M
mooi
Grejen är väl att den "orenhet" som din häst uppvisar är en "orenhet" som man eftersträvar, nämligen att hästen är i "bakvikt" och tar mest vikt bak för varje kliv. Medans motsatsen, att framhoven tar i först och lämnar marken sist innebär att hästen är i framvikt. Snyggt jobbat, du tänker fram och upp, då följer hästen med. Fortsätt så...den "orenhet" som din häst visar den är bara ett stort plus...
Då måste jag fråga hur man från en stillbild avgör vilken fot som lämnar/träffar marken först? Bara som jämförelse -bilderna @Lazer09 la upp, som är i samma moment som bilderna på min häst, det är samma ben på båda hästarna som tar i backen i samma ordning -men det är skillnad? Varför är hennes häst i bakvikt men min i framvikt när bilderna visar samma moment?
Och bilderna i ett tidigare inlägg som @Brille refererar till på min häst som dåliga exempel; hur är det med bilden där enbart en bakhov är i backen? Är det en "bra orenhet med en häst i bakvikt" eller är det i detta fallet en "ögonblicksbild" på en häst i framvikt? (pga nosen och nackens placering)
Bara ett gäng intresserade frågor