Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Åh huvva! Ja här klarar dom sig nog utan täcken i år. Vill inte täcka när dom ska föla så tidigt eftersom stoets pälssättning styr fölungens o vill inte ha ut några nakenfisar i februari :D Men vi har ju haft väldigt milt här nere o jag hoppas INTE det smäller på lagom till fölisarna kommer :crazy:

Huga nej det får man verkligen hoppas ni slipper! Jag la på täckena för första gången just i går, annars har de klarat sig fint utan. Tardee lägger benen på ryggen och drar när man kommer ut med täckena, hon vill INTE ha kläder på i vanliga fall, men i går stod hon stilla och fint :)

http://www.tingstorp.se/wp-content/uploads/2011/12/DSC00516.jpg

Här är vårt Zwaantje född 2004 (Sunny Boy-Flemmingh) och hennes lilla kulmage. Kan inte lyckas få in bilden direkt i forumet, men det går nog att klicka länken :o. Hon är dräktig på dygn 228 idag. Bilden är någon vecka gammal. Inte så stor om magen, men det börjar runda till sig nu.
Det är hennes tredje föl. Pappa är Rousseau kwpn.
Hon skall snart flytta in i stora boxen.

knepigt, presentationtråden kommer inte jag in på, står bara

" du har inte behörighet till den här sidan. Det kan bero på en av flera anledningar:

Ditt användarkonto har inte rätt behörigheter för att komma åt den här sidan. Försöker du att redigera någon annans inlägg, komma åt administrativa funktioner eller andra system som kräver särskild behörighet?
Om du försöker att posta, kan administratören ha stängt av ditt konto, eller det kan vänta på aktivering."

men att läsa resten och posta inlägg på annat håll är inget problem fattar NOLL

Verkar som tråden är bortplockad, jag kom in i den igår...

Kanske moderatorn tyckte det var för tidigt att göra en sån tråd eller så finns det en redan?

Om det finns en redan eller så - brukar inte dem vara nålad högst upp?
Inte är det för tidigt :confused: ridsport har ju redan publicerat årets första föl :D

Görel kommer göra en och nåla den :) ! Så den är borttagen men svammeltråd finns :)

Mina damer igen, dammiga och jäkliga efter flera dagar med täcke på! :angel:

DSC_0080.jpg

Sessan, 174 d
DSC_0078.jpg

Tardee, 136 d
DSC_0076.jpg

Min fröken på 194 dygn.

mage-2.jpg

Och en huvudbild, bara för att hon är söt. :love:

winter_iii_by_erehsidne-d4lt3jo.jpg

Jag får lite ångest när jag ser hur alla musklerna tynar bort nu när hon inte rids speciellt mycket,
då hon tycks gått in i ett dräktighetskoma. Hon vill mest att jag ska klia hennes man. Eller så vill hon
tokspringa i slängtrav. Men ingen annat. :p

Förhoppningsvis är det inte omöjligt att få tillbaka lite muskler sen.

Senast ändrad:

Försöker lägga in en länk på en film med min tant ;), säg till om den inte funkar :)

Film på hur min tant idag utryckte sig med att få av sig sitt täcke och få gå naken under eftermiddagen, försök att ignorera min något "bäbis-pratande", på slutet fick hon en liten hostattack som gick över när jag hade slutat filma ;)

Så vad tycks?, idag har hon gått 230 d.!, så nu kan jag räkna ner från 100!! :D

http://tinypic.com/player.php?v=2qiz3pv&s=5

Mitt sto dräktig 205 dygn, tycker tiden bara flyger iväg!:eek:

378844_10150481027006344_563156343_8793882_460402118_n.jpg

.. ha överseende med "lermonstret" som håller i hästen...:angel::D

Oj!, vad stor hon var "redan nu" :laugh:

2dchl4z.jpg

Min tant idag, tog oss en liten rid-sväng i ridhuset skritt o lite trav, och hon var såå nöjd över det :cool:

Håller på och läser hur fostret utvecklas och kollar på vissa hemsidor med tecknade bilder och även kastade foster (:( ), spännande, är det flera som håller koll vad som händer där inne i magen? :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka