Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och själv tycker jag att @Mitrolle's hästar är otroligt fin i hullet och inte alls ser särskilt övergödda ut. Och du skriver ju själv att det är roligt att se den äldre halvblodsmodellen (har ingen koll alls på stam här), och just den äldre typen ser ut sådär. Inte som dagens sportmodell á vinthundsmodellen. Alla har olika smak, men jag föredrar Mitrolles hästmodell framför sportmodellen. Du föredrar kanske den andra.
Tack.
De höll hela tävlingen
tycker han är grymt snygg. hoppas ni får komma igång nu!Nu har Juno börjat skrittas. Det enda som gör honom typ dressyrig är att dressyrsadeln ligger på. Och det gör det bara för att jag får hiskeliga ridsår av hoppsadeln.
Varför bry sig om hur andra knoppar sina hästar till så pass hög grad att man blir mörkrädd? Huvudsaken är väl att man är någorlunda hel och ren och framför allt kan rida? Knoppar inte min häst och orkar inte alltid smörja stövlarna inför tävling, lite synd om folk blir mörkrädda när dem ser mig men de kan väl spegla sig i sina egna stövlar så blir de trygga igen.
Varför bry sig om hur andra knoppar sina hästar till så pass hög grad att man blir mörkrädd? Huvudsaken är väl att man är någorlunda hel och ren och framför allt kan rida? Knoppar inte min häst och orkar inte alltid smörja stövlarna inför tävling, lite synd om folk blir mörkrädda när dem ser mig men de kan väl spegla sig i sina egna stövlar så blir de trygga igen.
Mitt motto med min spökrädda häst var: "Ska jag komma sist ska jag iaf vara snygg!" Haha, kan lova att den peppen behövs när man ramlar igenom en LB på 45%Jag är tvärtom, tycker att det är jättekul med tävlingar bl a för att man verkligen får ett bra tillfälle att lägga till det lilla extra krutet. Skulle aldrig komma på tanken att starta en (dressyr)tävling utan att knoppa. Och luggen ska också knoppas, inga undantag!
Mitt motto med min spökrädda häst var: "Ska jag komma sist ska jag iaf vara snygg!" Haha, kan lova att den peppen behövs när man ramlar igenom en LB på 45%
Jag är tvärtom, tycker att det är jättekul med tävlingar bl a för att man verkligen får ett bra tillfälle att lägga till det lilla extra krutet. Skulle aldrig komma på tanken att starta en (dressyr)tävling utan att knoppa. Och luggen ska också knoppas, inga undantag!
Ojdå, inte meningen att trampa någon på tårna! Om du inte vill knoppa, kanske för att det blir just skatbon, så behöver du inte. Men när det är en bedömningssport, så har även utseendet påverkan på poängen. Men visst, nöj du dig med att vara oflätad och oputsad på tävling, vi har ju alla olika krav. Och hoppas att du rider bättre än de andra.
Själv är jag mycket väl medveten om att jag inte är någon proffsryttare, och då kan jag ju iaf få visa upp min blanka, rena, välvårdade och snyggt knoppade häst.
Vilken liten läckerbit du har @Michis !
Läcker!Nu har femåringen och jag skrittat igång igen! Han går dock fortfarande ute dygnet runt, men är så behagligt lugn och harmonisk nu så föredrar det haha....
Sedan fick jag bra bilder på min 2åring idag (svårt att tro att det är samma häst som på bilderna tidigare i tråden) men det ÄR skillnad när dom själv väljer att visa upp sig!
Hennes mor är inseminerad med Ampere denna säsong, tror resultatet blir grymt!