Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Mettan: Vad roligt att du kände fölis! :laugh: Vad hoppas du på att det blir?

Idag kände jag fölis tydligt igen, är såå roligt och mysigt! :love:

2mmz51z.jpg

14marz4.jpg

Min tant idag, fick av sig täcket lite på em. då det var varmare ute, är idag på 259 d. :grin:

Är hon förstföderska eller har jag drömt? Hon kanske håller inne ett tag till pga kylan.. min som var förstföderska förra året fölade dock på dygn 328!;)

Så otroligt spännande att det är nära för dig nu!:bump: Håller alla tummar

kl.
Grovt räknat är min dam på ca 230 dygn nu.. och magen bara växer och växer:angel:

418545_10150542034396344_563156343_8972926_671720008_n.jpg

Blivande tvåbarnsmorsa!:love:
420947_10150541485396344_563156343_8971392_1804811200_n.jpg

Ja den gula som ska föla typ snart är förstagångare. Luuuurigt :D

Men självklart har våran bil brakat nu så hon får gärna vänta tills vi löst det problemet!

Sist jag hade en förstagångare fölade hon på dygn 318 (el 319) som sagt....

Senast ändrad:

Mettan: Vad roligt att du kände fölis! :laugh: Vad hoppas du på att det blir?

Idag kände jag fölis tydligt igen, är såå roligt och mysigt! :love:

Tycks vara en dag för fölsparkar, för idag fick jag en känga i ansiktet av Stellas unge. :D Tror det var första gången jag
verkligen kan anse att det var något annat än mat och Stella själv som rörde sig.

Nougat: Ja Fantastiskt är det! :laugh:
Jag hoppas nog på ett sto, eftersom det hade varit smidigare tror jag, fast egentligen är jag mer förtjust i killarnas temperament, vanligtvis. Vad skulle du helst vilja ha? När är din bebis beräknad till? Jag tappar bort mig på dygnen hela tiden, men hon är beräknad till 11 maj.

Ironwill: Ja, vad häftigt att vi äntligen fick konkreta bevis på att där finns ngn därinne:love: Man är ju allt lite orolig hela tiden, tycker jag.

Wrangler: Så spännande nu när det kan bli närsomhelst:laugh: Kollar flera ggr om dagen om det har kommit ngt nytt i "Välkommen-tråden":bump:

Mettansmage2012-02-10.jpg

245 dygn var det visst idag när jag tänker efter.:idea:

Nougat: Hur funkar det för din tjej att gå utan skor? Jag tänkte ta av dem i början på mars när hovis kommer ut. Menuette är ganska ömfotad och jag vill hon ska hinna vänja sig innan bebis kommer. Hovis säger att det är bra för hennes hovar att få gå utan skor en tid och att jag måste stålsätta mig och inte tycka synd om henne för att hon blir öm i början:crazy:

Såg nu att du gärna vill ha ett fuxsto. Jag är också väldigt glad för fuxar:love: Tyvärr kan det inte bli någon med denna kombon. Menuette har däremot en 6årig fux son efter Sandakan sedan tidigare. Denna blir efter Sir Oldenburg, så jag hoppas i smyg på en hel del vita tecken iallafall:bow:

Varför blir mina bilder så små förresten? Någon som vet hur de blir större?

Du måste ta bildwebbadressen från bilden när den är stor och inte ifrån minibilderna. Du måste alltså klicka dig in på bilden och sedan,
när den har full storlek, ta bildwebbadressen.

Jag börjar bli lite nervös. Mest för att folk är o rycker o sliter i årets föl o vill köpa dom innan dom ens har kommit ut! :eek: Vad hände med dålig marknad?

Jag är väldigt spänd på dessa också för jag har jobbat så länge mot ett visst mål och dessa två småttingar är första gången jag känner att jag har "producerat" precis det jag hade tänkt/ville så att säga...
om det låter det minsta vettigt :o

Fick panik förut o slängde ut hela Mackans bädd för jag fick för mig att det var för mycket bakterier i den :rofl:

Det är ju jättebra! :)
Fast jag tycker det är nog svårt att sälja hundvalpar... hur tusan ska det gå med ett föl!? :o

Jag tycker det låter fullkomligt vettigt Wrangler, härligt med en sån känsla :)

Mettan: Mitt sto är beräknad till 22 april ( 330-dygn), hoppas som sagt på ett stoföl med en del tecken :laugh:

Har precis avslutat en genetik-kurs i skolan och jag räknade där ut mina chanser för fuxföl, det 50-50% chans för fux om stoet har anlag för fux, annars blir fölet brunt, då det bruna anlaget är dominat över fuxanlaget :cool:

Dock anser jag att mina chanser för något vitt tecken bör vara goda :D

Bennie var bara lite ömfotad i början, och nu traskar hon på som vanligt, dock stod hon mest i solen idag :), Hovis behövde inte verka så mycket och sa att hon slet hovarna jämnt och bra,så det känns skönt och jag är glad över att de är väck nu när det har snöat lite mera de senaste dagarna + jag slipper noja mig om hon skulle halka till med skorna :grin:

Idag var det dags för damen att leka häxa när jag borstade lite på magen, hon var några mm från min arm med sitt huvud, och där smällde hon ljudligt ihop tänderna med en väldigt sur blick och bakåtstrukna öron :angel:

Fölis levde runt där också inne i magen några gånger :love:

Skönt att höra att de ömma i fötterna försvann efter ett litet tag. :) Ja idag byggde våra hästar riktiga styltor under hovarna i denna kramsnön. Både risk för halka och vrickningar:(

Just nu ser hon bara fet ut, för hon har ingen fölmage från sidan. Med extremt lång päls. :p

st-3.jpg

226 dygn.

Hon kommer få en sådan präktig unge med mkt vita tecken! Blir lite avundsjuk.. kan ni inte dela med er lite vitt till oss?;)

Våra ligger ju ganska nära varandra i datum, min är betydligt tjockare dock och på henne syns det mest från sidan:D
404484_10150546948756344_563156343_8987240_1624934322_n.jpg

Jag börjar bli spänd på vad som gömmer sig därinne nu.. kommer det hett efterlängtade stofölet? Troligen inte.

Nu har Zwaantje en ganska stor mage! Det sparkar ordentligt därinne också :p Det är nu 263 dagar.

DSC00585.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 354
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024