Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Men, då borde ju jag också veta vem "lappen" är!? Eller flyttade hon dit honom efter att jag slutade? Beauty känner jag igen namnet på... kan ha sett dem på någon hopptävling.

Jag har alltså också gått på samma skola (dialhard känner jag ju sen tidigare ;)) Tog studenten 2001, så då är det ju förståligt att jag inte vet vem du är Zuzzi. Men lite roligt är det att vi alla gått där :)

Min lilla dressyrstjärna! Är inne på vårt första tävlingsår och har varit runt i Västmanland på lokala dressyrtävlingar. Har med oss rosett hem oväntat ofta!
380196_10151575584580313_1959571884_n.jpg

562735_10151575585335313_573956829_n.jpg

540038_10151764976985313_1302087178_n.jpg

69238_10151764977460313_1733219366_n.jpg

560094_10151764978045313_1991254723_n.jpg

556940_10151764978870313_871093119_n.jpg

Ser verkligen trevlig ut!

Här kommer två bilder på Vår efterlängtade lille bebis!
Född hos Croquis som äger hans mamma.
Han är e Verdi RP u Dancing Queen RP - Jarno RP - Glansevin Gadabout. Förhoppningsvis ska han växa upp till en liten dressyrfantom:love:

IMG_2972.jpg

IMG_3025.jpg

Vilken mysig bild!

*kl*

Red lilla hästen på den ena av vår två fantastiska utebanor idag. Syrran var med och fotade lite.

020.jpg

028-2.jpg

030-1.jpg

Ja det tycker jag faktiskt! :)
Jag är nyss hemkommen från utlandet men har ev. semester en vecka till efter den här. Beror lite på vad chefen säger. ;)
Efter det är det helger som gäller.

Lavinia; Min kamel är faktiskt en väldigt snäll en om än extremt glad.
Idag gjorde hon galoppombyten i vart tredje så idag är hon dyr. :p

Låter roligt!

Glada hästar funkar, så länge dom är snälla :-)

/Lavinia, som fått ytterligare ett bakslag på sin pålla

Hon är fruktansvärt snäll. :)
Bockat har hon inte gjort sedan hon var unghäst om man bortser från vid tömkörning då hon gärna visar hela repertoaren av krumbukter.
Men hon gillar att göra små jämfotahopp åt sidorna mellan varven.

Vad för bakslag har ni råkat ut för? Jag vet att din donna är konvalescent men minns inte av vad.

Ja nu äntligen är hon helt kry:). Imorgon får hon skor på och sen är det bara att tuta och köra. Är så himla glad:D!

*kl*

Idag red jag och ljusgrå dressyr clearound.. gick skitkasst, han var fin runt om banan men släppte mig när vi kom in och hamnade bakom skänkeln. Fick en hyfsat bra bild av 200 iallafall :D

Gräsmagen allan.. nog dags att flytta dom nu, fina mörkgrå är inte heller så slimmad längre :cool:

376430_10151044103756797_1899165255_n.jpg

Vad fina ni är.

vilken av dem är det där? Hur gammal har den blivit:angel:

Hej!

Ja jämfotahopp kan man ju leva med, sånt kan min också göra när hon inte fått busa av sig i galopp på länge.

Fröken häst har haft en uppverkad hålvägg och en liten hälta. Den lilla hältan var borta hela vintern (ja eller den syntes ju inte rakt fram i skritt vilket var allt vi fått göra med häst pga hålväggen som varit enormt upverkad.) Men nu fick vi iaf klartecken på trav och sen galopp och vi hann väl galoppera en gång- på mjukt underlag, rakt fram och sen var häst definitivt halt igen *suck*. Så nu har hon stått i 3 veckor och nu har dessutom hålväggen- som nästan är helt läkt- spridit sig åt ett nytt håll så den är uppverkad IGEN. Ibland är det så tråkigt att ha häst, även om hon är världens finaste. Jag börjar undra om hon nånsin kommer bli bra igen..

/Lavinia, som börjar tro att problemet sitter i vänster bak oc inte i höger fram där hålväggen är.

Tack!

Det här Don Frederico- Lauries Crusador stot

Hon har hunnit bli 5 år nu. Tiden går fort :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 986
Svar
106
· Visningar
7 253
Senast: miumiu
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 310
Svar
2 001
· Visningar
98 943
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok