Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Det var värt ett försök i alla fall ;) Bilderna ger ett harmoniskt intryck i alla fall!

Ja med tanke på hur du fick på pälsen senast förstår jag verkligen motståndet att visa film . Du har ju gjort ett otroligt jobb sen dess vilket syns även på still bilder . Jag respekterar fullt ut om du är skeptisk att visa upp film osv . Tror väldigt många känner så .

Det var värt ett försök i alla fall ;) Bilderna ger ett harmoniskt intryck i alla fall!

Haha ja försöka kan man ju alltid ;) Nä men håller på försöka lägga upp en film. Kan ju vara bra med lite hjälp på vägen och checka av så man är på rätt väg. :) Men jag tycker väl att bilderna är bättre än filmen :p

Ja med tanke på hur du fick på pälsen senast förstår jag verkligen motståndet att visa film . Du har ju gjort ett otroligt jobb sen dess vilket syns även på still bilder . Jag respekterar fullt ut om du är skeptisk att visa upp film osv . Tror väldigt många känner så .

Tror jag ska ta lite mod till mig och lägga upp en snutt av lite blandade saker vi gjorde. Som jag skrev ovan så är det väl kankse inte helt fel att checka av om vi ser ut att vara på rätt väg? Får se om jag blir halshuggen nu med :p
Tack för alla fina ord, det värmer verkligen. Får väl se om du ändrar dig efter att ha sett filmen..haha ;)

+ alla andra som kommenterat mina bilder.

Jag blir så glad när ni säger att hon ser 'nöjd' och 'till freds' ut! Det betyder fånigt mycket just nu. Hästen går nämligen inte att rida längre då hon exploderar i galoppen. Jobba från marken är dock inga problem (för henne, jag däremot är gravid och otymplig :D).
Men vi väntar på scint i början av april så kanske vi får ett svar på vad som felas henne.

Så det är rätt viktigt för mig att 'blicken' är kvar, då mår hon fortfarande som hon ska. :)

kl
Några nya på min dam.. Hon har bara gått under ryttare sen årsskiftet, men det känns som det händer något med henne för varje pass som går. Riktigt roligt :)

vlcsnap-2013-03-20-16h15m21s202_5149d86ce087c313327e7cac.png

vlcsnap-2013-03-20-16h14m58s203_5149d86be087c31342de2ae8.png

111111111111111111111111_5149e3f49606ee2083ca719f.jpg

Den här bilden är från förra ägaren. Hon var som sagt oinriden och hade gått med föl :)
cenan1_514af165ddf2b33b422501b4.jpg

Fin! :) Ålder? Stam?

*kl*

Glad pålle på dressyrkurs
012_zpsae78c861.jpg

Nöjd ryttare å häst efter programridning
004_zpsde3a0504.jpg

+ aprilia

Tack så jättemkt! Hon är e. Wetano ue Jaguar :) har ett föl e. Sandakan

Jisses!!!

Ni är ju jättefina, och han är verkligen en helt annan häst än när jag såg honom. Det är så kul att få se honom se så tillfreds ut!!

/Lavinia

Tack, vad gullig du är! :) Så himla roligt med kommentarer från en som faktiskt sett hästen sen innan med! Och ja, jag håller med om jag får vara partisk. Det är en helt annan häst än jag åkte och kollade på. Och det är jag sjukt nöjd över! :)

Finns en film från i onsdags i filmtråden. La upp den tillslut fast det tog emot :p

Gick helt ok. :) Både pålle o jag blir spända på tävling, så jag jobbade mkt med mig själv att jag skulle slappna av o fokusera på att rida å inte bara klamra mig fast på hästryggen. :p Lite spänd o tittig häst första klassen, men jag tycker jag hanterade det mkt bättre än tidigare. Andra klassen var han mer avspänd o fokuserad på uppgiften, däremot blev det lite missar från min sida mot slutet av programmet. Men jag e supernöjd! :love: Mitt mål va att få pålle avspänd å det lyckades jag med!

Vad är det för nån? :) Den ser stooor ut! ^^

Undrar också vad det är för häst? antingen är den väldigt stor eller du väldigt liten :p

*kl*

Mitt yngel från dagen.

408978_10200269270846335_1595187963_n.jpg

157075_10200269270606329_1550330847_n.jpg

184898_10200269270286321_393891695_n.jpg

5421_10200269266286221_281625456_n.jpg

269200_10200269265086191_1008102408_n.jpg

Inga galoppbilder för då fick fotografen agera piskförare...

Han är ett halvblod e: Rambo ue: Vermouth. Han är bara 172cm i mkh och jag är 168 så vi är rätt så normala bägge två tycker jag men jag blev själv förvånad när jag såg bilderna. Han känns inte alls så stor att varken hantera eller rida :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama