Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Tack så mycket!

Hon är dräktig med lilla FS Mr Right! En ridponny hingst som kallas för den "gule totilas" i tyskland. Jättefin härstamning,
mamman har fått fyra godkända söner om jag inte minns fel och en dotter som fått en godkänd hingst som avkomma.
Pappan har vunnit bundes och är min favorithingst!

I synnerhet förstföderskor kan gömma sin mage bra, vi hade ett sto hos oss (fölade -10) som gömde sin mage väldigt väl. En månad innan beräknat datum och man kunde inte alls tro att hon var högdräktig! Visst såg och kände man att hon var dräktig men någon jätte mage fick hon aldrig. Så Stella har säkert sin unge kvar inbäddad i säkert förvar!;)

Mitt sto var visserligen stor förra året som förstföderska men inte alls i närheten av nu!:D

Du känner väl fosterrörelser?

... fortsätter med jämförelsebilder:)

Solette 13 mars 2011 (fölade 18 april)
195861_10150104317586344_563156343_6517111_1363610_n.jpg

Solette 12 februari 2012 (beräknad 20 maj)
395480_10150543936376344_563156343_8979502_1393159313_n.jpg

13 april 2011 och 5 dygn senare fölade hon. Här var hon bra trött..
216022_10150147950586344_563156343_6735719_5844442_n.jpg

Jag har känt sprattel och sparkar en gång. :) Men Stella har aldrig velat att man ska peta på hennes mage så jag känner inte på den så ofta.
Kan ju i och för sig vara bra att hon inte får någon mage, blir kanske lättare att få henne att se snygg ut efter fölning då? :idea:
Har tänkt att rida igång henne igen. Blir ingen betäckning i år i alla fall. Det är aldeles för påfrestande att gå och vänta så här. :p

Solette har en ordentlig mage nu om man jämför! Jag tycker det är fint med en ordentlig "baby bump" på märrarna. :love:

Japp hon är betydligt tjockare detta år:D Lite roligt att se skillnaden..

Dom brukar dra ihop sig förvånadsvärt fort efter förlossningen, speciellt de yngre märrarna. Inte som hos oss människor:angel::D

Haha! Men hängbukssvin som är såå söta.. kanske inte som tävlingsponny dock:angel:

Kl.
Wrangler kommer det något föl snart tror du? Är det läge för földans?:bump::banana::bump::banana::bump::banana:;)

Wrangler: Håller med Charlotte, földans snart? :laugh:

Idag blev jag glad, stallägaren kom förbi mig när jag var i stallet och pratade om detta med fölvakning osv. De sätter upp deras övervakningskamera i stallet och hjälper mig med vakandet ( kör varannan natt) + jag får lov att sova i stallet när jag vakar :laugh:

+ så sa dem att om ingen häst flyttar ner till boxen bredvid Bennie så slår de bort min ena vägg i boxen så Bennie får en ÄNNU större box! :banana:

Får reda på detta med väggen om ca. 1 v. :bump:

Känns skönt när man har så hjälpsamma stallägare, de har ju dessutom transport + bil om det skulle hända ngt akut efter fölningen, min mamma bor drygt 16 mil ifrån där jag går i skolan +stallet där Bennie står, så det hade kanske tagit för lång tid att vänta in henne om det händer ngt.

Nu ska jag hoppa ner i min säng, God natt alla ! ;)

Jag passade på när vet var ute för 2:a abortsprutan och bad honom känna då :)

Visserligen hade jag känt sparkar, men ändå. Han sa att det var en "väldigt livlig lite krabat därinne :angel:

Det var förra vecka o hon var på 214 dygn.

Jag tror inte Mini låter sin mamma sova: Märta är sååå trött på morgonen och ställer sig bara och gäspar när hon går ut i hagen. Boxen ser ut som kriget varje dag och tar aldrig mindre än 25-30min att mocka och få ordning på...

*kl*
Idag har jag känt fölrörelser för första gången! Kul att få ett tecken på att allt är bra. Men det är nog en ganska lugn rackare där inne. Isolde låter mig klämma runt på magen hur mycket som helst och hon verkar trivas med att vara dräktig :) Hon är beräknad till mitten av maj.

Men usch, idag var det sjö med isgata under i de flesta hagarna. Släppte hästarna i en reservhage jag har som ligger skuggigt så där var fortfarande snö = bra fäste för fötterna. Är så rädd att Isolde ska halka omkull med sin fina fölmage...

Kl.
Wrangler kommer det något föl snart tror du? Är det läge för földans?:bump::banana::bump::banana::bump::banana:;)

Du kan sluta studsa nu annars kommer du få kramp i benen! Jag har sagt till Mackan att hon måste hinna före Victoria iallfall o det ryktas om en ambulanshelikopter på Haga slott igår så tiden rinner iväg!

Fast jag skulle önska att hon satte mer juver! En del (särskilt förtagångare) gör ju inte det förrän det är dags men det tycker jag är att oroa sin matte i onödan faktiskt! :devil: (vill inte stå med ett nyfött föl utan mjölk!)

:rofl: Jag sparar dansen till senare.. började bli liiiiite trött!

Ja förstagångsston kan verkligen vara luriga, hon inväntar kanske den andra? Två flugor i en smäll?

Ja eller så vill hon bara lura mig :cool:

Vem vet.... dom har säkert planerat att matte ska få fölvaka i ett halvår! :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 354
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024