Bilder på er!

Sv: Bilder på er!

den där ponnyn var ju jätte jätte söt tyckte jag :) påminner lite om en korsning jag red en gång som va fjording/arab, hon hette semlan :rofl:
men vi vill ju ha riiiidbilder :)

joooo.. jag veeeet.. *Asg* Men frille var ju iaf sadlad... ;) han är eg. en haflinger/fjording/russ korsning... en bondtjänst kille vi köpte som tre månaders fölis..

Och.. ojsan.. förlåt.. *S* Han ser verkligen jäääätte söt ut! :D >.<

Mjo, dom är tacksamma för att jag avr med dom hela tiden, men jag tycker det är en självklarthet.. det hade ju lika gärna kunnat vara min häst. Tejejn var en hjälte i sig själv! Trotts chock och tårar så lyckades hon sätta på ett av dom bästa blodstoppande förband jag nånsin sett på en häst.. jag fick inte komma till hans ben, dessvärre.. så lilltösen fick stå där och linda sin ponnys ben där hon kunde se skelettet... bläh.. jag tyckte så attans synd om henne. Hon är tuffare än man tror faktiskt, en riktig kämpe.. ochd et är hennes häst oxå så är det några som fixar att ta sig igen det här helvetet med skador och allt så är det dom..

Jag måste iaf få säga att jag inte håller med er om tommy Arvidsson. Vi lämnade iväg våran häst på inridning till honom, det gick inte att få tag i honom överhuvudtaget. När man väl fick tag i honom så var han upptagen och hade itne tid att prata. Sen sa han att vi skulle komma och hämta henne en viss dag. Så åka dom 30 milen dit, då är karjävlen inte ens där och hävdar att det blivit något "missförstånd" säkert...
Hästen är biten överallt och ser ut som en skabbhäst typ.

Jag menar om man märker att dom andra hästarna är så elaka så byter men väl för f'n hage?

Så det var bara att åka hem igen, då han hävdade att hon inte var "färdig" än. han sa att han själv skulle åka och lämna henne hos oss 2 veckor senare.

Vi väntade och väntade, fick inte tag i honom osv, sen så tillslut fick vi tag i honom. Då kunde han inte komma om 2 veckor, men skulle komma 2 veckor senare. han kom inte då heller.

hela historien slutar med att vi åker dit utan att ens ha fått tag i honom och hämtar hem henne.

Jag är inte så imponerad av hans inridning heller, det märks att han har gått på henne alldeles för hårt då hon kickade och blev super stressad när vi tryckte med skänklarna tex..

vet inte vad jag ville med inlägget, men ville bara säga att jag inte rekomenderar honom.

Det är inte alla tränare som funkar med alla hästar. Det är lite så det är. Men å andra sidan ligger hämtning och dyl. faktiskt på ägaren.. hästen är ditt ansvar och om ni/du såg att det inte stämde när ni avr där så borde ni plockat hem henne på en gång och inte skriva ett inlägg på ett anonymt forum under ett nickname. Det hade räckt med ett "Jag var inte nöjd, rekomenderar inte". Föreslår att du ist tar upp det med honom face2face faktiskt :)

Jag gillade vad jag såg och jag såg honom nån gång i veckan i ungefär 11 månader, samt att det inte funnits något jag reagerat negativt på hos de hästar jag sett komma fårn hans ställe :) Men vi har alla olika erfarnheter och olika uppfattningar om såväl folk som fä :)

Ville väl bara säga; Tänk lite på vad du skriver under nicknames på forum. Det kan bli väldigt fel.

Jo men det är såklart att hämtningen ligger på oss, vi åkte ju dit när det var bestämt! men han var ju inte ens där, han var i en annan stad på en inspelning. Därför så sa han själv att han skulle åka hem med henne till oss. Tro mej vi har tagit upp saken med honom, han bad iofs om ursäkt att det blivit som det blivit men det lät bara som "bullshit" typ.

Även om en tränare är bra med hästar så måste denne ju kunna vara bra med människan som äger hästen också eller hur? annars borde man inte ta emot hästar för inridning.

En sak till. Vi kom överens när vi lämnade henne att han skulle sko henne innan han började med inridningen. Så ringde vi och frågade om hon var skodd. Jaaa det är hon, svarade han.
När vi kom dit var hon inte alls skodd.

Naej, jag har hellre en tränare som är bra med hästar och skit med folk än en som är medioker mer hästar men duktig på att stryka hästägarna medhårs. Min favorit veterinär är KASS på folk, men djuren älskar honom och han är Sjukt duktig.. jag kan lätt ta att han är lite egen att ha kontakt med..

Varför sko en unghäst som bara ska ridas in?

Bra att ni tog upp det med honom, skulle gissa på att det här är flera år sedan? och att det ant. var väldigt mycket på g i hans liv då.. dom är bara människor dom med..

*kl*

Här är vi!

Lite okoncentrerad och ej avslappnad, men vafan! :D
19580886.jpg

Stoppad (ingla klagomål på min ridning osv. Jag är nybörjare!)
19580527.jpg

Nakenridning! :rofl:
19580698.jpg

därför att hon är väldigt ömfotad. Men det spelar ju egentligen ingen roll varför vi skulle sko, grejjen är ju att han ljög. Det är ett år sedan om någon månad.

Ah :)

tja, som sagt.. ni har rett ut det så låt det stanna där :) Öppna anonyma forum är fel ställen för sånt här.. i synnerhet i en tråd om hur folk ser ut..

Äh.. förebyggande syfte bara :rofl:
Okej jag är väl inte HELT nybörjare, men jag är absolut ingen stopp-expert och orkar inte höra folk som klagar på att jag gör fel :D:bow:

Min favorit veterinär är KASS på folk, men djuren älskar honom och han är Sjukt duktig.. jag kan lätt ta att han är lite egen att ha kontakt med..

hehe låter som min vet, vi kanske har samma :p säger vad han tycker vilket inte alltid passar de perfekta hästägorna :rofl:

*sorry för OT*

Senast ändrad:

Äsch! Här inne klagar vi sällan ^^ Vi är ganska mysiga överlag.. lite dispyter ibland men absolut ett av de bättre forumen faktiskt :bump: annars hade jag personligen smitit iväg härifrån för lääääänge sen..

..och nu när jag upptäckt att det aldrig kom hit några bilder på mig och min kärring förra året som lovat.. :o så får jag väl vara såpass korkad att jag slänger in nån.. så får du se en klant på en klant :) ska bara leta reda på nån vettig bild först.. :angel:

*kl*
En gammal bild på mig och min gamm-gubbe! Ignorera min "men sluta fota mig nu"-sits är ni snälla! :angel:

31950_1202911345.jpg

kl

Jag får alltid beröm för att jag sitter så snyggt, varför fastnar det aldrig på bild?
13693770.jpg

Ööh.. Folk har spekulerat, men ingen kan komma på varför jag skrattar för mig själv och drar i byxorna.. (Som sitter under brösten och numer är kasserade.. GOO LEVIS)
19584878.jpg

hehe låter som min vet, vi kanske har samma :p säger vad han tycker vilket inte alltid passar de perfekta hästägorna :rofl:

*sorry för OT*

Vem vet? :) Min är expert på att lufsa in i stallet, kika, klämma, humma och gå ut igen. Recept dyker upp.. "Två gånger om dan i en vecka" sen åkte han igen.. Det tog mig typ.. sex år innan jag fick honom att skratta.. Men det var Väl värt det.. att jag sen gjorde världens klantigaste uttalande som jag Fortfarande typ två år senare är generad över hör inte hit.. :angel::o

Tebax till topicen; Jag på morsans häst.. tävlingsskolning.. folk som trodde att hon inte kunde gasa blev överbevisade.. inklusive jag själv.

DSC02305.jpg

och min Tant å jag..

flisaojag9.jpg

Å Gubben å jag..

goodiejag.jpg

Din tant var ju ursöt!
Jag som älskar svarta hästar... nu börjar jag dreggla för vita istället! :eek:

...nej...nej... tänt på bajs och kiss fläckarna! iiiinggeeeen vit!

Här är jag och sambons dotter och Cola en kall dag i december

Här är jag och Smilla 5e ridningen
Ser inte klok ut men de bjuder jag på :)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 618
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 696
Senast: Badger
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
395
Senast: Nepenthe
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka