Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Typiskt ;) Inte så stor (155cm) men rätt rejäl för att vara varmblod :)

Idag har jag hoppat lipizzanaren jag rider. :D Man kanske ska skita i det här med dressyr. :D Det är buskul även om vi bara hoppade
låga sockerbits studs och en oxer på 90 cm. Men på storhäst så känns det som om 90-100 cm är typ 40 cm, å andra sidan så
överhoppade Stella något galet mycket, så 90 cm på henne blev som att hoppa 140.

floran3.png

floran2.png

Oj såg inte så pass kort i rocken ut på bilderna! :D Min ser visserligen inte ut att vara 168 med mig på ryggen som är 177 cm själv men med någon sån där normalstor jänta så ser hon gigantisk ut :D

Ironwill du har så sjukt bra hoppsits så nog skulle ni lätt kunna konvertera till hoppningen! :p

kl

Piffade upp gammelgubben(arab 20 år) med lite knoppar och mutade med mig fotografen;) Är egentligen distansryttare och hästen har mest ägnat sig åt hoppning så vi hobbydressyrar bara;)

dsc_0111_5001a30fddf2b35b4f00077e.jpg

dsc_0339_50019cf7ddf2b36ab600254f.jpg

1dsc_0033_5001a75d9606ee3c100000cd.jpg

dsc_0037_5001a73f9606ee6fb1004e4a.jpg

dsc_0310_5001a79ee087c36dc40000f5.jpg

Jag har aldrig tävlat mer än klubb med våra och har inga ambitioner att tävla högre :) jag har dock fotat väldigt mycket sedan 2006 på tävlingar, vad hette din häst? Såg ju superfin ut men kan inte känna igen den så tyvärr såg jag nog er aldrig :(

Vi hade nog mest hoppekipage från Kramfors när det florerade mycket ridtravare här. T.ex. Roll Nils (kbl-travare upp till 1,10), Miss Piggelin (upp till 1,10), Beauty Lindflower (LB hoppning, ponny).

Har fotat ett flertal dressyrekipage genom åren iaf på lokala/regionala :bump:

Roll Nils = Lappen? :-)

Börjar försöka lista ut vem du är..

KL, Kämparvidare med min övergödda gråsugga. Vi joggar mest rundor för att försöka komma igång innan jag vill sätta mer press på henne. Betet är i princip slut så det är först nu det börjar hända något. Men det är många kilon kvar innan hon är slim igen..

aq1_5002d376e087c349200038b7.jpg

aq2_5002d3b7ddf2b36fd20017d3.jpg

aq3_5002d3f89606ee6fb6006e08.jpg

aq5_5002d461e087c323670017e0.jpg

aq4_5002d430ddf2b3270a001e19.jpg

aq6_5002d4a39606ee5a430017b1.jpg

aq7_5002d4e2ddf2b3646f001659.jpg

aq8_5002d517e087c37da8005db0.jpg

aaq_5002d31de087c3544d004dfc.jpg

kl

Nu tar jag också ett kliv in i den här tråden.
Hästen är ett halvblodssto på 15 år, runt 165cm i mkh. Haft två föl och är under igångsättning sen i våras. Hon äter efter bästa förmåga ute på betet, därav magen ;)
Jag är medryttare och rider ca 2 gånger per vecka sedan slutet av april. Har innan det haft ett ofrivilligt uppehåll p.g.a. knäoperationer och innan dess mest ridit unghästar och travare på travbana några år (dvs inte suttit på en riktig dressyrhäst eller varit med på dressyrträning på bra länge).

Idag genomförde vi vårt första pass för tränare och fler ska det bli! Rätta till grunderna ordentligt först och främst, sen får vi se var det tar oss.

Nog snackat. Här är bilder från idag:
ida_3155.jpg

ida_3120.jpg

ida_3101.jpg

Och några äldre:
20120625-193706.jpg

ida_1521.jpg

ida_1678.jpg

ida_2039.jpg

IDA_0828.jpg

liten.jpg

*kl

Har skaffat oss en ny pålle, blev en tjej denna gång :p

Har det ohyggliga namnet Kreta, men vi har bestämt oss för att kalla henne Leia,
hon är ett polskt sto med väldigt tysk stam, 7 år och har haft 2 föl. Mycket rörlig och trevlig donna med bestämda åsikter, hon är ju en kvinna :grin:

Rider just nu i en icke idealisk men "anonym" allroundsadel i väntan på ny dressyrsadel :)

15-Kopia.jpg

16-Kopia.jpg

6-Kopia2.jpg

5-Kopia2.jpg

Ponnyfantast;
Jag brukar inte vara förtjust i araber men gud vad läcker han var :love:
Ser väldigt uppmärksam ut, öronen pekar mot dig hela tiden !

Dialhard;
Vilka fina bilder. Och härlig första och sista bild på er !

Den där långa raden med speglar som sitter på kortsidan skulle jag behöva ha när jag rider :D

ponnymamma;
Vilken trevlig fyra-åring. Även om den kanske är lite efter nu så tar ni nog snabbt igen det i längden. Är inte så tokigt att låta det ta lite tid :)

cili;
Vad fina ni var tillsammans, förstår att det måste vara roligt att komma igång och träna igen. Man vill bara ha mer och mer när man hittar någon bra tränare :D

Terqa;
Vilken fin tjej. Håller med ovanstående om att hon ser ut att ge en härlig ridkänsla !

cili;
Vad fina ni var tillsammans, förstår att det måste vara roligt att komma igång och träna igen. Man vill bara ha mer och mer när man hittar någon bra tränare :D

Kul med respons!
Ja verkligen, känner mig mer motiverad nu än någonsin. Även fast vi bara tränat jättebasicsaker idag. Men det känns klokt. Viktigt att ha en stabil grund innan man höjer svårighetsgraden.
Jag har klarat mig hyfsat bra undan hästabstinensen under tiden jag inte fått rida och tänkt att ridskola en dag i veckan och/eller medryttarhäst blir lagom tills jag vet vad knäna klarar - men nu sitter jag och kollar hästannonser och skulle helst köpa en egen redan imorgon... Lagom surt att bara vara behovsanställd då, inte en chans att jag skulle våga köpa med dom förutsättningarna :(
Är glad att jag får rida denna damen i alla fall. Borde kunna lära mig en hel del av henne :)

Trevlig häst, och vad är det för fel på namnet Kreta? jag tycker det var lite coolt :p

tack :) ja hon är jättefin, jag har dock bara ridit henne en gång när vi provred, det är lillasyster som sköter den delen, men hon är väldigt mjuk och känslig

tack tack :) haha, ja alla tycker vi olika, vi tycker som sagt det är ohyggligt fult :D

Den första bilden är verkligen superfin! Vilket ljus det är! :love:

Vilken snygg häst! (trots att den är brun! :o)

Snyggt träns också, vad är det för nåt? :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 986
Svar
106
· Visningar
7 244
Senast: miumiu
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 310
Svar
2 001
· Visningar
98 943
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok