Bildtråd skruttarna #6!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

Är det inte ljuvligt det här med pratet :love: Det har lossnat på riktigt hos Elina, det kommer nytt hela tiden, och det är så ROLIGT!

Härom morgonen sa hon att 'farmor farfar hämtar dagis'. Ja, sa jag då, de skall hämta dig idag. ' Med Motorcykel!!' sa hon självsäkert sedan :eek:. Är det något här jag inte vet om ??

:rofl: Ja det hade vart nåt, farmor och farfar på motorcykel!

Om Sam vill hitta på hyss säger han "home" och viftar bort en, för så säger ju pappa till hundarna när de ska gå hem :D

Längtar verkligen till att Ella också börjar prata mer begripligt. Hon babblar ju en massa, men det är inte så mycket jag har hunnit översätta så man förstår än. Har någon tips på bra lexikon från Daddapspråk till Svenska tar jag tacksamt emot tips =)

Bild på när Ella fick smaka ett chokladrån för första ( sista? ) gången =D
Jimmyskalas001.jpg

Äntligen får jag sätta upp hennes trållhår i två pippilotter iaf ..

Så en go bild på skrynkelfötter:
duschfia%2B049.JPG

Kände igen det! Uppväxt på Tjörn (i Säby faktiskt) och det var alltid på Säby ö vi åkte och badade när jag var liten (och för den delen upp till 20 kanske).

Så jag har suttit mycket på bänken vid stenstugan! :)

Hon är väl inte så gammal än :D
De saker de verkligen vill ha fram brukar de se till att man fattar :D

Haha nej hon har precis fyllt 1 år så det dröjer väl, men man önskar iaf att man förstod lite mer av vad hon babblar om ;)

Visst är det? Naturen är helt fantastisk och gillar man inte att trängas med en massa folk på stranden är det perfekt!

Förlåt OT! :D

Å, skrynkelfötter :love: Hon ser väldigt nöjd ut över chokladrånet i alla fall =) Det är svårt det där tycker jag, när man ska låta dem få smaka på sötsaker och sånt, inte bara godis utan sylt och smaksatt yoghurt och liknande också!

I vilket fall som helst är Ella helt underbar som vanligt!

Det där med pratet kommer nog mer och mer snart ska du se. Vipps så förstår du plötsligt flera små ord och sen blir det ett väldans babbel =) Det känns som om My lär sig nya ord varje vecka, jättehäftigt!

//Julia

Tilde bus ute i solen. Haha snygg dress va?
30984738.jpg

Och nyss somnade hon på lekfilten, snuttandes på sin strumpa!
30984739.jpg

30984740.jpg

30984741.jpg

Asch jag tycker faktiskt inte alls att det är svårt med socker ocxh dylikt, jag tänker varken vara helt manisk på att inte ge socker eller överdriva sockerkonsumtionen. Ella har smakat både glass, och smaksatt yoghurt men återgår gärna till vanliga rån och naturell yoghurt =)

Jag litar på mitt sunda förnuft, vare sig jag eller sambon är några sockerråttor så det känns tämligen lugnt :D

Emilia har ocksa fatt äta det mesta, men inte ofta och bara sma mängder. Vi äter tex ibland fruktyogurt som lite extra gott pa kvällen, eftersom E sällan somnar före kl 22 sa far hon ocksa smaka.

Men oj tack! :love:
Minns du mina ögon efter alla år? ;) (vet att jag även finns på bild hehe)

Jag har nog sett dig mer på foto än i verkligheten :)
Stort grattis till nykomlingen iaf!

Väntar själv en tjej till augusti. :D

Grattis!!!! Det hade jag missat helt tror jag!!! :banana: ska bli spännande att se henne här i tråden sen ! :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 279
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 591
Senast: ellan84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar