Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Hmm, är det den Danilo jag tror att det är har han gått svår dressyr och kan verkligen allt. En riktig kalashäst att lära sig massor av:)!

Han är:
E. Trofe
U. Cindie
UE. Industrins

Helt underbart att får rida en grym häst, han har redan gjort mig säkrare än vad jag känt mig på länge!

m85:
Jag hoppas verkligen att jag kan få lära mig att rida nu, han gör rätt om man själv gör rätt. Någon GP ryttare lär jag väl aldrig bli men ;)

Det är samma häst som Fruxolisa rider som finns i denna tråden =)

Oftast är han snäll.. :) just nu har han "dum"period.. Bockar och sparkar bakut hela tiden men idag var han snäll :) han blir sån när han sätter pälsen :)

Stämmer bra det! :-) Här kommer några bilder från dagens pass. Min tränare tog några bilder efter träningen, tyvärr inga från under passet, men det kommer :D

60410_10151814392717538_903378821_n.jpg

426430_10151815104072538_1777445830_n.jpg

487697_10151814310517538_343911544_n.jpg

72776_10151815109602538_1600077377_n.jpg

Kan bara hålla med :love:

Ninnurur:
Han är en nordis som främst är körhäst på 4H-gården här. Riden i ca ett år och inte så mkt utbildad. Har rätt mkt egen vilja och behöver ridas till. Får rida honom så mkt jag vill men tyvärr har inte dygnet hur många timmar som hellst! Men blir det ordning på honom kan det bli nån tävling längre fram :) Han har ju utstrålning så det sjunger om det :love:

Igår var min snälla sambo med och tog några kort när jag red på banan som tyvärr inte har allra bästa underlaget just nu men den är iaf ridbar.

_IMG_2115_zpsc53c397f.jpg

_IMG_2352_zpsc058655f.jpg

_IMG_2384_zps303b023a.jpg

_IMG_2228-1_zps18d155f8.jpg

Finaste :love:

Varenda gång jag ser bilder på er så blir jag förvånad över hur Vit han har blivit. Men det har han ju varit ett tag nu. :p
Ni är hur som helst så fina så! :love:

Jag fick hjälp av en vän att piffa till djuret här om dagen så jag kunde ta några fina uppställningsbilder.
Hästen är sjukt otacksam att ställa upp och man får kämpa länge och väl. Det hjälpte lite när vi tog hjälp av gnäggande häst på YT på mobilen. :D
Då såg hon i alla fall inte längre döende ut av tristess...

raringkopia_slut_missarochSkorpan147_zpsca8ac032.jpg

ret_missarochSkorpan133_zpsa9796c0d.jpg

ret_missarochSkorpan101_zpsc71dc46a.jpg

Bonusbild! Tyckte det var så sött med "blingstjärnan" på pannbandet.
ret_missarochSkorpan122_zps0e60af29.jpg

Fina bilder och hon ser väldigt nöjd ut med sig själv:).

M85: Man slås verkligen över hur vit han är nu!

Raider: Hur häftig som helst den där!

*kl*

Jag och mitt yngel.
5347_10200238157508521_408809735_n.jpg

Lite irriterande att jag ser längre ut på min d-ponny än min c-ponny.. Hoppas att han hade velat växa lite på längden:p.
553852_4429082297094_278757763_n.jpg

Senast ändrad:

Tror du inte han breddar ut över bålen? Då brukar man se mindre lång ut :) Min ena islänning är tunn över bålen, på henne har jag fått höra att jag har långa ben :D (Har aldrig hänt förr.)

Ja jag tror att han kommer att bredda sig rätt mkt till. Det har redan hänt mkt baea på ett år med honom. På bilderna från treårs ser han ut som en försynt liten räka:p.

Corax;
Hihi ja man vänjer sig aldrig riktigt vid att han är så himla vit. Dessa härliga vita hårstrån faller i mängder för tillfället och förföljer mig typ överallt så man får en ständig påminnelse :D

Åh vilka fina bilder på din fina häst :love:

Jag ska också fixa riktigt blingpannband till min kille, ska bara bestämma mig för vilken färg först :D

Fiorano;
Ja det gör jag själv varje dag också :)

Jag tror nog att det kommer se lite bättre ut när han biffat till sig lite och bär upp sig lite mer. Supersöta båda två !

*kl*

Det var klubbtävling i helgen, och äntligen fick jag lite bilder. Tyvärr kassa :devil:, men man får väl vara glad att sambon försökte iaf.
Här är en som blev ok.

887287_10151293613626150_316550258_o.jpg

Den översta var en riktig snygging! En modell i min smak :D

Corax: Vilken snäll uppsyn din häst har! Fin! :)

*kl*

Nu har jag äntligen lyckats fått en film från lite träning så jag kanske vågar dela med mig av någon bild? :) Men var snälla mot oss, vi har låång väg kvar och jag är väl inte direkt den skickligaste ryttaren. Sen min häst är inte direkt född till dressyrhäst heller ;) Men helt underbar ändå :love:

Jag vet att jag är rätt instabil i mina underskänklar och bål så jag blir lite fladdrig. Men det jobbas starkt på det. :)

Bilder tagna ur filmer. Så de är inte världens bästa kvalité som otur är. Men det enda jag har.

Namnloumls4_zps2ce09797.jpg

Namnloumls3_zps1bee209b.jpg

Försöker oss på någon öppna
Namnloumls_zps88a1b529.jpg

Namnloumls5_zps6dbf1e9a.jpg

Börja försöka jobba fram lite mellantrav. Svårt som attan men det kommer sakta men säkert. Dock mycket kvar att önska. Tycker om bilden ändå :)

Namnloumls7_zps38beda44.jpg

Det går inte att tro det är samma häst . Vilket jobb du gjort !

Tack :love: Han börjar bli så sjukt trevlig att rida nu. Jag njuter varenda gång jag får sitta på han. Dressyr börjar helt plötsligt bli sjuuukt kul!!:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 316
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama