Bildtråd inredningskaos!

Åh, jag kan nästan tycka att det är lite kul att se vad som döljer sig där nere.... :o:D Och tillfredsställelsen när man drar upp en gigantisk hårklump och allting fungerar så himla fantastiskt efteråt :up: !
Jag mådde lite illa bara av att läsa ditt inlägg! Jag har svårt för hårstrån som det är, att fiska upp en klump... :yuck:
Kan inte vi bli kompisar så du kan rensa mitt?

Jag har funderat på om det går att betala för att ha någon annan som gör det.

Jag mådde lite illa bara av att läsa ditt inlägg! Jag har svårt för hårstrån som det är, att fiska upp en klump... :yuck:

Haha, nä. Vill nog bara rensa bort mitt eget hår :rofl:! Men, visst, för en rejäl ersättning kan jag kanske fundera på saken..... :rofl:

Ett ex till mig tyckte om att rensa, så hon gjorde det gärna även hos mig. Jag var inte kvar i badrummet då, det är så himla äckligt. Totalt oförstående till exet fascination. 😅

Det är bland det första folk frågar mig när jag kommer förbi för att prata om att eventuellt ta på mig en ny städtjänst, om jag rensar brunnar/avlopp. :)

Katastrofen har okat ... men det ar himla fint i ovriga huset. Lagg ocksa marke till den lilla kartongen uppepa vinglaset. :arghh: Den har tiden pa aret har jag normalt sett en liten silverbricka som lock pa glaset da de sma ackliga blomflugorna lever utomhus men flyger in sa fort man oppnar en dorr ... och de gillar mitt vin nastan lika mycket som jag gor.:cautious: Just nu ar de tva "locken" (det ar egentligen coasters och jag har fler ... men jag kan ju inte plocka in alla hit som lock till ett vinglas. :banghead: Eller?🤔

Har finns nu allt som inte har hunnit tas till "dar det bor" och sadant som inte har ett direkt stalle dar de hor hemma utan maste sorteras och kastas eller fa ett stalle att "bo". Efter jul ska det bli ett noje att rensa ... Jag hoppas hinna ta bokhyllan ocksa innan jag ger upp.:p

IMG_2523.webp

En dag kanske det är tapeter på väggarna också.

Visa bifogad fil 82101

Jag tycker ändå den där strategin är klart bäst, är det lite stök som man inte pallar fixa just nu så klär man ut sig till en...?! Enhörning med fiskmun med rosa man? och ställer sig själv mitt i rummet - vips! så har man avlett all uppmärksamhet från ev ostädade ytor. (Hade dräkten funnits i min storlek så hade jag omgående beställt en att ha i avlednings-syfte vid oväntade besök) :bow::love:

Jag har inte så jätterörigt egentligen. Har väldigt bra ordning inne i skåp och de flesta lådor. Men är expert på att skita ner.
Massa hö och skräp i hallen om jag inte är envis med dammsugaren. Ett kilo hår i duschen efter hårtvätt.
Handfatet ser ut som ja ni ser ju själva efter vanlig hederlig handtvätt :crazy: Sedan rinner vattnet ner väldigt långsamt men har hittills inte tagit tag i det.
Är nog lite antingen eller. Ibland är det nästan kliniskt rent. Går och desinficerar dörrar mm. Säkert överdrivet. Eller så bara skiter jag i allt och det ser ut så här :cautious:
Det där med hår i duschen har jag hittat världens bästa lösning på! :D Köp en liten sil som läggs ovanpå "hålet" där vattnet rinner ner. Går att köpa billigt även i mataffärer osv. Då stannar allt hår där istället för att fastna som klumpar i avloppet, och det blir hur lätt som helst att ta bort det (när man nu är på humör för det).

Jag tycker ändå den där strategin är klart bäst, är det lite stök som man inte pallar fixa just nu så klär man ut sig till en...?! Enhörning med fiskmun med rosa man? och ställer sig själv mitt i rummet - vips! så har man avlett all uppmärksamhet från ev ostädade ytor. (Hade dräkten funnits i min storlek så hade jag omgående beställt en att ha i avlednings-syfte vid oväntade besök) :bow::love:

Amazon is your place för enhörnings-onesies i vuxenstorlek 😇

Här är hur det ser ut i duschen och handfatet här:
20211224_095717.webp

Den där metall"plattan" är alltså bara att lyfta upp och torka av. Finns i vit plast också. Just de här är köpta på Clas Olsson tror jag, kostade inte många kronor för 2-pack. Jag lyfter upp och torkar av med en bit hushållspapper när det samlats för mycket elände där. Tar bara några sekunder.

Visa bifogad fil 82441
Den där metall"plattan" är alltså bara att lyfta upp och torka av. Finns i vit plast också. Just de här är köpta på Clas Olsson tror jag, kostade inte många kronor för 2-pack. Jag lyfter upp och torkar av med en bit hushållspapper när det samlats för mycket elände där. Tar bara några sekunder.
Hårfälla tror jag de kallas för den som ska googla. Man blir typ tvungen att ta bort det ofta för det märks direkt att vattnet rinner ner dåligt, i alla fall om man tappar hår som jag gör. Fördelen är att det man plockar bort är en hårtuss, inte en klump avloppsgojs. (förutom det uppenbara att man slipper skruva rör)

Hårfälla tror jag de kallas för den som ska googla. Man blir typ tvungen att ta bort det ofta för det märks direkt att vattnet rinner ner dåligt, i alla fall om man tappar hår som jag gör. Fördelen är att det man plockar bort är en hårtuss, inte en klump avloppsgojs. (förutom det uppenbara att man slipper skruva rör)
"sil för diskho" säljs mina som, men jag kom ihåg fel, det var inte något tvåpack :) Såna här är det https://www.clasohlson.com/se/Sil-för-diskho,-rostfritt-stål/p/34-128

Visa bifogad fil 82441
Testade en sådan i duschen faktiskt. Men det funkade inte vidare. Passade inte riktigt. Det är någon annan form av sil där som man ska dra upp för att tömma.

Liknande trådar

Hemmet Efter att ha bott i en resväska i ett och halvt år, med långdistansförhållande mellan två länder och hela baletten, så har jag och...
Svar
5
· Visningar
1 439
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama