Bildtråd på min vovve

Ciindy

Trådstartare
Han har ju aldrig fått en egen bildtråd utan bara dykt upp lite hur som helst så nu är det väl dags.

Vilar i gräset
12919445.jpg

I våras
10906783.jpg

Ricky är på fisketur, vilket är bland det bästa han vet.
12919144.jpg

Ricky och kompisen vilar (dom brukar inte tåla varandra:eek:)
12919145.jpg

Ricky hoppar 50
12919146.jpg

Vilar i blommorna
12919444.jpg

Hoppas ni inte blir allt för uttråkade ;)

Sv: Bildtråd på min vovve

såå söt, fina bilder :)

Vad är han för ras ?

Norrbottenspets :cool: Fast men en annan färg än vad dom brukar vara:D

Så söt han är! Bilderna är jätte fina!:)

Härliga bilder. Är det jycken som har mottot:"Lydnad är för mesar" ?

Jag trodde att Norrbottensspetsar alltid var vita och röda, men där ser man.....

japp det är han som tycker att lydnad är för mesar! Han kan vara en riktig åsna när han inte vill, lydnad = ricky förvandlas till åsna :p Nä alla behöver inte vara vita och rödbruna :D även fast det är den vanligaste färgen :D tur för oss att det inte står i rasstandarn att dom ska vara rödbruna;)

Jättefin hund! Berätta gärna mer om rasen och om honom? *nyfiken* Hur är livet med en norrbottenspets?

Vad ska man säga :angel: En jakthund som används till fågel, har tidigare används till ekorr jakt :P Livet med en norrbottenspets är väl som livet med dom flesta andra raser. Vad vi förstått nu är att vi har en väldigt lugn norrbottenspets, rasen kan tyvärr leva upp till ordet skällig, vilket vi aldrig märkt på våran hund. Han har ju ganska mycket jakt instinkter vilket inte är så konstigt. Han går att ha lös på gården utan att han drar iväg (undantag då det är löptikar). Jag själv hade väl velat ha en lite mer aktiv hund :D rasen kan vara lite bekväm av sig när det kommer till agility och lydnad. Men när det är jakt så blir det full rulle :p Till vintern är det tänkt att han ska få bli draghund oxå ;) får se hur många mjölkpaket han orkar dra? (5?)

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 986
Senast: Sesca
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
646
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025