Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Stella börjar också bli besvärad av sin mage. Hon är så trött så trött. Börjar svullna upp i bakbenen.
Funderar lite på när jag ska dra av skorna. Hon ska få nya skor runt om nu på torsdag. Vågar inte ha henne utan
skor i fall att det skulle snöa och bli halt igen. Men gången därpå kanske är lämpligt. Usch, att ta av skorna är det jag
oroat mig för ganska mycket, hon har ju specialbeslag fram på grund av att hon blev superhalt efter en felskoning på klinik
för några år sedan...

254 dygn idag. Hon börjar bli riktigt stor nu, om man jämför med hur hon har sett ut.
(Jag fick ju korta av manen för att hon förstörde den, jag klipper då manen och byter sida på den för att
det inte ska bli pottfrilla, så det är därför halsen ser konstig ut, hennes man har några bruna tussar och
strån på den här sidan och halsen ser då bucklig ut när det blandar sig med det vita.)

st-10.jpg

st2-8.jpg

Förövrigt så försökte jag klippa hovskägget igår. Det tog en timma och det är fortfarande extremt mycket hår kvar.
Fick ihop två stycken fullproppade krafftmått med hovskägg... Svansen fick sig ett bad och är nu grå och fin igen. :)

Senast ändrad:

Du skulle ha sett vilket skick jag var i förra året när det var dags. Trots att jag har assisterat under flera fölningar var detta mitt egna sto första gång och således mer nervöst.

Det blev många koppar kaffe under den dagen:angel: var ingen tvekan på att hon skulle föla inom ett par timmar max.. 20.50 kom han och förlossningen gick jättebra!;)

Jag var också orolig att ta av skorna förra gången (sollan var skodd med special fram) men måste säga att det gått super. Hon har fått bättre hovkvalite dessutom:)

Detta år går hon redan utan skor.

Jag hade ju en ordentlig genomgång av solette förra veckan, tvätta svans och ryckte man osv.. idag när jag åkte förbi hagen stod där ett lermonster istället!!:eek::cool:

Trodde hon var för rund om magen för att rulla sig nu men tydligen inte:D

:rofl:

Stella är för fin för att rulla sig. Hennes hagkompis däremot. Hon är enorm och vältrar sig lyckligt i leran.

_DSC3132.jpg

Det är fasiken inte roligt nu när det är så lerigt i hagarna. Men snaart så får de gå ut i en stoor fin hage.
Det är ju inte brist på sommarhagar här om man säger så. :)

Men hästen på bilden skulle ju kunna vara Solette idag! Likheten är slående!:eek::D

Nej ni har ju verkligen underbara marker!!

Hejsan hoppsan alla! :laugh:

Var ett par dagar sedan sist, men allt är bra med mig och min tjockis :D

Idag när jag skulle ta in henne,så chockade hon mig med att galoppera ena långsidan i hagen för att komma till grinden!, jag såg ut ungefär så här: :crazy::eek::rofl:

Annars så har jag idag också slängt ut bädden, den blev för hög + luktade för illa, så den rök ut ögona böj, så nu börjar jag anlägga en ny bädd + att jag ska hålla koll på höjden :idea: den bör vara helt super lagom till fölningen
:grin:

Imorgon har jag tänkt att fota tanten + lägga in de korten som blev bra. Imorgon är hon föresten på 290 d.! :love:

:rofl:

Stella är för fin för att rulla sig. Hennes hagkompis däremot. Hon är enorm och vältrar sig lyckligt i leran.

_DSC3132.jpg

Det är fasiken inte roligt nu när det är så lerigt i hagarna. Men snaart så får de gå ut i en stoor fin hage.
Det är ju inte brist på sommarhagar här om man säger så. :)

Haha så där ser ALLA mina ut :o Haha.. vårstädade dem häromdagen, borstade igenom och fick bort massa vinterpäls, trimmade svansen som var lite lång, tofsar i öron osv.. dagen efter såg de lika hemska och skitiga ut igen :rofl: så tacksamma hästar

Mina kör också med lerinpackning just nu, undrar om det är nya modeflugan :D

Idag var hovis ute och tittade på Garbo som varit halt ett par dagar. Han hittade en megastor hovböld i tån så nu går hon med tjärpasta, sula och sko. Hon är 19 och har väl inte haft dojjor sedan hon var tre typ så skon var ingen höjdare tyckte hon.
Bäbisen lever rövare i magen så den verkar det inte gå någon nöd på i alla fall. 264 dygn idag.

:cry: Stella har gått med i klubben lerinpackning. (Bara för att jag skrev att hon inte rullar sig...)
Om man inte ens får bort grimman från hästen så är det illa. Så hon fick ett vårbad. Sen hade hon vårkänslor
och var mer i luften än på backen. Bockade, pep och tjöt när vi var ute på promenad. :p

:D Heja Stella!;)

Fick lite rapport om mina hästar från stalltjejen idag på FB.. hon nämnde bla att Solette har en ännu värre lerinpackning idag.. och även hennes son har kommit på vad mysigt det är:grin: så verkar eskalera? Någon sorts smittsam sjukdom??:rofl:

En lipizzanare som jag rider åt stallägaren hade också rullat sig när jag skulle rida idag. :devil: Jag skrapade av det värsta och red ändå.
Tur att man bor i skogen och ingen ser mig när jag rider. :D :D :D

Hon fick också bada sen. :angel:

:D Heja Stella!;)

Fick lite rapport om mina hästar från stalltjejen idag på FB.. hon nämnde bla att Solette har en ännu värre lerinpackning idag.. och även hennes son har kommit på vad mysigt det är:grin: så verkar eskalera? Någon sorts smittsam sjukdom??:rofl:

Din donna + IronWills verkar ha smittat min donna också! :devil::angel:

Idag var nästan hela hon ett lermonster, tog sin tid att borsta rent henne igen! :grin:

Återkommer med bilder im.

Vem sa något om epedemi??

Hm, min fina svarta dam som aldrig rullar sig ute...

2ppmp0p.jpg

Varför tror ni det inte kommer några bilder på Luisa då? :angel:

Jag hatar lera! Idag kommer det en spekulant på Stig (redan...biter mig i läppen) så jag får passa på att knäppa ett kort på Luisa när jag har svept av henne det värsta.

Det är en sån jobbig lera som inte släpper ju :mad: O i år verkar dom var mer förtjusta än någonsin att vältra sig i skiten från topp till tå!

vilken mage... =)

Här händer INGENTING! Börjar tro att fölet växt fast...suck
'

Japp, hon är på 307d idag!

Inget nytt med mjölkfärg eller så för ditt sto? När är hon beräknad?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 360
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka