Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
dsc00915_53c0467eddf2b31ba30b3af3.jpg

Vad är det för ras på denna? :)

@mooi ja det gjorde ju det. Jag är väldigt överraskad och inte minst tacksam. Vi har aldrig vunnit förr och jag har inte gjort det sen jag var 18, och då var det hoppning på ponny i lag i LC-LB typ. Nu har vi förberett oss noga, tränat hårt och så lyckades vi vinna hela cupen (LA:3 första dagen som vi kom tvåa i på 69 %, LA:3 dag 2 då vi vann på 70,71 % och LA:4 igår som vi kom tvåa i på 71,463 %). Det var så himla jämnt och de andra var så himla duktiga. Jag är så glad att han är så snäll och älskar att visa upp sig så mycket. Det värmde verkligen i hjärtat med alla snälla kommentarer från domare och andra på tävlingsplatsen. Nu får vi kämpa ännu hårdare för att hålla den här nivån och kanske snäppa upp lite till.

Förresten har han en liknande rygg mot din svarta, vi har Amerigo ute på onsdag hos oss. Hon dömde på tävlingen och var snäll nog och kom upp och mätte. Tyvärr är Z lite underutvecklad muskulärt just nu så vi kommer nog få byta sadel några gånger, men det vi ska testa är en CC, en DJ (konstigt nog) och en Vega. Ev också en Cortina "bara för att". Han har tydligen en av de kortaste "sittytorna" hon sett. Typ 10 cm där han vill ha min tyngd. Tur att jag har liten rumpa!

@Dialhard Jamen jag skaaaa:D. Hade bara inte hjärta att klippa mitt i märket. Men får leva utan "cell" och ha "lami"-lindor:p.
Du kan ju när du rullar ihop lindorna rulla kardborren på ett sånt sätt att den lägger sig runt benet när du sen lindar. Okej, det blev luddigt :P Men tänk att du ska rulla med det "kardborriga" på flärpen innåt. Då lägger det sig snyggt och man behöver inte gå lös med saxen. Funkar utmärkt på mina älskade Eskadron lindor med vilda flärpar! :D

@hastskotare Ja med Eskadrons lindor som har dom där plastloggorna på kardborren måste man verkligen göra så:). Har inte tänkt på att det funkar även på vanliga lindor:o. Tror ändå jag måste klippa lite i dom rosa för flärparna är jättelånga.

@hastskotare Ja med Eskadrons lindor som har dom där plastloggorna på kardborren måste man verkligen göra så:). Har inte tänkt på att det funkar även på vanliga lindor:o. Tror ändå jag måste klippa lite i dom rosa för flärparna är jättelånga.
Kul att kunna vara till lite hjälp :D Gör så på de flesta av mina lindor och det funkar kanon. Även på GG lindorna där flärpen inte är det kardborriga utan bara den muka delen. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 575
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 312
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Klara sig utan bil
  • Textilåtervinning
  • Vad gör vi? Del CCVI