Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012
Så där, nu har jag pratat med hästveterinär som lämpligt nog satt på kontoret med den veterinär som även jobbar på seminstationen. De har tittat på bilderna och jag har varit ute hos Tardee och i detalj beskrivit hur det ser ut, svarat på deras frågor, känt efter osv. Deras enhälliga diagnos var ödem, i kombination med att hon svullnat helt normalt och sedan även kliat sig så har hon helt enkelt svullnat upp ännu mer. Eftersom det sväller väldigt mycket i de "inre" delarna av vulvan så kan det se ut så här om de kliar sig och/eller ligger ner mycket. Det finns ingenting de kan göra, i vanliga fall ger man kortison och det är ju inte det minsta lämpligt i det här fallet.
Livmoderomvridning sa de absolut nej till, då skulle hon inte vara så pigg och alert, äta, dricka, osv som hon gör nu. Jag kände efter med veterinären i luren och det känns inte omskruvat, vridet eller på sniskan. De "lättare koliksymptomen" hon hade i natt är normalt vid öppningsskedet, precis som jag tog det som då innan hon svällde upp så här.
Så, för tillfället för jag försöka lugna ner mig, inse att hon nog mår så bra som hon ser ut att göra och avvakta. Vet. kommer höra av sig under dagen igen för att kolla läget med oss, och under tiden så får jag badda henne med kallt vatten för att försöka få ner svullnaden och se till att hon inte river upp ngåra sår nånstans.
Nu, åter till telefonen och fråga elbolaget hur i h*vete de kan påstå på hemsidan att det är ett planerat elavbrott när ingen information har gått ut som det brukar. Mitt i OS! Så.. försvinner jag en längre tid så är det för att batterierna i laptopen är slut, eller vilas inför tv-sändningarna.