Jag har ju mest problem med att jag aldrig orkar dammsuga eller damma och det är definitivt något jag mår fysiskt sämre av. Jag har aldrig fått det utrett men har misstankar om att jag eventuellt kan ha någon form av kvalsterallergi (täppt i näsan, snorig när jag är hemma mycket i över 10 år nu, är nog inte en förkylning..). Skulle säkert behöva göra lite varje dag men det finns ju inte på kartan..
Vad det gäller "stök" tror jag det är 100% personlighet hur man tolererar det. Det finns ju många som har väldigt välstädade och fina hem med massor av vitrinskåp, byråer osv med prydnader, fotoramar, dukar, ljusstakar och tavlor till förbannelse. De trivs väl utmärkt med det, jag blir stressad och skulle aldrig orka bo där det är så plottrigt. Jag gillar helt enkelt inte när det är för mycket grejer överallt, sen om det är ordnat med prydnader, eller stök i högar på golvet för någon inte orkat plocka är liksom lite same-same för mig.
Jag har förövrigt också föräldrar som är väldigt pedantiska och som alltid klagar när de är på besök, innan jag flyttade var det klagande över att det var stökigt på mitt rum. Tycker de borde fattat nu att jag bara är sån men de slutar väl aldrig hoppas att jag bara ska "sluta vara så lat".