Bildtråd inredningskaos!

Har tyvärr bara en bild från när hallen är städad, ja trappräcket är ovanligt tomt och de flesta hockeygrejen är i bagen, klubborna är ju dessutom prydligt uppställda 😱. I vanliga fall är vår hall en än värre röra av hockeyskydd, målvaktsskydd, hjälmar skridskor, klubbor för spel på is, klubbor för spel på väg. Men å andra sidan det är fantastiskt att ungarna gör något som de tycker är kul, träningar i hallen varvas med otaliga timmar ute på kvartersisen, hem kasta i sig mat och så ut igen. Blir ändå lite glad i hjärtat av att behöva hämta barn i vår kvarterspark på kvällarna, varesig det är hockey, landhockey eller fotboll beroende på årstid!
21AAA96E-CD57-4D3D-AFDD-CA7817A7A9DE.webp

Har tyvärr bara en bild från när hallen är städad, ja trappräcket är ovanligt tomt och de flesta hockeygrejen är i bagen, klubborna är ju dessutom prydligt uppställda 😱. I vanliga fall är vår hall en än värre röra av hockeyskydd, målvaktsskydd, hjälmar skridskor, klubbor för spel på is, klubbor för spel på väg. Men å andra sidan det är fantastiskt att ungarna gör något som de tycker är kul, träningar i hallen varvas med otaliga timmar ute på kvartersisen, hem kasta i sig mat och så ut igen. Blir ändå lite glad i hjärtat av att behöva hämta barn i vår kvarterspark på kvällarna, varesig det är hockey, landhockey eller fotboll beroende på årstid! Visa bifogad fil 82752
Vår trappräcken är hängare för tvätt och blöta handdukar ungefär 95% av tiden.

Jag bor i ett gammalt hus, 1,5 plan med 4 rum och kök. Räcker gott och väl åt mig och maken. Det som medföljer huset är 3 st vindsgarderober (2 är oisolerade och 1 är isolerad och uppvärmd). Det är egentligen 4 st, men en av dem är omgjord så 1/3 är min garderob med ingång från sovrummet - typ en mini walk in closet - sedan är det en vägg och resten är toalett med ingång från hallen.

Ibland roar jag mig med att titta på husmodeller för nybyggda hus och framför allt planlösningar för de olika hustillverkarnas husmodeller. Jag kan inte låta bli att fundera på en sak - det finns ju inga förvaringsutrymmen! I alla fall inte i normalstora hus på 4-5 rum. Skulle vi behöva bygga nytt hus så skulle vi behöva bygga ett hus som är typ på 6 rum och kök. Ett rum skulle jag då använda som walk in closet och det andra rummet skulle bli ett rent förrådsrum.

Ibland svär jag över våra vindsgarderober - för ska jag ha någonting längst in, behöver jag plocka ut allt som står före. Men satan i gatan vad mycket jag får in i dessa garderober :angel: :laugh:.

Det är liksom inte konstigt att det blir rörigt när man inte kan förvara det någonstans...

/Lizzie

Jag bor i ett gammalt hus, 1,5 plan med 4 rum och kök. Räcker gott och väl åt mig och maken. Det som medföljer huset är 3 st vindsgarderober (2 är oisolerade och 1 är isolerad och uppvärmd). Det är egentligen 4 st, men en av dem är omgjord så 1/3 är min garderob med ingång från sovrummet - typ en mini walk in closet - sedan är det en vägg och resten är toalett med ingång från hallen.

Ibland roar jag mig med att titta på husmodeller för nybyggda hus och framför allt planlösningar för de olika hustillverkarnas husmodeller. Jag kan inte låta bli att fundera på en sak - det finns ju inga förvaringsutrymmen! I alla fall inte i normalstora hus på 4-5 rum. Skulle vi behöva bygga nytt hus så skulle vi behöva bygga ett hus som är typ på 6 rum och kök. Ett rum skulle jag då använda som walk in closet och det andra rummet skulle bli ett rent förrådsrum.

Ibland svär jag över våra vindsgarderober - för ska jag ha någonting längst in, behöver jag plocka ut allt som står före. Men satan i gatan vad mycket jag får in i dessa garderober :angel: :laugh:.

Det är liksom inte konstigt att det blir rörigt när man inte kan förvara det någonstans...

/Lizzie

Och jag känner en som nyss köpt ett nybyggt hus (4 rum) som har två walk in closets samt flera inbyggda garderober.

I köket är det ovanligt undanplockat men lik förbannat finns varken bordsyta eller hyllyta och akvariet jag drog hem till mina växter är både skitigt och har blivit förvaring för skräpkrukor.

Bifogade filer

• 20211228_113035.webp
    20211228_113035.webp
    299,5 KB · Visningar: 164
Växthörnan får nog konstateras är den finare delen av vardagsrummet :angel:

Jag ska försöka städa idag men min pmds har just kickat in igen så det lär inte bli något av de planerna. Bra med en sån här tråd i det läget :bow:

Bifogade filer

• 20211228_113117.webp
    20211228_113117.webp
    248,7 KB · Visningar: 165
Vår hall.
IMG_20211228_112154.webp
Karl-Johansoffan som egentligen inte heller någon lämplig plats i huset längre agerar "mur" framför sånt som dels är undanpackat under renovering (som pågått sen mars...) och dela sånt som borde stå i ett förråd/garderob, om det funnits.

Soffan är också lillasysters garderob med bebisoveraller, sockar, mössor, filtar och bärsele samt storebrors leksaker.
I bakgrunden finns även ett babyskydd som vi bestämde oss för att sälja i somras men inte lagt ut på annons än, fler bärselar och ett "lättåtkomligt" vapenskåp. Notera gardinen som ska dölja skåpet, och hur väl det lyckas. (För det är skåpet som är stöket i den här bilden, right O_o )

Den vackra trappspaljen är mellangarderob för koftor. Under soffan samsas en toalettring som borde bo i bilen, och ett paraply. Oftast står även en barnvagn mitt framför allt. Allt ger ett väldigt... rofyllt intryck.

Min utsikt från soffan just nu :crazy: Bordet var helt rent och städat för typ två dagar sen men ja, sen hände nåt... (igen). Vi har ingen bra förvaring för leksaker och barnböcker men planen är att fixa det. Snart... :idea: En del av grejerna får flytta upp till övervåningen också för det är inte rimligt att ha ALLT i vardagsrummet. Blir vansinnig på alla saker.

3A274D93-E3AB-444D-9D1B-75E8705B2349.jpeg

Liknande trådar

Hemmet Efter att ha bott i en resväska i ett och halvt år, med långdistansförhållande mellan två länder och hela baletten, så har jag och...
Svar
5
· Visningar
1 439
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama