Bildtråd inredningskaos!

Har blivit av med förvaring av handdukar p g a pågående renovering. Så just nu står de här...
IMG_20211229_074953_5.webp

Sådär ser vår diskbänk också ut. Vår diskmaskin är trasig (och har varit länge). Vi har porslin och bestick så vi kan äta mat i 14 dgr utan att behöva diska. Det händer att det blir så också.... Nu har det bara gått 3 dagar sedan maken diskade senast. Pga att jag stapplar fram på kryckor kan jag inte stå och diska för hand. I annat fall är jag snabb på med diskningen då jag vill ha rent i köket. Så länge mitt diskbråck krånglar får jag befinna mig i ett annat rum för att slippa se disken ...

/Lizzie
Jag hatar oreda i köket och det är ju även så mycket lättare att orka ta tag i matlagning om det är rent och snyggt. Men jag orkar inte helt enkelt.

Har haft ett system rätt länge där jag kör diskmaskinen varje dag även om det är lite, för att hålla undan. Vanligtvis funkar det men det krävs bara att jag skippar en eller två dagar så faller den rutinen bort och det blir till sån här oreda, det brukar hålla i sig ett tag tills jag helt enkelt tar mig i kragen eller jag ska få besök eller liknande så jag måste röja.

Planen är senast imorgon ska jag ha plockat ur och i diskmaskinen iaf, tänkte försöka rodda upp resten i helgen.

Jag hatar oreda i köket och det är ju även så mycket lättare att orka ta tag i matlagning om det är rent och snyggt. Men jag orkar inte helt enkelt.

Har haft ett system rätt länge där jag kör diskmaskinen varje dag även om det är lite, för att hålla undan. Vanligtvis funkar det men det krävs bara att jag skippar en eller två dagar så faller den rutinen bort och det blir till sån här oreda, det brukar hålla i sig ett tag tills jag helt enkelt tar mig i kragen eller jag ska få besök eller liknande så jag måste röja.

Planen är senast imorgon ska jag ha plockat ur och i diskmaskinen iaf, tänkte försöka rodda upp resten i helgen.

Jag vill också ha ordning och reda i köket. Tyvärr är maken och jag inte på samma nivå när det gäller ordning och redan i just köket. Jag tycker man kan diska varje dag, just för att det underlättar matlagningen. Medans maken tycker det är helt OK att vänta flera dagar för att sedan stå och diska en halv dag.

Jag vill ha en ny diskmaskin, men det verkar dröja... Den jag vill ha är relativt dyr. Kan tänka mig att köpa en begagnad under tiden. Men maken totaltvägrar. Så han får diska - och jag blundar för oredan. Kommer bli andra bullar när jag är bra från diskbråcket (vilket tyvärr verkar dröja)

/Lizzie

Jag kör också diskmaskinen varje dag när ”jag fungerar”, sen räcker det ju med en dag för att det ska bli oreda igen 🤷‍♀️

Vi gillar ordning och reda. Maken funkar bäst när mjölkpaketet alltid står på samma ställe i kylskåpet och jag har mer energi om det inte står saker överallt...men...

Vi jobbar båda heltid, renoverar, har ett kreativt barn och är i perioder i sjukdomsskov. I perioder jobbar jag väldigt mycket och då hinner det bli stökigt, ty varken maken eller barnet har samma plockfrekvens som jag. Inget skuldbeläggande, bara fakta.

Så...here goes.

Visa bifogad fil 82858
Matrummet. Renovering pågår. Därför även en bokhylla för mycket just nu.
Man kan inte ha för många bokhyllor. Det är sanning på riktigt! Hur många man än har är det för lite. Det vet jag av erfarenhet! :D

Den här tråden har en annan positiv bieffekt som kanske inte var meningen...
Jag har insett att mitt hem inte är så rörigt som jag ibland känner. Det passar inte alls in här ju. Det tycker jag är positivt! ;) Även om jag har en diskho med disk att ta hand om typ ...nu eller så.

Lite småkaos.. garderoben väntar på bli klar och lite annat.
Annars inte så kaosigt som kan va, bara bott i nya lägenheten 1månad. Resten av lägenheten är inte så kaos (än).

Bifogade filer

• 20211229_180825.webp
    20211229_180825.webp
    97,4 KB · Visningar: 118
Möblerar om
Det är smutsigt jag vet.
Blir massa mer när man är två:/

Bifogade filer

• 20220101_114742.webp
    20220101_114742.webp
    192,9 KB · Visningar: 89

Liknande trådar

Hemmet Efter att ha bott i en resväska i ett och halvt år, med långdistansförhållande mellan två länder och hela baletten, så har jag och...
Svar
5
· Visningar
1 439
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama