fio
Trådstartare
Ska det regna?
Klart det ska regna! ÖSregna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska det regna?
Den jag frågade är TD. Men jag tänker inte gå i clinch med er om det. Det rör egentligen inte mig, jag har mitt kort (och tävlade ponny för så länge sedan att jag inte behövde något kort då).
Jag kan dessutom tycka att det är vettigt att ryttarna måste träna åtminstone en gång på häst innan de går ut i terrängen, så jag har inget emot att ha fel!
/Lady_S
För att det är TDn som kontrollerar ryttarboken om den tycker att det är nödvändigt?Varför borde man veta det om man är TD
För att det är TDn som kontrollerar ryttarboken om den tycker att det är nödvändigt?
/Lady_S
Nej, det har inte jag heller. Men TDn borde väl vara den som ger startförbud om ryttarboken inte anses stämma? Vilken annan skulle det vara annars?Gör dom? Hade jag ingen aning om! Iof så har jag aldrig varit med om någon som fått sin bok kontrollerad
Nej, det har inte jag heller. Men TDn borde väl vara den som ger startförbud om ryttarboken inte anses stämma? Vilken annan skulle det vara annars?
/Lady_S
Läste på RF nu också o jo, man måste göra en ny uppridning som ponnyryttare som går över till häst:
Fälttävlanskortet
Svenska Ridsportförbundets fälttävlanskommitté har beslutat att alla ryttare som avser att göra sin första start i debutantklass ska ha avlagt godkänt prov för fälttävlanskortet innan start. Det här gäller ryttare både på ponny och häst, samt ponnyryttare som går över till att tävla häst.
Fast man får ju inte något ryttarmärke som hästryttare heller, utan en påskrift i ryttarboken istället. Märket är ju borttaget helt?Men det var ju det jag skrev...jag läste också i TR om att märket gällde för både ponny o häst men grejen är ju den att man inte FÅR nåt märke som ponnyryttare utan man får påskrift i ryttarboken istället och enligt två auktoriserade tränare OCH texten som faktiskt STÅR på förbundets sida 2015 så drar jag nog slutsatsen att man måste rida upp iaf när man går upp. Tycker precis som både @fio och @Lady_S där att det borde ju vara det enda vettiga då det är distinkt skillnad att rida häst. "Min" unge har ju fått träna sen i våras på att rida mina hästar, först då bara ute i skogen, sen dressyr på bana, sen träna banhoppning, tävla dressyr och nu starta sin första H90. Och när hon först började rida dressyr på Svart Sto så var det inte så himla lätt men hon har vuxit i uppgiften nu just eftersom hon fått ta det pö om pö...
Men det var ju det jag skrev...jag läste också i TR om att märket gällde för både ponny o häst men grejen är ju den att man inte FÅR nåt märke som ponnyryttare utan man får påskrift i ryttarboken istället och enligt två auktoriserade tränare OCH texten som faktiskt STÅR på förbundets sida 2015 så drar jag nog slutsatsen att man måste rida upp iaf när man går upp. Tycker precis som både @fio och @Lady_S där att det borde ju vara det enda vettiga då det är distinkt skillnad att rida häst. "Min" unge har ju fått träna sen i våras på att rida mina hästar, först då bara ute i skogen, sen dressyr på bana, sen träna banhoppning, tävla dressyr och nu starta sin första H90. Och när hon först började rida dressyr på Svart Sto så var det inte så himla lätt men hon har vuxit i uppgiften nu just eftersom hon fått ta det pö om pö...
Klart det ska regna! ÖSregna
Enligt min telefon ska det bli superväder!
Men TR 2015 måste ju gälla framför en text från 2010
Och i ett svagt ögonblick tyckte jag synd om Marvin o frågade glatt om hon inte kunde få skjuts till Udden så vi kunde umgås...hon svarade ja! gaaaahhhh.....
Jaja..det ska bli sol här oxå vilket är tur med tanke på att vi har framridning utomhus
Det är så länge sen jag började att jag inte ens har ett märke...är ju så länge sen jag började att jag har både ryttarmärke och påskrift i min bok...
Ja, har man ett märke var det ju inte så länge sedan man började, ett sånt har ju jag! Jag har mest med mig ryttarboken på tävling för att kunna visa att det inte står något i den...Det är så länge sen jag började att jag inte ens har ett märke...
Det är så länge sen jag började att jag inte ens har ett märke...