Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Halva nöjet är att man får visa att det är en travare :) otroligt nöjd med denna gamla tant, trots den hysteriska energin som man har börjat kunnat utnyttja ordentligt efter 6 år :rofl:

Fliqua;
Vilka fina hästar du har !
Speciellt Waliant var läcker, hingstar har något speciellt !
Skäcken var fin också.

happyrider;
Vilken mysig bild på er alla tre !

orion_x;
Din häst har en så läcker färg :love:

Då gissar jag på att det är Lord som är pappa? Isf världens underbaraste frieserhingst, fick äran att rida honom en gång och han är garanterat den roligaste häst jag någonsin ridit! :)
Grattis till en fin häst!

*knapp*

Idag har dressyrhästen fått leka av sig i ridhuset. Fast hon skulle nog lika gärna konvertera för så kul som hon tycker att det är samt hur bra hon gör det förborgar till ett karriärbyte. Men så kul ska vi inte ha. :D

Lshoppning075.jpg

Lshoppning048.jpg

Lshoppning061.jpg

Lshoppning079.jpg

Jag måste bara visa någon bild på nya medryttarhästen. Hon kom i torsdags, det här var mitt första ridpass på hemmaplan. Har bara provridit henne hos säljarna innan.

Döm inte för hårt, hon är under igångsättning och saknar både muskler och kondition. Har bara gått lätta pass ca 2 ggr i veckan dom senaste åren.

img_2123_5015604a9606ee2fc70003a2.jpg

img_2094_50156042ddf2b3572a000128.jpg

Det ska bli spännande att se hur hon utvecklas och vad hon har att bjuda på i framtiden!

Åhåå, vänta du bara..min femåring har fram tills för ett par månader sedan varit som din, nästintill tråkigt trygg, jag bad om mer energi o "jävlaranamma" vid ridning o nu har jag fått så jag tiger hihi ;)

Ja ingen är gladare än jag, hade nästan gett upp hoppet! :)) fortfarande lika snäll men med en jäkla massa mer energi o vilja, det gillas :D

KL

Igår 29e firade vi 1 år :)

1_ar_med_Calle.jpg

Har visat denna förut men är ändå lite roligt med skillnader (+ att jag har inga nya bilder då han fortfarande är på sommarbete)

utveckling_september_till_april.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Det är så roligt med före och efter bilder tycker jag.
Och vad fina ni är !

Fina hästar ni har allihop!

Mooi: Din kille är supersnygg men nu vill vi ha nya ridbilder! :)

Här kommer några nya på Flisan från helgens dressyrmeeting.

33200092.jpg

33200094.jpg

33200095.jpg

Jag hämtar honom från bete på söndag och drar igång igen (äntligen).
Är så ridsugen att jag döööör ;)

Hur gör du för att inte höfterna ska gå sönder när du sitter i traven på Danny? Försökte sitta ner på en skumpig häst (dock skumpig pga stressat steg, kanske blir annorlunda) och mina höfter skrek!! :o

smulan87: Din häst ser riktigt trevlig ut:) Vad är det för stam?

Här kommer en bild på min stora kille från ett av helgens ridpass

33200710.jpg

Senast ändrad:

Men oooh vilken rolig tråd! Har lusläst allt och ni är bara så himla fina allihopa! :love: Man får galet mycket inspiration och motivation att hålla igång!

Här hoppas jag få vara med om nåt år med mina två småttingar. I dagsläget är det mest bara vila och mat som gäller, framför allt minstingen växer så det syns så det är allt han orkar med för tillfället. :D Storebror är lite mer busig och kan dra några repor för sig själv, men det märks att även han är betestrött.

Såhär ser det ut varje dag hemma hos mig:
DSC_0959.jpg

För skojs skull får ni två lite bättre bilder på dem, visserligen lite gamla bilder från i våras men ändå!

Kaptain Highjack
Vallack f. -10, e. Highcruiser
DSC_0267.jpg

Koronn Mr Jack
Hingst f. -11, e. Saigon
224.jpg

Ååh vad jag längtar till hösten så jag få börja ordentligt med -10an! :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 986
Svar
106
· Visningar
7 271
Senast: miumiu
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 310
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok