Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Jättefin och helt underbart huvud!:love: Håller med om att de verkligen ser ut att vara lite arab i henne.

Mooi, Mysboll, Centaur och Charlotte

Tack :laugh: Ja hon har alltid haft ett väldigt finmejslat ansikte. Arab har jag fått höra mååånga gånger under hela hennes uppväxt! Glad att hon är DNA-testad. Jag har letat i stamttavlan och hittat ett arabsto 10 led bak (Jordi ox) mamma åt hingsten Ramzes x. Kanske är det de generna som har slagit igenom :angel:

kl, men vet han är hingst.

Idag har jag o Bammy smygstartat hennes träning. Vi lämnade fölet i hagen så fick hon på sig bandage, en tömkörningsgjord o träns. Tre saker hon inte haft på 10 månader, o dessutom första gången hon är utan årets föl. Hon skötte sig utmärkt! Inte ens nervös på stallgången :) Sen longerade jag henne lite, några varv i trav åt bägge håll så hon slappnade av lite o sökte sig lite neråt. Hon spände till lite i början av varje varv, sköt lite rygg men utan att det blev för mkt, utan när jag smackade lite så lyssnade hon o började åter trava :) Inte illa för att inte ha gjort nåt på 10 månader! O även om jag tyckte hon var lite stel så var hon ändå lika mjuk som de flesta andra hästar då hon är otroligt rörlig o mjuk jämt i kroppen :)
259342_10151032087920748_126133357_o.jpg

Då såg jag rätt då:) Kul att du börjat med henne(?) :o
Går det bra?
Ja vet inte riktigt, har inte bestämt mig än. Jag tycker inte han rör sig tillräckligt bra för att ha där att göra, men när jag frågar min tränare så tycker hon att han visst har där att göra:P Så jag vet inte än. Anmälningstiden går ut i slutet av september. Så ett tag kvar att fundera i alla fall:)

Biggles - Akribori - D-Day :)

Jag tror han kan bli riktigt fin, men han behöver hitta form, takt, osv... De här bilderna är från framridningen, jag red först fram lite lugnare, sedan tog jag spöet och satte lite mer tryck, och det var då mamma filmade lite. Sedan lägger jag ju det igen och då blir det mer lagom ;)

Fin! Är det den som är lånehäst? Går det bra med dina egna, inget dressyrande på dem? :)

Kl

Fick ett par bilder från igår på mammahästen (mamman till unghästen som jag visade här tidigare i tråden). Hon håller på att sättas igång och rids än ganska så kravlöst, men att busa på stubben är skoj!

DSC_0398.jpg

DSC_0503red.jpg

Det är en låneryttare och inte jag. Det roliga är att hon höll på att dö när hon såg bilderna då hon såg ungefär likadan ut på alla bilder. :D

Hade det varit jag hade jag nog sett mer högröd ut.

Tack! Lånehäst är han väl inte riktigt heller, han står i utbildning i stallet där jag jobbar, men nu när vår chef ska ha barn så har jag fått huvudansvar för denna och hans mamma och tävlar dem lite i dressyr + hoppar terräng :)

Min egen ska gå kvalitén nu den 31 och sedan Breeders i Fälttävlan några veckor efter det, så jag rider ju dressyr på honom hemma men har inte varit iväg på någon dressyrtävling/träning. Och det är bara när jag åker iväg som jag har fotograf och filmare ;)

Men jag lade faktiskt lite bilder på honom här från en fälttävlansdressyr för ett tag sedan, de ligger nog några sidor bak :)

Den andra 4-åringen rids också på men jag skulle nog inte vilja kalla det dressyr :angel:.

Stoet började jag ju rida igång i början av sommaren men sedan fick hon en lätt släng av belastningsfång så det blev inte mer med det. Nu är hon dräktig igen, tänkte häromdagen att hon nog skulle må bra av att röra på sig litegrann men tiden räcker inte till tyvärr, nu börjar skolan igen snart också :(.

Riktigt fin! Och kommer ju bara bli ännu snyggare :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 984
Svar
106
· Visningar
7 241
Senast: miumiu
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 310
Svar
2 001
· Visningar
98 943
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok