Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Ja det ju trots allt så himla snyggt med ryckt man!

Halvblodet är dräktig med Insterburg :)

Bright Sara: Snygga damer!

fick en bild på solettes juver idag (ca 280dygn)
32956320.jpg

... men nu måste jag ställa en fråga till någon som har ett svar, dessa vita prickar hon har runt spenarna? indikerar väl inte på att mjölken är på g redan? Kan inte minnas att hon hade så mkt förra gången:confused:

Ja det ju trots allt så himla snyggt med ryckt man!

Halvblodet är dräktig med Insterburg :)

Bright Sara: Snygga damer!

Insterburg:bow: spännande!!

Jo det är tjusigt men jag måste erkänna att jag snabbryckte hennes man denna gång.. på bilden ser den väldigt jämn och fin ut dock:angel::D

2 st bilder från idag, dock inte magbilder :angel:

33xx5s3.jpg

En bild på min tant i gången :laugh:

2ugi6bc.jpg

Denna är lite weird enligt mej, HUR tusan kan hennes öga se ut så!? :eek:
Men jag antar att det är solens ljus som gör det :idea: Tyckte iaf. att bilden var lite häftig iaf.

Hoppas jag inte skrämde slag på er :rofl:

+ Charlottee; Damerna tackar för komplimangerna - de har känt sig snyggare kan jag intyga. ;)

Nougat: Häftig bild på ögat!

Något har hänt i min lilla flock. De är tre stycken - dräktigt halvblod, ev dräktigt welsh och en shettisar valack. Halvblodstoet har alltid varit ranghög och hållit ordning lugnt och fint i lilla flocken. Men plötsligt igår gjorde shettisen utfall mot henne och körde bort henne från höet. Idag när jag släppte ut så rusade han fram och skulle köra bort igen från höet och sparkade henne i magen! :eek:

Det är länge sen jag hade med dräktiga ston att göra och då gick de bara ston ihop så det var väldigt harmoniskt så detta är helt nytt

. Men nu tar jag bort shettisen från tjejerna
. Hur kan det komma sig att ettvanligtvis ranghögt sto få stryk av en valack. Jag trodde att det var vanligt att dräktighet tvärtom gjorde stona ännu högre i rang? Någon som har någon ide?

Det där med skiften i rangordningen fashinerade mig i början av dräktigheten också, när Sessan som i vanliga fall styr hagen med järnhov snabbt som attans gick undan för Tardee... ordningen verkar vara hyfsat återställd nu visserligen, men T backar inte lika lätt nu heller.

Kan det vara så att halvblodet som "snart" ska föla väljer att dra sig undan istället för att konfrontera och att shettisen "ser sin chans" att avancera? (Skulle egentligen behöva skriva en halv uppsats för att förklara hur jag menar, så ni får leva med att det blir barnsligt förenklat och helt fel om man tolkar det rakt av som det står... hoppas det är ok)

Jag tror inte du behöver vara orolig för att sparken i magen ska ha gjort någon skada, det är trots allt en liten ponny och ett stort sto, och fölet ligger väl inbäddat.

En liten "spontanbild" på Sessa-mage från dagens pälsbestyr... (jösses vad de fäller nu!)

sessa.jpg

Som ni ser har vi lite snö kvar... :angel:
Det "svarta hålet" i bakgrunden är bakdörren in till stallet som är under renovering. Jag har lyckats skotta mig fram till den men man får krångla sig in och kliva "ner" i stallet från snö och is-platån om man ska använda den vägen :p

Senast ändrad:

Ja, jag håller med din teori om att halvblodet inte vill ellr orkar bråka nu när hon är lite tyngre i slutet av dräktigheten. Den lille shettisen är en liten retsticka så det kanske inte är så förvånande att han sticker upp nu för att testa. Tycker att förklaring alldeles utmärkt :)

Det där med sparken i magen är då typiskt att jag reagera som människa på det. En spark i magen blir så symbolisk för mig som människa men för shettisen handlade det bara m att sparka mot största möjliga träffyta.:grin:

Jag ser att ni har en hel del snö kvar, men det brukar ju gå riktigt fort att bli av med den bara det blir ordentligt med sol. V längtar ju alla efter våren nu så de där minusgraderna och eventuella snön som det pratas om här nere kan ju gott utebli!

Vi hade lite snö i morse, Stig fick täcket på sig men det kunde jag ta av mitt på dagen då det blev varmt i solen. Snöpudret försvann rätt fort o jag hoppas det håller sig borta!

Luisa strejkar. Eller så försöker hon lura mig 1 aprillo :cool:

Vi har också haft några få flingor som singlat ner men inget som ahr stannat (bor i skåne). Var ute och fotade min "flod"-häst igår när det var varmare och vackrare väder, hon fick en behövling schamponering av manen :)
Idag är hon 301 dygn :D och ingen direkt aktivitet i juvret än...

Viola1-2.jpg

Viola2-2.jpg

Viola4-2.jpg

Vi hade lite snö i morse, Stig fick täcket på sig men det kunde jag ta av mitt på dagen då det blev varmt i solen. Snöpudret försvann rätt fort o jag hoppas det håller sig borta!

Stella fick gå ut i snöstormen utan täcke. :devil: Jag hoppas att juvret fryser och skrumpnar ihop lite. :devil:

Ingen direkt skillnad på juvret från sist, kanske lite mindre men mer jämt uppfyllt i båda halvorna.
Men nu tittas det på juvret så ofta att man knappt vet vad man ska tro. Den lille lever i alla fall och sparkas.

Luisa kanske kände på sig att det skulle bli snö.
Men dina märrar tycks ha sina egna viljor, hon kommer säkert föla mitt på dagen när du åker iväg 5 minuter för att köpa kaffe. :D

en fin dam! Vacker färg också!!

kl.
vi hade också snöstorm idag:cool: men snön försvann dock har vi några minus nu istället..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 374
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 722
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar