Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Miedo Gillar verkligen ponnyn! Be veterinär skriva ut plegicil eller domosedan i pastaform som du kan lägga under tungan innan skoning. Så blir hela upplevelsen bättre för ponnyn och säkrare för hovis:).

Här kommer lite bilder på min nya stjärna! Collin heter han. Efter Dionysos ue. Trofé, Hubertus. Stencool kille, helt tvärt emot vad jag är van vid! Så det ska bli kul och se vad han kan lära mig:D:love:
20162281750138140_sbig.jpg

20162281750257350_sbig.jpg

2016228175194070_sbig.jpg

20162281749124700_sbig.jpg

Här kommer lite bilder på min nya stjärna! Collin heter han. Efter Dionysos ue. Trofé, Hubertus. Stencool kille, helt tvärt emot vad jag är van vid! Så det ska bli kul och se vad han kan lära mig:D:love:
20162281750138140_sbig.jpg

20162281750257350_sbig.jpg

2016228175194070_sbig.jpg

20162281749124700_sbig.jpg

Vilken smarrig sak! Dionysos är en personlig favorit dessutom :D Hoppas du och nya pärlan trivs tsm! Håller tummarna för att ni ska få vara skadefria ett tag framöver också :)

Vilken smarrig sak! Dionysos är en personlig favorit dessutom :D Hoppas du och nya pärlan trivs tsm! Håller tummarna för att ni ska få vara skadefria ett tag framöver också :)
Ja det är han :love: Visste inte något om honom tidigare men har läst på lite och jag gillar honom också!
Ska försöka få till en fin bild på hans huvud! :D

@Itzyditzy Grattis till nya hästen! Han ser kalasfin ut:). Dionysos har jag sett lite på tävling och han är fin, en väldigt lagom hingst med väldigt fint psyke. Tycker att hans avkommor verkligen sticker ut just med fint temperament som passar vanliga ryttare utmärkt. Dionysos och Rubinrot är mina favoriter när det kommer till trevliga, ridbara dressyrhästar för hobbynissar.

12828402_1376270935731914_8667474107261166140_o.jpg
Såg att jag lagt in en snarlik bild för några veckor sedan, men detta är Ebbas selfie-pose.;) Vi får förhoppningsvis en tid hos kiropraktorn i helgen, troligtvis välbehövligt. Tills dess joggar vi och njuter av våren. Mycket fokus på att få henne lång och låg i alla gångarter. Hon är mer lik sitt vanliga gamla jag nu, superlätt och fin i handen, och halvhalter och övergångar är vår specialitet. Hon tycker mycket om sitt nya Sprenger-bett också. :)

Vi har fått börja trava igen! Jag är så glad över min häst, för han tar det med ro bara. När jag bad om trav så var det som att han inte alls gått på skrittvila sen i oktober, utan han skötte sig exemplariskt. :love: Veterinären var jättenöjd med hur ultraljudet av senan såg ut nu också, och det gör mig så glad! Vi tar det såklart väldigt lugnt fortfarande, men det gör gott i mitt hjärta att han ser så bra ut och är så snäll och glad (även om han börjat bli rätt pigg;) ). Det är ett par andra som sagt att jag kan rida deras hästar i stallet och jag har tvekat, tror det kommer bli uppenbart att jag inte kan rida då. :angel: Har ju ändå haft min gubbe i 15 år, så då är det givet att jag (typ) vet vart hans knappar sitter...

Min fina herre! :love:
2016-03-14%2018.39.10.jpg

Eftersom vi var själva i stallet så fick jag ta en sån här kass bild på oss tillsammans. :angel:
prinsepluttochjag160314.jpg

Vi tränar vidare på lite olika saker. Galoppfattningar och öka-minska är vad hästen tränar på och jag tränar på att sitta ner :D Han har vuxit över vintern och nu tror jag han växer igen. Tycker inte han behöver växa mer nu, han är redan en bra bit högre än mig. Kan snart inte sadla utan pall :grin: Ska rida i skogen 2 dagar nu och sen ska han få vila nästan 2 v. Bilderna är från förra veckan.

Och en från idag :)

Ingen ridbild men ändå något (bakom lod då matte ligger på bromsen). Skäcklingen har jobbat på så gott väder och underlag tillåtit i vinter. Hon är inte lika luftburen längre, så saker och ting tar sig sakta men säkert. Det finns visst hopp om en dressyrstart redan i vår, men den som lever får se.

12495209_10153119490768239_3989443815223724606_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 575
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 315
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar