Sv: Bilder :)

Han blir grå när man klipper honom.
8330933.jpg

Ser egentligen ut såhär:
9339562.jpg

Notera hängläppen :D

Jättehäftig häst! Ni kommer lite stort men jag tror INTE ni hade kunnat få in ett till galoppsprång utan att komma i botten. det är bara att träna på att hitta rätt avstånd - det är ju det som är svårast i hoppningen! tycker för övrigt (vad jag kan se av bilden) att du har en mycket bra blick, eftergift och sits över hindret :)

Jag tar mig friheten att svara eftersom TS inte gjort det och hästen faktiskt är min :p
Hindret ligger på 80 där.

Du säger att han har svårt att bedömma avstånd, så var min ponny med. Det ända rätta du kan göra är att sitta helt stilla och vänta, även om du känner att nu kommer han hoppa tex. för sent, hjälp honom inte att trycka av. då lär han sig, det kräver träning men om det ngn gång skule bli så att du kommer i obalans eller liknande efter ett hinder så kanske du inte hinner räta upp dig till nästa. då märker han helt plötsligt att "hjälp, matte är inte med och säger när jag ska hoppa" och då kan det gå riktigt illa.

Så träna, träna och träna på att inte hjälpa även om jag vet att det är svårt, för man vill gärna hjälpa till ;)

Härlig häst! Ser fint ut, men ni hoppar av för långt ifrån. Träna genom att lägga markbom innan hindret - obs! Inte så långt ifrån som ni gjort nu, utan så att ni får avsprånget direkt efter bommen. Löshoppning stärker också hästens egna taxeringsförmåga.

LYCKA TILL med denna härliga häst :banana:

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker att hästen hoppar fint med vilja och mod. Den ser inte ut att alls tveka eller tänka till på hindret.
Att ni kommer lite stor på hindret ser jag inte som någonting negativt alls, bättre att komma för stort på små hinder som det ni hoppar på bilden, än alldeles för nära och tappa glädjen med att hoppa.

En häst som hoppar av stort är en modig häst som vill hoppa. Fegisarna vill gärna in under hindret!

Du har en fin häst!!

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 318
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 675
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V