Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har varit lite oaktiva här men finns ändå ;)
Just nu är det träningsperiod efter en tävlingsperiod i vår. Igår hade vi ett fint pass där hästen gick super. Vi lyckades dessutom gör 7 ettor bra, dvs lugnt och luftigt. :banana: Den är ju en sak att göra dom och en annan att göra dom bra ...:grin: Dessvärre brukar anledning till att saker och ting inte blir bra bero på den som sitter i sadeln :yuck:
Men hästen är bäst!! :love:
Idag blev det en lugn dag i skogen med shettisen i snöre.
Jag är nog partisk men djuren är ju så fina!! :love::d
11705155_10154010125174278_5401286824298628686_n.jpg
fina hästar ^_^. men tycker att du missat en sak i utrustningen...
dressyr hästar kan inte gå utan tjocka fluff paddar och lindor högt över knäna ju :eek:. den kan ju skada sig!
skäms på dig :p

Fina!!

Hur 17 gör du för att få den lille att hänga med i stores tempo? Jag textade det där med min sessa och hennes shettiskompis - resultatet blev att den lilla drog förbi och trängde ner oss i diket gång på gång på gång. Men det kan ju också ha att göra med att min häst är den mesigaste hästen som går i ett par skor.

/Lavinia
Vi har varit lite oaktiva här men finns ändå ;)
Just nu är det träningsperiod efter en tävlingsperiod i vår. Igår hade vi ett fint pass där hästen gick super. Vi lyckades dessutom gör 7 ettor bra, dvs lugnt och luftigt. :banana: Den är ju en sak att göra dom och en annan att göra dom bra ...:grin: Dessvärre brukar anledning till att saker och ting inte blir bra bero på den som sitter i sadeln :yuck:
Men hästen är bäst!! :love:
Idag blev det en lugn dag i skogen med shettisen i snöre.
Jag är nog partisk men djuren är ju så fina!! :love::d
11705155_10154010125174278_5401286824298628686_n.jpg

Fina!!

Hur 17 gör du för att få den lille att hänga med i stores tempo? Jag textade det där med min sessa och hennes shettiskompis - resultatet blev att den lilla drog förbi och trängde ner oss i diket gång på gång på gång. Men det kan ju också ha att göra med att min häst är den mesigaste hästen som går i ett par skor.

/Lavinia

Jo, ponnyn är av den kalibern att hon gärna nystar in ridhästen som en kassler när hon får möjligheten (har man en karriär som ponnygaloppör så blir huvudet lite varmt ibland). Dock har vi tränat mycket på bromsen ;) En annan bidragande faktor är att halvblodet har ganska bestämda åsikter om hurvida ponnyn får bete sig :p

Lyx!

Jag hamnar bara i diket, min sessa vågar inte säga till någon...

/Lavinia
Jo, ponnyn är av den kalibern att hon gärna nystar in ridhästen som en kassler när hon får möjligheten (har man en karriär som ponnygaloppör så blir huvudet lite varmt ibland). Dock har vi tränat mycket på bromsen ;) En annan bidragande faktor är att halvblodet har ganska bestämda åsikter om hurvida ponnyn får bete sig :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 703
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023