Mycket välbehövligt!

Oj! Är det en travhäst?
Vad är det för stam på den? Torg bakåt? Tänkte IOM det vita..

Fin iaf! Trodde inte det var travis. :)

Fina bilder! Jättehärligt ljus i dom :D

KL

Bilden är från senaste träningen. ;) Ignorera mig... (Har inget schabrak då hon fått sav av täcket på manken.)

10001320_10152715375622538_12788859_n.jpg

Vist är det en travare och vist är det torg bakom :)
Smyger in ett redan visat foto.
1557365_10152304933711159_1684701999_o.jpg

Shit vad maffig hon börjar bli! :):d

Du ska verkligen ha cred som kämpar på så himla grymt! :)

Hade aldrig gissat på en travare, snacka om ridhästmodell! :d:love:
(Även om man inte får skriva så ;):D)

*knapp'

longerade en sväng igår för att kolla av hur han rörde sig
1901479_10151927053911315_1460561485_n.jpg

1003586_10151927054046315_809532502_n.jpg

det blåste ute så det var lite skoj
10009851_10151927053906315_587016325_n.jpg

1622884_10151927053981315_436940564_n.jpg

155171_10151927054006315_797264515_n.jpg

559013_10151927054011315_1049021234_n.jpg

1978819_10151927054041315_325710716_n.jpg

Jättefin! Alltid kul att se travhästar som får ett fint liv efter travet. Ser trevligt utbildad ut!
Har jobbat på travet för hundra år sen och känner för de ofta mkt sympatiska individerna som finns inom varmbloden. Så sånt här gör mig glad!

Guud vilken söt bild- älskar de små ponnymularna:love:

kl*
Några bilder från igår, medan jag hör rapporter om snö hemma i Norrland rider jag i T-shirt på utebanan.. Känns ganska bra:D
Behöver få tillbaka axlarna och slappna av i de där jäkla armbågarna ;)

2_zpscd2e5cc8.jpg

3_zpsf6ebdfb5.jpg

1_zps59950eb4.jpg

Helt Ot, men hur gör man med frysmärkningen på en sån vit travare?

Jättefin och ser väl omskolad ut :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 360
Senast: doppler
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka