Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Det finns inga tråkiga hästar som kommer ur dina fina ston :love:

*KL*

En bild från dagen före nyårsafton då det var fruset ute så vi kunde passa på att galoppera på åkrarna! Laukur var helt fantastisk hela ridturen. Är så kär i min häst :love:

wpid-20131230_151539.jpg

Verkligen en enorm skillnad, jättebra jobbat! :)

kl
Åh jag är så avundsjuk på alla er som har hästar att rida, det kryper i hela min kropp och lilla Bossa kommer inte tillbaka förrän i typ mars :cry: Så jag roar mig med att spara till nya ridstövlar så länge :p

kl

Nu hoppar jag in här, visserligen red vi vår första dressyrlektion i dag, och lilla fröken förstår inte riktigt innerskänkeln och vill följa det ledande tygeltaget in i mitten på volten men vad sjutton, hon är grön - dessutom är hon en solid paint och avlad för lite annat än dressyrandet...

dressyr2_52cb17a62a6b224057893ff9.jpg

dressyr3_52cb181788e59db75398f337.jpg

Vi fick kämpa lika mycket båda två men jag är så galet nöjd! :D

dressyr5_52cb1a002a6b225083519063.jpg

Men du gör ju inget ledande tygeltag på bilderna? Inte förstår hon väl bättre för att du viker dig och tränger över innerhanden på fel sida?

Min sambo tyckte att det var elakt att klä hästen i rosa men jag tycker att han blev lite söt :D

Galopp

På väg över i förvänd

Trött ? :D

Det var ju skitsnyggt! Jättefint ekipage :)

KL
Vi har fastnat på bild igen så det kanske är dags att lägga ut ett par :)
1533280_517708441675813_1472467913_n_52cba127e087c363879c2482.jpg

1533553_517716858341638_1384216877_n_52cba1282a6b22bc4fec1b85.jpg

1598454_517718275008163_959545615_n_52cba12888e59da075f74dae.jpg

Jag är så glad över denna kille! :)

KL

Äntligen upp på ryggen igen efter 3 veckors bortfall pga bruten handled, kan inte rida helt ordentligt ännu, men man måste ju börja någonstans..;)
Vet dock inte vem som var gladast, jag eller hästen..:p
02_52c82b35e087c353b6085c91.jpg

Mvh Domino_s

Din häst är verkligen jättefin!
Men har den inte fallit ur lite? ser väldigt tunn ut på dessa bilder?

Tack! Tja, både ja och nej. Sedan i somras har han tappat kulmagen men på det hela taget lägger han på sig sakta med säkert. Personligen skulle jag vilja få mer hull på honom, men å andra sidan vill jag inte vräka i honom kraftfoder med allt vad det innebär. Höet äter han så mycket han vill av :) När träningen ökas o musklerna kommer blir det nog super :)

Plus att innerskänkeln måste vara längre fram om du ska kunna stoppa bogen från att tränga in. Till tindra alltså..

Fast han ser ju verkligen extremt mager ut :(, några kg kraftfoder skulle nog inte vara fel för honom! :)

Den är inte mager o hade heller ingen mage utan var i mitt tycke mkt snyggare i somras. Den såg allmänt mer välmående ut.

Men alla har sina idéer, ideal eller glasögon:meh:
Färgen är ju underbar.

Tycker att hela kroppen är mager, speciellt bakdelen, den ser anskrämlig ut, framdelen är väl lite bättre! Har sett bilder innan där han varit mycket jämnare och rundare! Nu ser han mest raggig och trött ut!

Tråkigt på en häst som kan vara så himla snygg!

Senast ändrad:

Googla vanvårdad häst så ser du en EXTREMT mager häst ;)

Men herregud, man behöver inte ta allt EXTREMT bokstavligt! ;)

Bättre då säga "han ser lite smal ut/tunn ut" osv. Extremt mager är att ta i lite extremt ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 474
Senast: Lingon
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka