Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har Juno börjat skrittas. Det enda som gör honom typ dressyrig är att dressyrsadeln ligger på:p. Och det gör det bara för att jag får hiskeliga ridsår av hoppsadeln:p.
10489698_10203325444688771_7427382144545494106_n.jpg

Och själv tycker jag att @Mitrolle's hästar är otroligt fin i hullet och inte alls ser särskilt övergödda ut. Och du skriver ju själv att det är roligt att se den äldre halvblodsmodellen (har ingen koll alls på stam här), och just den äldre typen ser ut sådär. Inte som dagens sportmodell á vinthundsmodellen. Alla har olika smak, men jag föredrar Mitrolles hästmodell framför sportmodellen. Du föredrar kanske den andra.

jag ser ingen referens mellan det jag skrev om halvblodsmodell och det jag kommenterade ang. Mitrolles hästars hull dock. i övrigt tycker jag det är synd om detnu ska bli ngn diskussion om detta utöver mitt direkta inlägg till just Mitrolle, så vill ngn starta ngn tråd om hästars hull osv allmänt så är det nog lämpligare att det görs isåfall annat än att fokusera på det jag skrev här. Det framgår väl rätt tydligt i mitt inlägg annars kan jag tycka att det var en ärlig isolerad fråga till just Mitrolle, och att jag varken förtalar eller framtalar halvblodsmodell a la gamla sorten eller sport modell a la vinthund öht kan jag tycka. Jag delar i övrigt inte din uppfattning att en viss typ av häst för den skull ser ut i hull som den isåfall gör, vare sig äldre eller nyare modell så som sagt, det var inte meningen på ngt sätt att tråden skulle handla om ngt sånt i fråga om allmänna kommentarer, tycker som sagt isåfall att man kan starta en egen tråd om det ämnet om det intresserar.

Jag knoppar också få och stora knoppar. Mest för att jag inte orkar hålla på och fläta så mycket. Och för att det är jobbigt att rulla in smalare flätor.

photo.php

Jag får (uppenbarligen) inte till enskilda bildlänkningen till facebook, fast albumet är offentligt. Ville lägga upp bilder från tävlingen i fredags.. Nä väl, här är hela albumet i stället (för den länken funkar väl?)

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10154021019245497.1073741829.867005496&type=1&l=2304eed3ea

@Michis han är verkligen fin! Utstrålning OCH rörelser :love:

@Fiorano härligt!! har hängt med lite här o där men ni har alltså fått grönt ljus att sätta igång igen? jättekul!

KL.
Hos min 12a har det skett en enorm utveckling inser jag, mitt rangliga överbyggda jätteföl har nu blivit en jämn och rund jätte 2åring istället :D plötsligt känns det inte alls så tokigt att rida in henne i höst!

Åring sommaren -13
1016740_10151554518711344_1786500626_n.jpg

2åring sommaren -14
10464060_10152221281741344_4110648139416012028_n.jpg

Varför bry sig om hur andra knoppar sina hästar till så pass hög grad att man blir mörkrädd? Huvudsaken är väl att man är någorlunda hel och ren och framför allt kan rida? Knoppar inte min häst och orkar inte alltid smörja stövlarna inför tävling, lite synd om folk blir mörkrädda när dem ser mig men de kan väl spegla sig i sina egna stövlar så blir de trygga igen. :p

Ojdå, inte meningen att trampa någon på tårna! Om du inte vill knoppa, kanske för att det blir just skatbon, så behöver du inte. Men när det är en bedömningssport, så har även utseendet påverkan på poängen. Men visst, nöj du dig med att vara oflätad och oputsad på tävling, vi har ju alla olika krav. Och hoppas att du rider bättre än de andra.
Själv är jag mycket väl medveten om att jag inte är någon proffsryttare, och då kan jag ju iaf få visa upp min blanka, rena, välvårdade och snyggt knoppade häst.

@Charlottee Ja vi fick klartecken redan för fyra veckor sen. Men då passade han på att hoppa på en sten och blev halt på det andra bakbenet. Men det blev (tack och lov) bara ett blåmärke under sulan som gav sig på en vecka. Så nu är han skrittad sen en dryg vecka tillbaka och känns väldigt fin och sköter sig *peppar peppar* helt exemplariskt:).

Varför bry sig om hur andra knoppar sina hästar till så pass hög grad att man blir mörkrädd? Huvudsaken är väl att man är någorlunda hel och ren och framför allt kan rida? Knoppar inte min häst och orkar inte alltid smörja stövlarna inför tävling, lite synd om folk blir mörkrädda när dem ser mig men de kan väl spegla sig i sina egna stövlar så blir de trygga igen. :p

Jag är tvärtom, tycker att det är jättekul med tävlingar bl a för att man verkligen får ett bra tillfälle att lägga till det lilla extra krutet. Skulle aldrig komma på tanken att starta en (dressyr)tävling utan att knoppa. Och luggen ska också knoppas, inga undantag! :D

Jag är tvärtom, tycker att det är jättekul med tävlingar bl a för att man verkligen får ett bra tillfälle att lägga till det lilla extra krutet. Skulle aldrig komma på tanken att starta en (dressyr)tävling utan att knoppa. Och luggen ska också knoppas, inga undantag! :D
Mitt motto med min spökrädda häst var: "Ska jag komma sist ska jag iaf vara snygg!" Haha, kan lova att den peppen behövs när man ramlar igenom en LB på 45% :D

Jag förstår att folk kan tycka det är kul att fixa sig till sig men börja förfasa sig över hur andra ser ut tycker jag mest vittnar om att man vill må bättre själv.

Ojdå, inte meningen att trampa någon på tårna! Om du inte vill knoppa, kanske för att det blir just skatbon, så behöver du inte. Men när det är en bedömningssport, så har även utseendet påverkan på poängen. Men visst, nöj du dig med att vara oflätad och oputsad på tävling, vi har ju alla olika krav. Och hoppas att du rider bättre än de andra.
Själv är jag mycket väl medveten om att jag inte är någon proffsryttare, och då kan jag ju iaf få visa upp min blanka, rena, välvårdade och snyggt knoppade häst.

Domaren förstår jag bryr sig om hur man ser ut men varför förfasa sig över andra? Kritiserar inte att man vill fixa till sig men väl att man blir mörkrädd över hur andra ser ut.

Nu har femåringen och jag skrittat igång igen! :D Han går dock fortfarande ute dygnet runt, men är så behagligt lugn och harmonisk nu så föredrar det haha.... ;)

10464228_10152227960861344_5023989289101237748_n.jpg

Sedan fick jag bra bilder på min 2åring idag (svårt att tro att det är samma häst som på bilderna tidigare i tråden;)) men det ÄR skillnad när dom själv väljer att visa upp sig!
Hennes mor är inseminerad med Ampere denna säsong, tror resultatet blir grymt!
10448811_10152227979591344_2713087749779427214_n.jpg
10367739_10152227944291344_6279915110191042327_n.jpg

Nu har femåringen och jag skrittat igång igen! :D Han går dock fortfarande ute dygnet runt, men är så behagligt lugn och harmonisk nu så föredrar det haha.... ;)

10464228_10152227960861344_5023989289101237748_n.jpg

Sedan fick jag bra bilder på min 2åring idag (svårt att tro att det är samma häst som på bilderna tidigare i tråden;)) men det ÄR skillnad när dom själv väljer att visa upp sig!
Hennes mor är inseminerad med Ampere denna säsong, tror resultatet blir grymt!
10448811_10152227979591344_2713087749779427214_n.jpg
10367739_10152227944291344_6279915110191042327_n.jpg
Läcker! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 575
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 307
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar