Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så trist att han inte blir fräsch. Bra att du snabbt hittade ett bra bete!
Ja jag börjar ledsna lite smått. Kotledsinflammationerna är borta och vet tyckte att markeringen som syntes vid böjprov och longering var "inom rimliga gränser" men jag gav mig inte utan ville bli av med den markeringen också eftersom att den märks mest vid skoning, han blir besvärad av att belasta h.fram.
Efter att hovslagaren gjorde ett sk belastnings test så reagerar han när han måste vinkla hoven inåt och snett framåt = strålbenet eller strålbensligament. Tummen upp för mig att jag inte nöjde mig med " inom rimliga gränser". Så vila nu i 4 veckor. Sen får vi se.

Kryper i en av ridsug, men snaaart så är det även dax för oss! :bump:
10495086_10152467950176067_8663541113602092837_o.jpg

10409702_10152465032451067_3110735317003172213_n.jpg

Idag var det dags för betessläpp, så välförtjänt för våra fina lektionshästar! :love:

Prinsen (eller Prinskorven som jag kallar honom nu med gräsmagen... Hihi ;)) taggad halvvägs framme!

Spirorna som på andra bilder här brukar vara bländande vita är numera såhär snygga och barfota! :D

På bete till den 1/8. :banana:

fint de har det era ridskolehästar! Känner som sagt flera liknande ridskolor som har samma upplägg som ni och det är väldigt trevligt att se hur bra hästarna har det och hur duktiga de är både i lektionsverksamhet och tävling under privatryttare osv. Härligt att få släppa dem på bete, de jobbar otroligt och förtjänar det verkligen!

Idag var det dags för betessläpp, så välförtjänt för våra fina lektionshästar! :love:

Prinsen (eller Prinskorven som jag kallar honom nu med gräsmagen... Hihi ;)) taggad halvvägs framme!

Spirorna som på andra bilder här brukar vara bländande vita är numera såhär snygga och barfota! :D

På bete till den 1/8. :banana:
Fanta har också fått gå ut på bete, fast för våra skolhästar blir helbetet inte så långt som för era, men så går de inte så mycket (6-9 pass) i veckan så de har nog inget jättebehov av vila. Det varierar från häst till häst hur länge de blir ute utan att behöva jobba. För de har redan sovit isommarhagen i två veckor, trots att sista lektionen var idag. Det är ju några korta kurser under sommaren och nästa helg startar vi ju MsvB:2 hos er på Överby...

Så här glada var F och bästisen vid utsläppet i sommarhagen (från deras ägares/min tränares blogg)
DSC_2094.jpg

fint de har det era ridskolehästar! Känner som sagt flera liknande ridskolor som har samma upplägg som ni och det är väldigt trevligt att se hur bra hästarna har det och hur duktiga de är både i lektionsverksamhet och tävling under privatryttare osv. Härligt att få släppa dem på bete, de jobbar otroligt och förtjänar det verkligen!
Åh håller verkligen med, kan säga att tårarna är inte långt borta när vi släpper dem. Man unnar dem detta SÅ mycket!! :)

Fanta har också fått gå ut på bete, fast för våra skolhästar blir helbetet inte så långt som för era, men så går de inte så mycket (6-9 pass) i veckan så de har nog inget jättebehov av vila. Det varierar från häst till häst hur länge de blir ute utan att behöva jobba. För de har redan sovit isommarhagen i två veckor, trots att sista lektionen var idag. Det är ju några korta kurser under sommaren och nästa helg startar vi ju MsvB:2 hos er på Överby...

Så här glada var F och bästisen vid utsläppet i sommarhagen (från deras ägares/min tränares blogg)
DSC_2094.jpg
Härligt! Just det, du ska till oss ja! Jag är speaker i både c1 och b2 :)

Nytt försök idag. 9 st istället för 13.
Hon har så tjock man att jag inte kan göra dem större utan att få svårt med flätorna.
De höll hela ridturen

De där knopparna är riktigt fina!
Ärligt talat blir jag mörkrädd över hur, ursäkta mig, fruktansvärt fula knoppar folk gör. Jag har iof precis börjat tävla men har ändå sett såna som tävlat länge och knopparna är ojämna, tufsiga, står åt olika håll och de tror kanske att det är tävling i flest knoppar vinner.
Även om mina egna knoppar inte är perfekta, så känner jag att de är överlägsna och sjukt mkt snyggare än väldigt många andra :p

De där knopparna är riktigt fina!
Ärligt talat blir jag mörkrädd över hur, ursäkta mig, fruktansvärt fula knoppar folk gör. Jag har iof precis börjat tävla men har ändå sett såna som tävlat länge och knopparna är ojämna, tufsiga, står åt olika håll och de tror kanske att det är tävling i flest knoppar vinner.
Även om mina egna knoppar inte är perfekta, så känner jag att de är överlägsna och sjukt mkt snyggare än väldigt många andra :p

Tack :) Är faktiskt riktigt nöjd med hur jag knoppar.
Som du säger, igår kollade jag in andras knopperi, och ja det finns många som verkligen skule behöva lägga mer energi/tid på att få den snygga.
Det är nästan bättre att inte knoppa alls, än att knopparna blir fula :/

Här hoppar jag in efter lite tystnad :) Nu har jag äntligen köpt en dressyrsadel! En Morris and Nolan som jag är supernöjd med, även Cherry tycker om den :) Såhär såg vi ut förra veckan, hoppas att jag kan muta någon att ta lite ordentliga foton snart :D
DSC_1677_zps97da387c.jpg

DSC_1679_zpsbada4f97.jpg

DSC_1689_zpse307fe29.jpg

Supersuddig bild I know, men man ser hennes superfina gång iaf :love::love: många poletter har trillat ner under de senaste träningarna, och senast igår red jag ett helt fantastiskt dressyrpass där jag fick rysningar :love: räknar ner till hösten då första dressyrstarten är planerad!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 575
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 307
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025