Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Min fina pärla <3

312880_164434690302542_100002080360631_339288_6108105_n_164870781.jpg

dressyr-3_151352994.jpg

Shit vilken liten 'krämbulle'!! :love: :love: :love:

Och vilken tur för alla oss här att du är så snäll och delar med dig!

Förlåt alla andra som fått föl men den här var ju bara för... PLUTTINUTT!

Vad var det för pappa nu igen?

Och bara för att det inte Bara ska bli massa gulligull så slänger jag in en bild på mig å djuret.

rRNR120519069.jpg

Haha se där ja, en "granne". Er känner jag igen, ni har skrittat förbi uteboxarna där min häst står några gånger, fin häst du har! :)

men vad kul!! :) då kanske du sett oss bocka fram också på ridbanan :angel:

vilken är din häst? var inte lätt att utläsa på din profilbild, hihi! men du kanske lagt upp bilder här innan i tråden?

Ironwill: Hon är ju totalt helt sjukt underbar :love:

*KL

Liten sen bildbombning från helgen.

Lördag
Körde på matchning efter min tshirt, om någon undrar :angel: Passet kändes varken ovanligt bra eller dåligt. Blev faktiskt förvånad över att så stor del av bilderna var hyfsat bra, kändes sämre än det såg ut. Men vi börjar ha lite koll på halterna ibland, vilket har medfört att även övriga avsaktningar har börjat gå lite bättre också.

Halt
a1-2.jpg

a3.jpg

Galopp (förbereder avsaktning)
a4.jpg

Trav
a5-1.jpg

a2-1.jpg

a7-1.jpg

a8.jpg

Forts.

Uppställningsbild
a9-1.jpg

Blicken säger det mesta. Ninya tycker att vi är totala idioter eftersom det är svintråkigt och onödigt med uppställning när man vill in i stallet.
a10.jpg

Söndag
Red utan sadel, kändes faktiskt som ett hyfsat dåligt pass. Men när jag kollade igenom bilder/film så såg jag efteråt att jag faktiskt satt lite rakare än vanligt (överlag åtminstone), så något gick ju åt rätt håll i alla fall.

Skritt
5-13.jpg

Trav
7-10.jpg

12-6.jpg

13-6.jpg

Empress;
Vilken jättehärlig bild.
Min nästa häst ska jag köra in, gud vad roligt att kunna variera träningen !

IronWill;
Har bukes mest efterlängtade fölis kommit nu :D
Helt underbart söt :love:

Vilken läcker!

KL, Min dressyrhäst har nosat på "the dark side" idag. Givetvis i dressyrsadel.. (Man måste ju ha något att skylla på varför man inte hoppar den höga sidan utav hindret ;))

yr7_203996526.jpg

Måste kolla underlaget (täckmantel för "måste kolla höjden"..)

yr8_203996658.jpg

Hon är underbar! :love:

Mysboll, Gimlan, SaraMara, Kratus, Frittan, LadyLusifer, Snigeleffekt, Miedo, m85, Tack så hemskt mycket å hennes vägnar!

Niela, Tack! Hon växer redan nu så att det knakar, täcken hon hade på sig när hon var nyfödd
går inte ens runt magen längre. :D

Apollo 13, Ok, så om jag betäcker Stella igen så tar du fölet då? ;)

Ullmerkott, :rofl: Nej då. ;)

Oxo, :) Man får hoppas på det!

Fenestra, Vad roligt att du känner så! :) Det finns två till Mr Right bebisar här i Sverige och det väntas några till i år.
Jag vet inte hur den här rör sig, det är mest räserfart i galopp eller små trippiga travskutt på vingliga snea ben än så länge. :p

Corax, Ni lär hinna tröttna på bilder på henne innan jag slutar dela med mig. :p
Det är en i år fyra år gammal tysk ridponnyhingst som heter FS Mr Right, han är en Welsh Partbred här i Sverige och bebis lär då reggas som en WPB.

Liten film på pappa

jadå! nån gång ska man ju ha barn som man behöver förse med en ponny! så det blir ju lagom om den kommer om ett par år, så kan jag leka med den lite så blir den lagom tills att barnen vill rida! men då beställer jag en hingst.. tjejer är inte min starka sida ;) och det blir ju perfekt, då kommer den inte sååå långt bort :p

Pappan är riktigt läcker! :love:

Men vad roligt ryttaren red lätt! Han/hon "juckade" riktigt, dvs sköt fram höften i luften. :D

Vi blir många som kommer slåss om Stellas nästa bebis :love: :D ;) Jag är eg islandsryttare, men för en Stellabebis kan jag lätt konvertera till tregångsryttare (igen) :D

tycker det blir lätt så när de har så stor trav och man inte kan sitta i traven och inte ens kan rida lätt. min är så att hans ryggaktivitet skjuter en ur sadeln med en jävla fart och det gör det omöjligt att hålla takten i lättridningen, så man vinner helt enkelt tid i takten genom att skjuta fram höften långt och "jucka" mycket.. ibland önskar jag att jag hade långa ben så jag hade kunnat rida lätt fram till öronen... eller ptja.. bara vart skillad nog att sitta ner i ökade traven...:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
31
· Visningar
1 772
Senast: ameo
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 219
Svar
2 001
· Visningar
98 589
Senast: pepp
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama