Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Superfin bäbis! ^___^

KL
När vi då är inne på framtida dressyrstjärnor ( ;) ) så får jag dela med mig också. Var i helgen uppe och hälsade på mitt sto hos fodervärden och hon har nu ploppat ut sitt första föl ^__ ^
Stoföl, fux med bläs och 4 strumpor :love: e: Florencio ue: Don Romantic -här 8 dagar gammal.

91614_1337538871.jpg

88991_1337538887.jpg

92927_1337538955.jpg

Går inte att se bilderna :cry:
Jag är SÅ nyfiken.... givetvis för att jag själv har en Florencio-avkomma.. fux med 3 strumpor och bläs. :love:

Ja alltså man blir ju snart bortskämd med dessa avelsstona ;). Kan ju inte behålla föl varje år men så som dom levererar kvalitativa bebisar så är det allt bra svårt!!
Ja ush ja, påminn mig inte, vet inte hur jag ska hinna med jobb o 3 hästar om 3 år, men hon är nog för mkt guldklimp för att släppa!

Tack! :love:

mooi: Tack! Himla snygg fölunge! Underbar färg o teckning :love:

Kratus: Tack! :bow: :D

Som kontrast till era fina, slimmade och blanka hästar lägger jag in en bild på Gabrielle.

Dygn 333 bulle i ugn med Don Primero
CSC_1036.jpg

Jäklar, vad stor hon är!!!

Säker på att det är 1 där inne, och inte 2,3,4 eller kanske till och med ett helt dussin bullar ;)

/Camilla

Min nya stjärna har anlänt. Dock med lite komplikationer, nu är hon dock enligt kliniken helt frisk och jag får hämta hem henne idag.

_DSC7491.jpg

StellaochBebis.jpg

Bebis.jpg

Grattis! lille snuttan så söt!
Vad var det för komplikationer? :( Skönt att hon är kry nu iaf! :banana:

Hon fick inte i sig någon råmjölk då Stella inte hade någon, jag försökte nappa henne hela natten men hon vägrade.
Eller ja, jag lyckades få i henne 1,5 dl innan hon smakat på mamma, sen så var det bara mammas tutte som dög.
Hon var pigg och så, fick plasma. Men fick diarré så vi körde in till Ultuna som har behandlat henne för låga antikroppar
och lågt antal vita blodkroppar. Nu visar alla tester på perfekt och de vill att jag ska hämta hem henne nu. :)

vad skönt! tur att du har sådan koll! och allvarligt, vilken nedrans tur du hade... det var ju full jackpott på den fölungen! kommer hon ha lika fantastiskt temperament som hon har utseende, ja då kan vi snacka 10poängare!! :love:

Tack Kryddan. :)

Apollo, Hon har till och med fyra vita, över knäna fram och upp till hasorna bak. :love:

Läste om dramatiken på avel, vad skönt att du får ta hem flickorna. Stort grattis!

tjuvläste det i den andra tråden :angel:
ska bli spännande att få se hur hon rör sig sen och hur hon är i huvudet!
vad är planen med henne?

Phie, Tack så mycket. Känns skönt att få ta hem henne även om jag försökte få ha kvar henne lite längre. :o
"Vågar jag verkligen ta hem dom? Är hon frisk nu???? Är ni säkra? Kan ni göra tester igen??? För att vara på säkra sidan?"

aprilia, Tack så mycket, å hennes vägnar. :)

Apollo, hon skall behållas, oavsett hur hon blir om hon nu klarar allt. Hon är pytteliten, så det blir väl till att köpa en vagn istället för sadel. :p

Men åååh vilken underbaring!:love::love:
Så bra att ni hade koll och sen åkte in med henne, håller tummarna för att allt ska gå bra nu.

WOW nog för att jag trodde att fölisen skulle få vacker färg och kanske några stora tecken men det här var ju bara för bra!!! :love:

Vilket underbart sött litet föl! Tur att allt gick bra med henne. Älskar huvudteckningen. :love:

Det är första gången jag någonsin ser en "Lena Furberg-bläs" i annat än tecknad form! :love: Grattis till den lilla fina och vad skönt att det slutade väl. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
31
· Visningar
1 768
Senast: ameo
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 219
Svar
2 001
· Visningar
98 588
Senast: pepp
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur