Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII
Tack! Va roligt att du tycker att mina ston är bra
Alltså nu svävar vi ju iväg lite grann från ämnet här men man måste också se till vilket stomaterial som tillförts de olika hingstarna.
Sen är Negro "känd" för att ge barn som har lätt för piff och puff samt byten så visst de spelar väl kanske i lite olika ligor.
Jag tycker personligen att det ska bli mycket intressant att se vad Grace och hennes mamma lämnar med just Ravell.. Det är fritt från allt utländskt "vanligt" blod dvs Donnerhall, Florestan, Rubinstein mfl.
Nu vet jag att Ravell kan lämna rätt varierande liksom sin far Bernstein gjorde, ibland fick ju Bernstein små burkar.
Mamman till Grace har lämnat bla en gångartssegrare med Bocelli och han kommer ju ur samma möderne, skulle kanske behöva ta minst två Ravellavkommor undan henne för att få en hint om hur mk som är influenser från mödernet och vad som är Don Schufro, för mamman vet jag lämnar mkt bra med Donnerhallblod.
Jag är helt ny inom aveln och kanske tänker fel samt kommer begå världens kardinalfel men jag tycker att iom de holländska influenserna med känsligare och mer reaktiva hästar så tror jag på att försöka konsolidera ett lugnare temperament om det går. Jag har själv ridit Bernsteinhästar och visst fanns det lite i dem men aldrig så det kändes obehagligt, de hade allt självbevarelsedriften kvar
Så med ett stoföl så har jag förhoppningsvis ett helt smörgåsbord med hingstar att välja mellan.
Så dessa två betäckningar är mina små experiment
Men vi har betäckt med Negro också