Vi diskuterar hur någon kan tro att det är en och annan bild som blivit manipulerad och någon stackars OS ryttare därför blivit orättvist utsatt för pöbeldrevSen undrar jag lite om den här tråden. Diskuterar vi verkligen om blå tungor är dåligt? Är inte alla överens om att det både är dåligt och att det uppenbarligen förekommit på OS? Tom FEI har bekräftat att det förekom. Så det är väl ändå en ickefråga.
Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det på hur avancerat (och kalibrerat) grafikkort du har. Även kameran har en del hyss (mjukvara) för sig för att snygga till bilderna.
Var på en konsert häromdagen och många filmade med sina mobiler. Samtliga mobiler visade olika färger och ingen visade samma färger som det var på scenen.
Därför tycker jag det är vanskligt att dra så stora växlar på EN bild (jag har i alla fall bara sett en). Om hästen löddrar runt munnen är det ett tecken på att hästen trivs med bettet.
Det som sker nu liknar ett drev på Patrik Kittel som dessutom är mitt uppe i sina OS förberedelser.
Senast ändrad: