Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Himla snygg, och jättekul att se en så fin travare :)

NinaP - Vilken utstrålning hästen har! :love:

+ fruxolisa + Vouge:

Tack! :love:
Det är skönt att vara igång igen! Uppehållet har nog dessutom varit nyttigt för oss.

Vouge: Jag är envisast i världen! Nån jäkla dag ska jag lära mig rida! :D

Sweep:
Söt! Kunde du se nåt av hur han rörde sig...? :D
Pigg och glad iaf!

NinaP: Så läcker! :d

Jag hade en travare innan denna och även om jag kanske föredrog hästar med högre ridbarhet än den så ville jag inte byta. Just för att hon var så trevlig, totalt okomplicerad, vänlig och enkel med lagom motor. Men pga skada så fick hon bli promenadhäst.
Nu har jag hittat samma typ av häst men med ridbarhet som hos ett "normalbegåvat" halvblod med samma typ av kropp. Hon är verkligen skittrevlig. Det enda traviga i henne är takten, det blir lätt tapp i takten men det tror jag kommer försvinna ju mer hon musklar sig och hittar rätt.
Länkar en dålig film på fel håll.. men den visar lite trav och galopp. Detta är filmat när hon egentligen inte är igångsatt så jag känner att det finns mycket att plocka fram!
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152325823016159

Det undrade jag med innan jag såg :D
Som ärr på skimlar så blir även frysmärkningen mörk.

Du KAN rida! :)

Du behöver bara hitta finjusteringsknapparna på ett sto som verkligen är ett sto! ;):D:D

Jättefin! :love:

tuaphua: Vilken läcker en!, men nu får du fortsättningsvis komma med mer bilder och inte gömma ditt röda guld :D

NinaP: Så oerhört fina ni är! :d

Vilken långbent skönhet du har! :love:

sweep: Haha vilken buse! :D

Giinne: Ni är så snygga tsm! :love:

Senast ändrad:

Sweep:
Söt! Kunde du se nåt av hur han rörde sig...? :D
Pigg och glad iaf!

Ja då hann se lite då o då mellan buset.. han är väldigt pigg o glad.. idag red jag på utebanan och det var lite hopp o skutt en stund och så kom det nya hästar så min mamma fick hålla i honom för det var ju extra spännande och då kopplade han bort mig (han är ju bara 22 år...)

sweep: Haha vilken buse! :D

bra att vara busig ibland :P

den där hästen är så fin :)
är ett tag sen du la upp bilder nu va?

KL
En till odressyrig bild från oss. Men vi dressyrar ju inte bara utan vi rider ju ut hur mkt som helst med!

Nyss uppkravlad och ska ut på en barbackatur för första gången på flera år. Man blir fegare med åldern och man har tappat mycket när man inte ridit på flera år heller. Men ta mig tusan så bra det gick! Rund fin häst hela turen i alla gångarter.
10152581_10152382051051159_1532149344_n.jpg

Vist är det konstigt hur en häst kan se så olika ut på foton? Dagen innan tog jag bilderna på henne utan ryttare och på detta kortet ser hon ut att va smal som en sticka och ingen hals alls.

Hon är så läcker! :love:

NinaP: Vilket dösnyggt ekipage!!! :love: Men vadå, så du menar att du egentligen håller till här i Jämtland?Då får du masa dig hit och rida mina nån gång när du råkar vara i närheten! :D

KL
Var iväg till ridhus med mina igår. Hittade ingen vettig känsla på nån av dom. Fyraåringen reds för tredje gången på en bana, skötte sig bra men saknade bjudning och var spänd. Så det var tjafs mot handen, kort i halsen och bakdelen nånstans i Norge. De korta bitar han faktiskt slappnade av och bjöd till kändes han fin. Har ingen bana hemma utan rider bara ut, under vintern är det bara vägar rakt fram som finns att välja på och där har han nästan för mycket motor och man får en fantastisk känsla, han känns som en miljon att sitta på. Längtar tills man kan hitta det på en bana också.

Två prints ur film
K_zpsf7caaf88.jpg

K2_zpsb2f9b80c.jpg

När det var dags för ponnyn hade det kommit in två andra hästar i ridhuset. Jag blev himla okoncentrerad och åkte mest omkring kändes det som. Jag är så glad att jag blev filmad, där ser jag ju själv att när det kändes bra så syns det, men däremellan ser det ut som platt fall. :p Jag måste lära mig att hålla i tyglarna och inte sitta med milslånga tömmar och glappa. Red lite sidförande, det var typ det enda som kändes bra, vilket efter lite analyserande såklart beror på att det var enda gångerna som jag faktiskt gav henne stöd = pålle kunde jobba.

Två prints på henne också
Q_zps8af54236.jpg

Q2_zps15847569.jpg

Bild från innan vi lastade och for hemåt. Nybadade hästar. :)
10150735_10202007468451154_631673926_n_zps052b9c57.jpg

Nu hoppas jag dressyrträningarna drar igång snart! :)

Pathofclovers, flixon, marvin, Van Remo: Tack så jättemycket! :D :D

Maja_kandi: Tack! Kommer från Jämtland och har min familj där men bor och jobbar i Danmark just nu eftersom möjligheterna att jobba proffesionellt med hästar inte är riktigt lika stora där uppe ;) Åker hem några ggr per år när jag har någon slags sammanhängande ledighet.. Men jo, det händer att jag har en del lektioner och rider under semestern också ;)

Haha ja, Danmark är ju liiiite hästtätare än Jämtland (om man inte ska räkna travare då förstås). :angel: Tja, råkar du ha ett par timmar över och liksom bara råååkar köra in till mig så skulle jag ju inte klaga det minsta. ;)

I vilket ridhus håller ni till?

Ska faktiskt hem en sväng till påsk, kan se om det blir lite tid över. Mamma hade någon idé om att jag skulle umgås med familjen istället för att hästa den här gången, men jag vet ju att det brukar gå ca 1½ dag innan det börjar rycka i hästnerven igen:angel:

Haha, vilka konstiga idéer föräldrar kan ha. ;) Jag håller tyvärr inte till vid nåt ridhus alls, men bor nära Östersund. Har en halvtimme till nya ridhuset i Marieby och ca 45 min till anläggningen i Svenstavik (där korten ovan är tagna). Tar väl en timme att köra med transport till Frösön skulle jag tippa. :)

Kände inte igen ridhuset på bilderna nämligen, och eftersom det inte finns sååå många i det området så vet jag ju hur det flesta ser ut ;) Är från Rödön så det är inte så långt från varken Marieby eller Frösön :)

KL

Nypremiär!
Calle är för skön... inte gjort mer än gått i hagen i drygt 4 mån -och det är bara att hoppa upp och rida iväg. Han är en riktig tanthäst ;)

pic_5330968b2a6b2219b2dd75a2.jpg

pic_5330968a9606ee0c2000c380.jpg

Shark;
Vilken härlig tjej, ser ut att ha alla förutsättningar för att utvecklas till en trevlig ridhäst. Eller ja hon ser så klart trevlig ut redan nu men du förstår hur jag menar :D

mooi;
Åh fina, fina Calle :love:
Ska bli roligt att äntligen få se mer bilder på honom igen.

*KL

Liten bildbomb från passet med Ninya igår. Det är sjukt hur rolig hon är att rida.

Trav

Galopp

Avsaktning galopp till skritt, en av de bästa vi fick till^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 360
Senast: doppler
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka