Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Några nya dagsfärska från oss :) Han var fin idag :)

Hittade lite uppförsbacke idag, men ryttaren håller ju på ramla av ser det ut som :p:o:D Fråga mig inte vad jag gör!! Förmodligen en häst som inte svarar för ytterskänkeln, blir ju verkligen bättre såhär..haha

Det är inte utan att man blir imponerad, vad duktig du är ! Tråkigt att du tappat hästlusten dock. Det är mycket pengar och tid man lägger ner så då är det klart att man ska vilja det 100%.

Mina pållar.

7nr2.jpg

Min till höger med stjärn.
1.jpg

Vad fin han är din nya ridhäst, även om det var något speciellt med din söta ponnyhäst.

Nu får jag nog börja kalla bäbishästen för dressyrhäst.
Idag har vi tränat lite :love:

10557484_490060801097144_8598016925395038950_o.jpg

Åh vad roligt att se, kommer ihåg alla söta bilder du lagt ut på en betydligt yngre skimmelpojke. Nu är han en ridhäst fina killen !

Det är inte utan att man blir imponerad, vad duktig du är ! Tråkigt att du tappat hästlusten dock. Det är mycket pengar och tid man lägger ner så då är det klart att man ska vilja det 100%.

Tack, vad snäll du är :) ja jag önskar jag hade orken och intresset. Det känns så tråkigt att avsluta något man jobbat så hårt för :(

Vet inte om jag skrivit i den här tråden tidigare :p
Men aja!

Några bilder från dagens pass. Var egentligen ett markarbetspass, därav lite kortare stigläder.
(Och ju kortare stigläder, ju sämre blir tyvärr sitsen i detta fall :()
Ja, han har gummisnodd på bilden, men den var inte "spänd" och satt alltså inte där för att han skulle "kröka lite fint på nacken bara".

Hästen är förresten en 14 årig, svenskfödd valack på ca. 158 cm, korsning New Forest/xx.
Ryttaren är 16 år och 162 cm.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd....801_557528511037152_6642493555333132952_n.jpg

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net...615_557528957703774_6733384328827778643_n.jpg

Oj, såg nu att bilderna bara blev länkar, men vet tyvärr inte hur man gör "bilder" av de :(
Aja, hoppas det går bra ändå!

@Fiorano: härligt det ser ut! :love: ni e så fina!

Här är jag å medispålle efter vår tävlingsstart i helgen. Han e så söt! Dock skäms jag över hur skitig han är :o tyckte jag tvättade alla vita tecken men jag va väl visst lite slarvig :p kom iaf ihåg att på kvällen innan sätta på honom täcke då han går ute fortfarande, spar nog in lite tid på det :up:

Giraffen fick en sparkskada och drog på sig lymfangit som vi kämpade med i 1,5 månad fram o tillbaka med penicillinkurer och klinikbesök. Nu får han vara porslinshäst ett bra tag framöver och gå ensam...:grin:
Känns underbart att vara igång igen, och nu blickar vi framåt med nya mål i sikte. Han börjar sakta få muskler och lägga på sig iallafall :love:
10548164_10152620941866067_3147335383052345354_o.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 575
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 312
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar