Bildtråd inredningskaos!

Av någon anledning kändes den här rätt i tråden. Ungefär såhär känner jag om städning hemma. 😅
Kan kännas lite motsägelsefullt med tanke på vad jag jobbar med, men... ja.. någonstans tar ju orken slut.
1640221673097.webp

Jag har varit i hem där det itne varit speciellt rörigt men däremot väldigt skitigt. Och tvärtom. Hem där det ligger böcker och papper på alla stolar och hänger kläder på möblerna. Men inte katten är det skitigt.
Samma här. Jag var för ett tag sedan in i ett hem där det vid en första anblick såg tjusigt ut. Saker låg i logisk ordning och det var inte massor av bråte överallt, möblerna var snygga och all inredning såg genomtänkt ut. Men. Sedan upptäckte jag enorma dammråttor även i köket och på platser där det borde varit plättlätt att åtminstone sopa ibland för att undvika sådant. Handfatet i badrummet verkade inte ha blivit rengjort sen urminnes tider och rent allmänt när man började titta runt och upptäcka hur olika ytor kändes... Det kändes inte fräscht någonstans! Mitt betydligt rörigare hem är inte i närheten av lika skitigt.

Jag insåg att jag verkligen ville lägga upp en bild av när jag hade städat av köket, som för att visa ”kolla vad duktig jag är”.

Sitter så hårt i mig att man är duktig om man har städat och ordning men jag har verkligen tagit med mig det som någon skrev - städa är inte livsnödvändigt utan mer som en hobby (ungefär). Så smart sak som jag ska använda framöver när mina föräldrar påpekar att jag har stökigt.

Obs att jag inte har städat i badrum och har skitigt handfat. Tänker att det nog klarar sig ändå. Vill lägga in en litet hurra-rop för oss som vågar ha skitigt utöver rörigt 😁😁

Jag har precis fått hjälp med storstädning,men jag har ett problem med vissa områden, så bild kommer!
Mina föräldrar kommer hit och grymtar något om fan vad mycket skit jag har, vilket gör mig tokig.
Jag har saker jag behöver och bara för att de står lite varstans så betyder det inte att det är skit. :rage:

Men jag är uppväxt med att nya gäster får husesyn och jag var hos en väninna härom veckan som visade mig runt då hon var nyinflyttad.

Det här är min "skit det kommer gäster/ jag behöver städa hallen" garderob. Inte ovanligt att jag har saker på hög upp till galgarna.
De vänstra galgarna är hem till en bosal, martingal och träns. Varför inte liksom?

Den här blev till hälften städad igår genom att jag lyfte ut ett par kassar och satte i klädkammaren istället.

DSC_1464.webp

I mitt tidigare inlägg skrev jag att jag var van vid husesyn, men jag har aldrig varit med om någon som vill kolla garderober eller städning! Det känns otroligt ofint.

DSC_1465.JPG

Min bokhylla och avlastningstrapp.

Bokhyllan har fler pappershögar som ligger i en fönsterkarm, då de har en tendens att glida av sina högar.
Jag har en förhoppning av att ta tag i det innan julfirandet imorgon (här). Men har stall+kaka+mat+handla foder+middag ikväll kvar att hinna med idag, så troligen hamnar alla papperen i (ännu) en kasse och så plockar jag upp böcker från en annan kasse och fyller i hålen.
Japp de röd/vita paketen till höger är fyllda med fårbajs som inte skickats iväg på analys. 👌🏼
Har även två trasiga laddsladar till datorn sparat ifall att osv.

Den lilla tavlan fick jag förra augusti och igår plockade jag av emballaget som satt runt den. *klappar mig själv på axeln*

Vi har haft en period med en massa papplådor stående överallt, dels efter att ha rensat ut saker ur gamla skåp och dels efter att ha köpt in ett par nya datorskärmar och en ny dator. Många lådor blir det... och när det blir tre-fyra stora lådor stående, så tenderar andra saker att också bli stående. Av nån anledning. :confused:

I förrgår fick vi nog, gjorde ett ordentligt städryck och fyllde HELA Caddyns skåp med saker som skulle till förpackningsåtervinning :rofl:. Vi bor 2 personer och sex hundar på 60 kvadrat, tror ni det var stökigt i hallen eller :crazy::crazy:

Tog dock ingen bild...

Jag har inte så jätterörigt egentligen. Har väldigt bra ordning inne i skåp och de flesta lådor. Men är expert på att skita ner.
Massa hö och skräp i hallen om jag inte är envis med dammsugaren. Ett kilo hår i duschen efter hårtvätt.
Handfatet ser ut som ja ni ser ju själva efter vanlig hederlig handtvätt :crazy: Sedan rinner vattnet ner väldigt långsamt men har hittills inte tagit tag i det.
Är nog lite antingen eller. Ibland är det nästan kliniskt rent. Går och desinficerar dörrar mm. Säkert överdrivet. Eller så bara skiter jag i allt och det ser ut så här :cautious:

Jag har inte så jätterörigt egentligen. Har väldigt bra ordning inne i skåp och de flesta lådor. Men är expert på att skita ner.
Massa hö och skräp i hallen om jag inte är envis med dammsugaren. Ett kilo hår i duschen efter hårtvätt.
Handfatet ser ut som ja ni ser ju själva efter vanlig hederlig handtvätt :crazy: Sedan rinner vattnet ner väldigt långsamt men har hittills inte tagit tag i det.
Är nog lite antingen eller. Ibland är det nästan kliniskt rent. Går och desinficerar dörrar mm. Säkert överdrivet. Eller så bara skiter jag i allt och det ser ut så här :cautious:
Åh, duschen... påminn mig inte.

Liknande trådar

Hemmet Efter att ha bott i en resväska i ett och halvt år, med långdistansförhållande mellan två länder och hela baletten, så har jag och...
Svar
5
· Visningar
1 439
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna