Bildtråd inredningskaos!

Har snart varit hemma ensam en vecka men ändå är det inte så städat 🤷‍♀️

3F3E7FEC-B8E5-4D07-B45B-0BF82BDBEB37.webp

Vårt hem är verkligen ett bevis på hur vi lever och det är väl så ett hem ska vara känner jag ^^

Jag försöker hålla borta damm (allergisk och får egentligen lite svårt att andas om det blir för mkt) och vi har det oftast rent i köket. Men saker vi använder står framme, vi flyttar runt på saker, lagar mat, bakar, målar, tvättar, är ute och hittar på saker sånn att varma kläder ligger lite här och var och väntar på att vi ska ut igen.

Är vi sjuka så blir det kaos på nolltid 🙄 då är det tvätt, disk etc överallt. Fast iof, speciellt ett rum är det alltid kaos i, alla behöver väl ett sånt rum som man bara kan dumpa in saker i? ^^

Garaget har inte plats till bilen, för där är saker sedan vår flytt för över ett år sen, typ tomma flyttkartonger, saker som ska till sommarstugan, en möbel vi ska sälja nån gång, mer papp som ska till tippen, fjorårets gran...ja alltså allt, ni hör ju. Bilder får ni iaf inte 😝 😅🙈

Men jag känner såhär med,.. vi tar det när vi hinner och orkar, man ska ju ha roligt också ☺️😁

Vårt hem är verkligen ett bevis på hur vi lever och det är väl så ett hem ska vara känner jag ^^

Jag försöker hålla borta damm (allergisk och får egentligen lite svårt att andas om det blir för mkt) och vi har det oftast rent i köket. Men saker vi använder står framme, vi flyttar runt på saker, lagar mat, bakar, målar, tvättar, är ute och hittar på saker sånn att varma kläder ligger lite här och var och väntar på att vi ska ut igen.

Är vi sjuka så blir det kaos på nolltid 🙄 då är det tvätt, disk etc överallt. Fast iof, speciellt ett rum är det alltid kaos i, alla behöver väl ett sånt rum som man bara kan dumpa in saker i? ^^

Garaget har inte plats till bilen, för där är saker sedan vår flytt för över ett år sen, typ tomma flyttkartonger, saker som ska till sommarstugan, en möbel vi ska sälja nån gång, mer papp som ska till tippen, fjorårets gran...ja alltså allt, ni hör ju. Bilder får ni iaf inte 😝 😅🙈

Men jag känner såhär med,.. vi tar det när vi hinner och orkar, man ska ju ha roligt också ☺️😁
Jag hade ett sånt rum
Klädkammaren
Men där bor kaninerna nu.
Så nu är det lite panik hahahaha

20211229_054634.webp

Dagsformen i köket, grejerna i diskhon har stått sedan förra onsdagen. Plockade ändå i diskmaskinen i förrgår men allt fick ju inte plats, vet inte om det är tur eller otur att jag glömde ta en bild innan det..

Det ser likadant ut till vänster som inte ryms i bilden, där trängs lite återvinning, en brödrost, äggkokare, nån stickling i ett glas, lök, tidningar och grejer..

Visa bifogad fil 82857

Dagsformen i köket, grejerna i diskhon har stått sedan förra onsdagen. Plockade ändå i diskmaskinen i förrgår men allt fick ju inte plats, vet inte om det är tur eller otur att jag glömde ta en bild innan det..

Det ser likadant ut till vänster som inte ryms i bilden, där trängs lite återvinning, en brödrost, äggkokare, nån stickling i ett glas, lök, tidningar och grejer..

Sådär ser vår diskbänk också ut. Vår diskmaskin är trasig (och har varit länge). Vi har porslin och bestick så vi kan äta mat i 14 dgr utan att behöva diska. Det händer att det blir så också.... Nu har det bara gått 3 dagar sedan maken diskade senast. Pga att jag stapplar fram på kryckor kan jag inte stå och diska för hand. I annat fall är jag snabb på med diskningen då jag vill ha rent i köket. Så länge mitt diskbråck krånglar får jag befinna mig i ett annat rum för att slippa se disken ...

/Lizzie

Vi gillar ordning och reda. Maken funkar bäst när mjölkpaketet alltid står på samma ställe i kylskåpet och jag har mer energi om det inte står saker överallt...men...

Vi jobbar båda heltid, renoverar, har ett kreativt barn och är i perioder i sjukdomsskov. I perioder jobbar jag väldigt mycket och då hinner det bli stökigt, ty varken maken eller barnet har samma plockfrekvens som jag. Inget skuldbeläggande, bara fakta.

Så...here goes.

IMG_20211229_074857_5.webp
Matrummet. Renovering pågår. Därför även en bokhylla för mycket just nu.

Liknande trådar

Hemmet Efter att ha bott i en resväska i ett och halvt år, med långdistansförhållande mellan två länder och hela baletten, så har jag och...
Svar
5
· Visningar
1 439
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama