Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Kl

Jag vet inte om jag vågar lägga ut dessa egentligen... Till mitt försvar så var det inte meningen att någon skulle fånga oss på bild! Vi kan inte vara mer omatchade! ;)
Sen kan ni bortse från den slappa okoordinerade klumpen på ryggen.

Men jag blev så positivt överraskad av min fina lilla häst!
Vi håller på att skritta igång efter ett uppehåll (igen) och tog ett par var i trav bara för att jag ville att en vän skulle titta om hon såg fräch ut (hon har en liiiten galla på ett framben som har kommit fram och tillbaks en tid och jag har tyckt att hon varit lite loj). Men som hon gick, inte en antydan till att vara oren, snarare ett sjuhelsikes sug och tryck i henne!

417579_10150985204288113_1051449887_n.jpg

Ja men då så! :D
Det är ju inte vidare långt att åka heller. Skulle verkligen vara superkul!

Hej!

Ja, du tog ju jättefina kort på oss förra året på lägret.

Jag hade jättegärna också följt med och fotat igen, men jag har ju ingen ridhäst just nu..

/Lavinia

här finns galna hästar, dock bara bammy som e dressyrhäst o hon e mammaledig :P men du kan få låna en arab som e sutten på några ggr o som e allmänt misstänksam om du vill :)

Men allvarligt, vi kanske kan boka nån tid?

Haha!!

Jag tar nog hellre ett stycke misstänksam arab än pigg och galen dressyrhäst, misstänksamma araber är jag iaf van vid:-).

/Lavinia

kl.

Här kanske jag och min ena häst kan få vara med längre fram iaf, men tänkte jag kunde slänga in några bilder från i våras när vi för första gången verkligen provade på lite dressyr på riktigt!

32903766.jpg

32903772.jpg

32903773.jpg

32903774.jpg

32903777.jpg

32903778.jpg

Kunde även se ut såhär
32903779.jpg

Hon får även vara en fin pålla för min systerson också
32947980.jpg

Vad tror ni, kan det bli en dressyrhäst utav henne?
Och jag har en del att förbättra med (gammal hoppare). Så vi är båda väldigt nya inom dressyren men det går framåt.

Hon är ung, precis fyllt 4år så vi har hela livet på oss!

Tackar så mycket!
Det hoppas jag lite på, hon är en väldigt lättjobbad tjej som verkligen försöker göra sitt bästa och visar tydligt om hon inte förstår eller orkar osv.

Mycket trevlig häst jag lyckats föda upp! :love:

Får se när man kan få börja träna inför instruktör igen, det behövs när man är lite halvt nybörjare. Vi jobbar väl mest på sånt man kan och kommer ihåg från ridskola osv :angel:

*KL*

ÄNTLIGEN har jag en dressyrsadel som passar både hästen och mig :love: nu kan vi äntligen börja träna på ordentligt, vi är så jädrans ringrostiga så jag skäms

33163745.jpg

33163747.jpg

Fin pålla:) hon ser verkligen ut att vara riktigt på hugget:D

Tack! :D Ja hon är en turbotjockis! Nu ska vi försöka motionera bort lite gräsmage, för jag kan väl inte fortfarande skylla på att hon fick föl för 2 år sen?? :angel:

Fin fin! :laugh:
Jag försöker komma på om jag vet vem du är, har du tävlat något med din travare? Jag har bott i din grannstad, härnösand, och hade själv en travare (har fortfarande kvar, men pensionerad) som jag tävlade en del med där uppe, som mest 2006.. och då hade jag ju lite koll på vilka fler som red travare, vet att det fanns en från timrå, men kommer inte på om det var någon ute samtidigt som mig från kramfors.
Hur som helst så ser han som sagt fin ut! Kul med ny sadel, det gör en hel del skillnad att ha en som passar även en själv! :)

Två gamla bilder på min gentleman :) (min numer pensionerade travare)

2663_73352628112_6461857_n.jpg

2663_73352638112_8090808_n.jpg

Jag har aldrig tävlat mer än klubb med våra och har inga ambitioner att tävla högre :) jag har dock fotat väldigt mycket sedan 2006 på tävlingar, vad hette din häst? Såg ju superfin ut men kan inte känna igen den så tyvärr såg jag nog er aldrig :(

Vi hade nog mest hoppekipage från Kramfors när det florerade mycket ridtravare här. T.ex. Roll Nils (kbl-travare upp till 1,10), Miss Piggelin (upp till 1,10), Beauty Lindflower (LB hoppning, ponny).

Har fotat ett flertal dressyrekipage genom åren iaf på lokala/regionala :bump:

Han heter Migliore Iran, kallas för Migge :) Vi har inte tävlat så där jättemycket heller, men ett gäng lokala Lb och La på klubbtävling. Vi åkte mest ner mot timrå/sundsvall, men även lite andra ställen.. tror inte vi var på din hemmaklubb nångång dock.

Hade varit roligt om du hade haft någon bild av oss, har nästan inget alls själv, de två som jag la ut här har jag tagit ur en halvkass film.. bättre än inget i alla fall :)

Tyvärr har jag inte hört namnet så ingen bild, trist! Ser ut att vara en rejäl grabb!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 986
Svar
106
· Visningar
7 244
Senast: miumiu
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 310
Svar
2 001
· Visningar
98 943
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok