Bildtråd skruttarna #6!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

Jag finner att sjalen ger mer stabilitet till nacken än sjalen, så i sjal skulle jag nog kanske kunna bära tidigare på ryggen. Men i Manducan så känns det som om dom ska vara stabila i nacken. Är det bara jag som upplever den skillnaden?

Vad mysigt ni ser ut att ha det!!
Måste bara fråga, när kan bebis börja sitta på ryggen istället för fram i selen? Har en BabyBjörn, fungerar det med den också? Och hur tusan får man upp ungen på ryggen?!

Släng BB och köp en ergonomisk sele istället. Det är otroligt mycket mer praktiskt att ha barnet på ryggen, fast pussfaktorn är väääldigt låg :D

Eftersom buke är fantastiskt har jag gjort en video till dig. Tänk på att kolla så att ryggpartiet är ordentligt uppe. Spegel, skyltfönster, bilruta funkar. Så fort jag fått upp honom på ryggen greppar jag ena låret med handen, så pass hårt att jag skulle kunna hålla kvar om han slänger sig bakåt.

När jag ska ta av honom sätter jag mig i en fåtölj och knäpper loss eller så tar jag av mig axelbandet och glider runt honom.

http://www.youtube.com/watch?v=s7GxI15xl6o

Haha förlåt för engelskan, kompisen som filmade pratar engelska så det bara blev så :D

Tackför din och andras förklaring! Tänkte det kan vara toppen att bära så i höst när boxarna ska mockas och Milton inte är sugen på att sova i vagnen.
Får nog ta och byta bär-don då ser det ut som.. Synd att det inte fungerar med BB'n.

Går selen över huvudet på barnet så kan det ju bli väldigt stadigt. För stadigt för mina barn. Sjalen ger fantastisk stadga men samtidigt rörelsefrihet. :)

Du är ju bara bäst!! Vilken toppen-förklaring och toppen-video!!
Här ska inhandlas en annan sele, wiiiii, tack söta du!!

KL

Oj vad många nya små sötnosar det finns här! Plötsligt har ju min lilla plutt blivit rena gubben i sällskapet. :D

Milton har ingen speciell leksak, ingen snuttefilt, ingen bok han absolut vill läsa om och om igen, det enda som består är kärleken till de ljuvliga napparna...
33763_473513867447_574482447_6601825_5770836_n.jpg

*knapp*

Hej hej!
Snart är Saga hela tre år!

34521_1483324077356_1061489128_1413406_2133125_n.jpg

Bilden är från i somras när Saga och hennes bästis skulle ut och rida på sina hästar.
Den vackra vita som Saga rider på fick tyvärr somna in rätt nyligen då åldern gjort sin rätt och eksemen blev för svåra för honom.. En stor saknad har han lämnat oss.. Men också många underbara minnen.. Främst minnen med honom och Saga, som den otroligt snälla vita han var..

Ah nu fick jag en liten tar i ogat. Fina vita ponnyn! Sa sota de ar pa sina ponnysar! Jag vill ocksa ha en ponny!

Nemas problemas glad att jag kunde hjalpa till! I sjal-och seltraden finns massor av bra tips pa selar.

Idag har vi varit ut till sjön, hade ett helt underbart höstväder och rätt varmt i solen =)

Tråkigt dock att vi glömde kameran hemma, så det blev mobilbilder =/

Unge med mössa
61113_449000491640_593031640_5632349_7519234_n.jpg

Unge utan mössa ;-)
63383_449000551640_593031640_5632351_6957543_n.jpg

60563_449000736640_593031640_5632356_7445073_n.jpg

63307_449001271640_593031640_5632377_4930763_n.jpg

Söta stor lilla tjejen :love:
Lovis hårväxt har totalt avstannat tror jag :crazy:

Näe Vindvissla så där stor kan inte Isak ha blivit :eek::love: (syftade på selvideon)
Klåen snacka om att jag har noll koll på tiden märker jag :D

Förra helgen var det en stor fest här i stan, en typisk österrikisk fest fullt med människor klädda i lederhosen och Dirndl (klänningen som motsvarar männens lederhosen). Emilia var inte sämre hon utan fick ha sin fasters gamla klänning :)

DSCN1952.JPG

DSCN1953.JPG

Gud vad fin hon är i den dräkten, helt bedårande!!

Kl
Idag var vi och provsatte matstolar, Milton blir ju 4 månader imorgon :love:
60464_1492641767506_1577893648_1154073_8075434_n.jpg

Åh lilla Lovis, så underbar. Det är kul att se bilder från de lite äldre barnen också, man har ju följt ex lilla Lovis från dag 1 känns det som :)

Turbofling: Åh sikken söting. Haha visst är det härligt med fest alá lederhosen :D

Armani: Grattis till lilla Milton på 4 månaders dagen ( i morgon då ) ;-)

Nej så sött:laugh:
Kanske få fixa nå sånna kläder till när barnens farfar fyller år (jämt) han är ju Österrikare. Visserligen boendes i Sverige, men ändå, borde ju roa den sidan av släkten. :angel:

Shit vad stadig han är för 4 månader! Härlig frilla!

Cala Ella är inte sämre hon, hon kan också vara med i Bukes Bästa Frill-nominering :D Så himla söt, visst är det kul när de kan vara med och göra saker!

turbo så himla fin hon är i dräkten, vad kul att den passade!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 279
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 591
Senast: ellan84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar