Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska bli dressyrhäst...

1_558bd21b9606ee6f76193e7b.jpg

3_558bd2202a6b222def52af1c.jpg

4_558bd222e087c332b89402b8.jpg
6_558bd2289606ee6fd80702be.jpg
[/QUOTE]

Det är verkligen en fin häst du har! Är det en WC? :)

Äsch vad illa det går nu med svarandet av inlägg.... får tagga dig istället @DrT :rofl:

Jag tycker också hästen är jättefin men att den skulle vara ett föredöme för rasen WC undrar jag över ? Hur menar du att den är rastypisk utifrån bilderna ?

Du behöver inte nagelfara mitt beröm över hästen, oavsett om jag formulerat mig för superlativt. Kanske borde nöjt mig att skriva att han är fin?

Han är väl rastypisk av det man kan se på bilderna eller är du av annan åsikt? Lång välburen hals, vackert huvud med klar ponnykaraktär et.c.

Du behöver inte nagelfara mitt beröm över hästen, oavsett om jag formulerat mig för superlativt. Kanske borde nöjt mig att skriva att han är fin?

Han är väl rastypisk av det man kan se på bilderna eller är du av annan åsikt? Lång välburen hals, vackert huvud med klar ponnykaraktär et.c.
Jag undrade bara på vilket sätt den är ett föredöme/rastypisk ? Det var liksom inget mer än det . Med andra ord en fråga och inget du behöver ta illa vid dig för i sak .

Bilderna för mig är en vacker häst fint fotat . Ang ras /rastypisk osv så tycker jag inte bilderna säger ngt alls ffa inte att bilderna är rastypiska för ngn ras alls . Ffa inte att det skulle vara just en WC . Därav undringen .

Senast ändrad:
Tack, nej den jag avlade fram själv va frieser/arab. Den sålde jag förra året. Han mättes till 144 iår som 6 åring.

Denna sas bli runt 155-160 som vuxen när jag skulle köpa den...men jag tror inte han blir så stor.
Han är i dagsläget ca 147 i mkh, men dessto högre bak då han växer. Jag skulle tippa på 152-155 som vuxen men vi får se. Han har långa ben och kanske växer länge så det ska bli intressant att se hur stor han blir. Denna är köpt från England, men mellanlandade i Sverige hos en fd stallhyresvärd som kontaktade mig o frågade om jag ville köpa honom. Ett väldigt spontant köp då jag fick barn två veckor efter köpet ;-)

Vi har varit lite oaktiva här men finns ändå ;)
Just nu är det träningsperiod efter en tävlingsperiod i vår. Igår hade vi ett fint pass där hästen gick super. Vi lyckades dessutom gör 7 ettor bra, dvs lugnt och luftigt. :banana: Den är ju en sak att göra dom och en annan att göra dom bra ...:grin: Dessvärre brukar anledning till att saker och ting inte blir bra bero på den som sitter i sadeln :yuck:
Men hästen är bäst!! :love:
Idag blev det en lugn dag i skogen med shettisen i snöre.
Jag är nog partisk men djuren är ju så fina!! :love::d
11705155_10154010125174278_5401286824298628686_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 703
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18