Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII
Hon är så läcker!
NinaP: Vilket dösnyggt ekipage!!!
Men vadå, så du menar att du egentligen håller till här i Jämtland?Då får du masa dig hit och rida mina nån gång när du råkar vara i närheten!
KL
Var iväg till ridhus med mina igår. Hittade ingen vettig känsla på nån av dom. Fyraåringen reds för tredje gången på en bana, skötte sig bra men saknade bjudning och var spänd. Så det var tjafs mot handen, kort i halsen och bakdelen nånstans i Norge. De korta bitar han faktiskt slappnade av och bjöd till kändes han fin. Har ingen bana hemma utan rider bara ut, under vintern är det bara vägar rakt fram som finns att välja på och där har han nästan för mycket motor och man får en fantastisk känsla, han känns som en miljon att sitta på. Längtar tills man kan hitta det på en bana också.
Två prints ur film
När det var dags för ponnyn hade det kommit in två andra hästar i ridhuset. Jag blev himla okoncentrerad och åkte mest omkring kändes det som. Jag är så glad att jag blev filmad, där ser jag ju själv att när det kändes bra så syns det, men däremellan ser det ut som platt fall.
Jag måste lära mig att hålla i tyglarna och inte sitta med milslånga tömmar och glappa. Red lite sidförande, det var typ det enda som kändes bra, vilket efter lite analyserande såklart beror på att det var enda gångerna som jag faktiskt gav henne stöd = pålle kunde jobba.
Två prints på henne också
Bild från innan vi lastade och for hemåt. Nybadade hästar.
Nu hoppas jag dressyrträningarna drar igång snart!