Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sluta att förstöra dessa trådar som visar konstverk i bildformat på dressyrhästar. Våra käraste.
Skapa trådar där likasinnade kan dissekera ögonblicksbilder o tro att världsbilden är ensidig.

Fio har rätt. I varje tråd där @Brille härjar finns även @Fiador. Jag vill se att de postar exakt samtidigt för se att det inte är en o samma person som vill frälsa oss alla från det onda.
Men så fånigt, med andra ord är du och fio och alla andra som också dyker upp i dessa trådar en och samma person, kanske vi alla är en och samma person och bara agerar mot varandra för att skapa lite debatt?

Fast just denna tråd är en bildtråd, inte en ren diskussionstråd.

Skapa en egen tråd om detta så kan ni debattera där hur mycket ni vill. Här vill vi se hästar, inte bokstäver:-)

/Lavinia

Men så fånigt, med andra ord är du och fio och alla andra som också dyker upp i dessa trådar en och samma person, kanske vi alla är en och samma person och bara agerar mot varandra för att skapa lite debatt?

Fast just denna tråd är en bildtråd, inte en ren diskussionstråd.

Skapa en egen tråd om detta så kan ni debattera där hur mycket ni vill. Här vill vi se hästar, inte bokstäver:-)

/Lavinia
Absolut :) men nu var ju mitt första inlägg inte menat att skapa diskussion, bara en reflexion på några bilder om hovnedsättning, sen fick jag en fråga på det och ja, sen är diskussionen igång uppenbart. Det hänger ju lika mycket på alla parter hur det utvecklas.

Sluta att förstöra dessa trådar som visar konstverk i bildformat på dressyrhästar. Våra käraste.
Skapa trådar där likasinnade kan dissekera ögonblicksbilder o tro att världsbilden är ensidig.
...
Alla uppfattar inte alla bilder i denna tråd som konstverk. Det är inte bara de som "gillar" eller som kommer med oärliga kommentarer som ska få komma till tals.
Som jag tidigare skrivit var det en kommentar i @mooi inlägg som gjorde att jag skrev mitt inlägg.
Jo visst är det så, men det finns rätt många som är fanatiskt fixerade vid huvudets position och framförallt om den skulle råka krypa in för långt.... Så jag förekommer ev shitstorm med att jag är fullt medveten om var näsan är ..."

Alla uppfattar inte alla bilder i denna tråd som konstverk. Det är inte bara de som "gillar" eller som kommer med oärliga kommentarer som ska få komma till tals.
Som jag tidigare skrivit var det en kommentar i @mooi inlägg som gjorde att jag skrev mitt inlägg.
Denna träd är ingen diskussion tråd.
Om man vill lära Alla att Jorden är platt är man fel ute.
Lägg ner nu!

Det är en bildtråd som sagt . konstverk ? Starta en egen tråd .

Undrar som @fio och hundra andra i alla div trådar du kommenterar i : varför är du och Fiador alltid ett par och aldrig startar egna trådar utifrån det ni hela tiden vill diskutera ? Starta er egna tråd ang lod och form på hästarna . Sluta krascha in trådar oavsett ämne . Japp - har rapporterat er .

Senast ändrad:
Jag stör mig så jla mycket på den här jämförelsebilden som ALLTID kommer upp. Den är i olika stegsekvenser. Bild två ligger aldrig så lite efter bild 1 och därför kommer bakbenet mer in under kroppen. Det går inte att jämföra äpplen och päron.

Fö en som alltid tröttsam diskussion som aaaaaldrig leder till mer än 60 sidor "jag tycker du är dum".
När visades den bilden senast?

Denna träd är ingen diskussion tråd.
Om man vill lära Alla att Jorden är platt är man fel ute.
Lägg ner nu!
Även om det är en bildtråd diskuteras annat t.ex. utrustning och översvämmade vattenkar.
Passar inte mina inlägg kan du väl låta bli att läsa och kommentera dem. Ett par av mina inlägg har dessutom föranletts av ditt malplacerade inlägg om att jag ska tänka på hästens rygg
Släpp det där o tänk på hästens rygg istället.
...

Moderator håller faktiskt med om att detta är en bildtråd. Jag tycker att man ska kunna lägga ut bilder på sig själv utan att oombedd behöva bli granskad in i detalj.
De flesta av oss här är amatörer och att behöva statuera exempel i diskussioner om hästens form känns faktiskt sådär när man inte initierat det själv.
Det är en helt annan sak om man skapar en tråd där man ber om input eller råd och där visar bilder men det här är inte en sådan tråd.
Har man synpunkter på någons bilder kan man fråga om det är ok att diskutera dem men man får faktiskt acceptera om inte alla vill det.

Med detta inlägg vill jag markera att diskussionen om enskilda användares bilder är slut här och vill någon ha en generell diskussion om hästens form så går det bra att starta en tråd om det.

LenaH, moderator

Moderator håller faktiskt med om att detta är en bildtråd. Jag tycker att man ska kunna lägga ut bilder på sig själv utan att oombedd behöva bli granskad in i detalj.
De flesta av oss här är amatörer och att behöva statuera exempel i diskussioner om hästens form känns faktiskt sådär när man inte initierat det själv.
Delar inte din uppfattning om att den jag kommenterade inte hade initierat det. I hens inlägg fanns i texten en känga till de som ander att "bakom lod" inte är en framkomlig väg. En skara jag tillhör. Det var en text som jag tycker behövde bemötas - inte för att elakt kritisera utan för att hjälpa eller "frälsa" som någon skrivit. De övriga inläggen från mig och @Fiador var svar på frågor/inlägg.

Många fler inlägg innehåller kommentarer om att @Fiador och jag är samma person och/eller att vi ska hålla käft.
Med detta inlägg vill jag markera att diskussionen om enskilda användares bilder är slut här och vill någon ha en generell diskussion om hästens form så går det bra att starta en tråd om det.

LenaH, moderator

Det är en helt annan sak om man skapar en tråd där man ber om input eller råd och där visar bilder men det här är inte en sådan tråd.
Har man synpunkter på någons bilder kan man fråga om det är ok att diskutera dem men man får faktiskt acceptera om inte alla vill det.

LenaH, moderator

Precis.

Och några stora :bow::bow::bow::bow: till alla er som vågar lägga in bilder på er själva. Så många fina hästar det finns :love:

Delar inte din uppfattning om att den jag kommenterade inte hade initierat det. I hens inlägg fanns i texten en känga till de som ander att "bakom lod" inte är en framkomlig väg. En skara jag tillhör. Det var en text som jag tycker behövde bemötas - inte för att elakt kritisera utan för att hjälpa eller "frälsa" som någon skrivit. De övriga inläggen från mig och

Många fler inlägg innehåller kommentarer om att [USER=54155]@Fiador
och jag är samma person och/eller att vi ska hålla käft.

[/USER]

Fast jag tror inte @mooi menade de som en känga, utan snarare så att hon precis som alla andra är "rädd" att få skit. Så är det ju överallt så fort man visar en bild. "Här är en bild på mig och min älskade häst, jag vet om att jag inte sitter helt i lodrät sits, händera ska ihop och hästen går lite bakom lod osv osv.." Man garderar sig för att inte få skit , tråkigt att man ska behöva känna så tycker jag! Precis som @LenaH skriver så är många av oss amatörer och rider inte alla på hög nivå och kanske aldrig blir några stjärnor men vi älskar våra hästar och gör allt för dem och vi vill gärna visa bilder på våra älsklingar! Snälla starta en egen bildtråd där ni kan diskutera hästens form utefter olika bilder

Fast jag tror inte @mooi menade de som en känga, utan snarare så att hon precis som alla andra är "rädd" att få skit. Så är det ju överallt så fort man visar en bild. "Här är en bild på mig och min älskade häst, jag vet om att jag inte sitter helt i lodrät sits, händera ska ihop och hästen går lite bakom lod osv osv.." Man garderar sig för att inte få skit , tråkigt att man ska behöva känna så tycker jag! Precis som @LenaH skriver så är många av oss amatörer och rider inte alla på hög nivå och kanske aldrig blir några stjärnor men vi älskar våra hästar och gör allt för dem och vi vill gärna visa bilder på våra älsklingar! Snälla starta en egen bildtråd där ni kan diskutera hästens form utefter olika bilder

Eller så kan Brille och Fiador lägga in bilder på sig själva.. något vi aldrig sett röken av och förmodligen aldrig heller får se !

Här är en bild på min tjusiga blivande dressyrhäst! Ursäkta den tjocka magen och hoppsadeln, men hon har i alla fall dressyrskydd och inte går hon bakom lod heller :laugh:

Kaprifol f.10 (Magini-Falleur-Hertigen)

img_5224.jpg

(och jag skäms när det rinner över... behöver nog slappna av lite:-) )

Off topic, men jag har också lyckats med detta! Satte på vattnet till badkaret i hagen, gick ut i skogen med min unghäst och långt där ute kommer jag på "shit, vattnet!!" :nailbiting:
Försöker få fröken att skynda sig hem, men hon maskar i den allra saktaste takten möjligt och fattar ingenting. Tids nog kom vi hem och fick av vattnet iaf :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 703
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024