Bildtråd skruttarna #6!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

Det kan hända något, ni kanske kör i diket osv..

Förstår att det är lite klurigt att förklara för Sam, men om du också har hjälm kanske det går enklare?

Du menar om man blir påkörd av en bil eller så? För det är ju rätt osannolikt att den skulle trilla.

Jag funderade på det men både mamma (som är väldigt säkerhetstänkande) och sambon och en väninna sa Nädå de sitter så bra och säkert där inne. Men du har säkert rätt, det skadar ju aldrig att ha hjälm på. Bara jobbigt att förklara att de måste ha den ibland (när vi cyklar) och inte ibland (känns ju onödigt när man går). Vi har precis lyckats pränta in att han ska ha hjälm när han cyklar, det tog 8 månader...

Fast hellre att man får vara en "surmamma" än att ungen får hjärnskador eller dör. Han lär få lära sig skillnad på cykla/gå/åka skidor ändå så det är väl bara att köra på. Ingen hjälm -> ingen cykel eller cykelvagn.

Jag håller med dig, hellre surmamma än att det händer nåt. Här har vi alltid hjälm, både jag och barnen. Och jag är verkligen ingen hjälmperson annars, hade knappt ridhjälm förr.....

Nu gillar mina barn sina hjälmar, de har själva fått välja vilken färg och mönster de vill ha, och vägrar sätta sig i kärran utan :laugh:, men hade de vägrat hjälm så cyklar vi inte.

Ja jag borde ha begripit att det var dumt att ens ställa frågan :D

Hjälm till mamma ska inskaffas, hjälm på barnen ska på.

Kl

Ett styck Milton i sin bilstol!

milton-13-januari_127132929.jpg

Söta godisbitar!

*kl*
I går var en sorgens dag hemma hos oss, då vår 10 månader gamla vorstehtik Dixie blev påkörd och dog.
Idag har vi varit vid skridskobanan och åkt skridskor och skidor, idun passade på att gosa lite extra med vår kvarvarande hund Pippi:

_DSC2386800.jpg

Pippi laddade för ett rusk, för så här ser nästa bild ut:
_DSC2387800.jpg

Senast ändrad:

Lastar termosar i den gamla läragå vagnen och sprider ut i nästan rum:crazy:

den elaka barnamodern kittlar den snart lilla 2 åringen :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 279
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 591
Senast: ellan84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar