Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Vad surt!
Det känns ju faktiskt inte helt främmande att det skulle kunna vara diagonalt. Alltid svårt med vad som är hönan och vad som är ägget.
Hon blir alltså halt på 'hål-väggs'-benet?
PM:a om du vill så slipper vi kapa tråden.

Är hoven röntgad?

När min hade en kraftig hålvägg för några år sedan röntgades hoven två gånger för att utesluta påverkan på hovbenet. Enligt min vet fanns det en risk för hovbensrotation när hoven inte är helt intakt. På något vis...

Hoven är röntgad 3 gånger, i höstas med en liten rotation på hovbenet som bedömdes bero på hennes extremt höga hovar.

För att inte kapa tråden helt får ni en bild på underverket när hon fått syn på en hästätande pall med halmpellets :-)
486613_409055319130327_1403420182_n.jpg

/Lavinia, som inte ska kapa tråden mer..

Här kommer några på min lilla äggbert! trots att vi ligger efter i utb så har han gjort framsteg så sjukt snabbt nu de senaste två måanderna att det är helt otroligt! ingen kan vara gladare än jag för det!!!

1249_291_50068de99606ee4f70000c25.jpg

1249_252_50068db5ddf2b3517a000ce4.jpg

1249_246_50068d66e087c37db6000c85.jpg

1249_313_50068e259606ee4f5e000c37.jpg

jag ber om ursäkt å knas vägnar ang magen som putar ut lite under sadeln ;) men om bästa hagkompisen är en mager dam så måste man ju ställa upp och gå med henne i hagen där det är mest gräs :)

Kl
Två bilder på min dressyrpålle. Tyvärr inte in action...
Det är en 6:årig valack som är efter Akribori- Maraton.
Efter i sin utbildning dels pga lite "problem" med halskotorna.
Men om ca 2 veckor debuterar vi i LB:2 :), det ska bli skoj!!!

IMG_0530.jpg

IMG_0504-1.jpg

33168234.jpg

33168209.jpg

Jag o nya pållen. Kände att jag inte ville ha ett halvblod efter att Ninja gått bort. Det här är en frieserkorsning, 5 år vid namn Grand Prix, som jag efter lite googlande såg har visats här på bukefalos av uppfödaren.

Hon stod som ett ljus i transporten hela vägen hem, 31 mil.

Grattis till en fin häst.
Hoppas ni får roligt tillsammans !

Herregud vilken spännande stam o fin fölunge!! Kan man hoppas på att den får mammans vackra färg? :D
Ska bli mkt spännande att få följa!

Grattis!! Den ser jättefin ut! :) Mycket bättre än de två Frieserhästar som jag har haft. Kan nog vara bra att blanda upp det blodet om man skall rida dressyr. Lycka till! :)

Tack alla som kommenterat, tycker också det är en härlig mix. Mamman ska vara oldenburgare av dansk stam. Hon är uppfödd av Crossroad stables.

Hon är fem år och föltuggar både åt 2 åringen (som också tuggar) och åt 3 åriga welsh mountainponnyn Dingla som nu tagit över befälet haha ser riktigt komiskt ut.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 986
Svar
106
· Visningar
7 268
Senast: miumiu
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 310
Svar
2 001
· Visningar
98 954
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok