Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här gör "mina" dressyrpållar nu...
Vi har lite vila här, femåring går ute dygnet runt och tappar skor till höger o vänster :crazy: kombinerat med att hovis gick i pension. Så snart nya skor är på och fötterna är fina kör vi igång igen lite lugnt.

10508510_10152203737626344_192682118_n.jpg

Min 2åring går mest och äter gräs hela dagarna, har testat träns o sadel igen någon gång då o då utan problem :) i höst är tanken att vi ska påbörja inridningen!
10438670_10152205399476344_19176790_n.jpg

Och mitt fina avelssto (mamma till 2åringen ovan) har fått en underbar liten Luxusunge förra veckan :love: (jag har henne utlånad).
10482850_10152203706956344_2069700284_n.jpg

10488847_10152200620331344_1637698408_n.jpg

@Corax länge sen jag såg dig i trådarna eller så har jag lyckats missa dig. Kul iallfall att se att du är här :)

Jodå, jag hänger runt i kulisserna. :P
Har ju kläckt en unge så det har blivit lite lugnare på hästfronten. Min tränare har hästen och jag är 'medryttare' på henne. Perfekt. Men nu har det rullat på med lite skador och hon fick ena hoven uppkarvad igår så hoppas att det är slut på 'skräp' nu. Lutar åt betäckning...

@Corax Tyckte att han tappade i bärighet och han ville inte piaffera och passagera. Ultraljud visade att han hade en svullnad på övre gaffelbandsfästet högerbak. Imorgon blir det återbesök hos vet!

Jag hoppas ni fick bra besked på åb (har du redan skrivit det i tråden så ber jag om ursäkt, jag är lätt långsam nu för tiden ;))och att ni snart är tillbaka.

Nu är vi sakta igång äntligen! Sadelutprovning nästa vecka, och idag tog Royal ytterligare ett kliv till "vuxenlivet" och fick bakskor:D Nedslitna och fanns inte mycket att sko i, ändå blev det 4: or idag, framöver blir det 5: or enligt hovslagaren :eek: stoort tycker matte!
Så blir lite odressyriga bilder idag med.
10344154_10152486356481067_9162152575089803881_o.jpg

Mina grabbar, båda 186 cm höga. Om inte giraffen vuxit om honom nu vill säga :D
10416970_10152470291736067_6317902790802298489_n.jpg

10452358_10152447606211067_6837685680865276234_n.jpg

Jag hoppas ni fick bra besked på åb (har du redan skrivit det i tråden så ber jag om ursäkt, jag är lätt långsam nu för tid ;))och att ni snart tillbaka.

Skrev nog om ÅB i snackistråden :D Det gick som förväntat. Ren och fin i alla ben förutom en minemal reaktion på gaffelbandsfästet hb. Den får vi nog leva med. Så nu håller vi på att sätta igång igen! Det blir ingen GP förr oss utan Ådi får gå som läromästare istället. Jag får nöjja mig med att leka sånna rörelser på hemmaplan. :)

De där knopparna är riktigt fina!
Ärligt talat blir jag mörkrädd över hur, ursäkta mig, fruktansvärt fula knoppar folk gör. Jag har iof precis börjat tävla men har ändå sett såna som tävlat länge och knopparna är ojämna, tufsiga, står åt olika håll och de tror kanske att det är tävling i flest knoppar vinner.
Även om mina egna knoppar inte är perfekta, så känner jag att de är överlägsna och sjukt mkt snyggare än väldigt många andra :p

Varför bry sig om hur andra knoppar sina hästar till så pass hög grad att man blir mörkrädd? Huvudsaken är väl att man är någorlunda hel och ren och framför allt kan rida? Knoppar inte min häst och orkar inte alltid smörja stövlarna inför tävling, lite synd om folk blir mörkrädda när dem ser mig men de kan väl spegla sig i sina egna stövlar så blir de trygga igen. :p

@Mitrolle : jag tycker bägge dina hästar är jättefina, kul att det börjat lossna med tävlingar osv vad jag förstått det senaste tiden :) Även roligt att se lite hästar av lite mer "gammal" halvblodsstam som är fina och tävlar, det har blivit så att de nästan försvunnit sista åren med alla internationella stammar och nya typen på häst som alla ska ha osv :)

dock undrar jag alltid lite när jag ser dina hästar, och det är ingen kritik i sig utan bara en fråga: varför har du dem så otroligt höga i hull? De är väldigt välgödda eller vad jag ska säga. Som sagt - ta det bara som en fråga, inget annat :)

Såhär års är det rätt omöjligt att hålla en lättfödd häst slimmad i en stor gräshage trots endast utegång dagtid, tyvärr. Har ingen grusruta att ställa dem i.

nej det förstår jag det var givetvis inte det jag menade öht, jag har bara reflekterat över dina hästars höga hull allmänt genom åren och undrar över det :)

Du är välkommen att komma och klämma på dem när betessäsongen är över om du vill. Mina två som ser tjocka ut har djup bål och den går tyvärr inte att banta bort på något vis, det ger dock till syns på bild en vision om tjock mage.
I övrigt kan jag dock anse att många har på tok för tunna och omusklade hästar, men det är en annan diskussion, då jag håller med om att mina två lättfödda är för tjocka just nu men inte när de är som de ska.

För tunna? Det tycker jag verkligen är ovanligt idag. Och ur hälsosynpunkt är något underviktig inte alls farligt men minsta övervikt blir direkt hälsofarligt.

nej det förstår jag det var givetvis inte det jag menade öht, jag har bara reflekterat över dina hästars höga hull allmänt genom åren och undrar över det :)

Och själv tycker jag att @Mitrolle's hästar är otroligt fin i hullet och inte alls ser särskilt övergödda ut. Och du skriver ju själv att det är roligt att se den äldre halvblodsmodellen (har ingen koll alls på stam här), och just den äldre typen ser ut sådär. Inte som dagens sportmodell á vinthundsmodellen. Alla har olika smak, men jag föredrar Mitrolles hästmodell framför sportmodellen. Du föredrar kanske den andra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 575
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 307
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar