Bilder och filmer 2015

Jag måste erkänna att jag har saknat honom lite :angel:. Jag fick mest skäll för att jag hade för långa tyglar, men ser nu på filmen att jag måste bli bättre på att följa med med handen istället :cautious:.

Hmmm fast jag tycker ju att han har för kort hals mot hindren, viker in halsen o springer mot handen ser det ut som iaf.

Jag skyller hans hals till 100% på Biggles ;), men det är alltså inte att jag har för korta tyglar, snarare att jag har händerna i magen i så fall. Han man inte benen på så viker han bara in halsen, och ibland är det lätt att glömma att man faktiskt måste hålla om fast hästen springer framåt av sig själv :angel:

Givetvis! Säg vad vi inte kan skylla på männen....:angel: Dåliga gener, dåligt humör, dåligt skelett, dåligt, dåligt, dåligt....himla tur att vi av motsatt kön är så genombra på alla möjliga o omöjliga vis!!:bump::banana::bow:

Dåligt humör kan jag definitivt vittna om... Jag höll på att bli utkastad i Skurup häromdagen för att jag inte ville ha en äcklig macka på bonnatappen där...

hahahahahahhahahahahahahaha ät o tig människa!! Äcklig eller ej...

Nä jag vägrar äta på äckliga bonnatappar där allting är två veckor för gammalt. Man ska äta på stora rastställen precis på motorvägen och inte på en liten jävla urstig förbi skurup.

Jag äter bara uppe på höjden vid Landskrona.

Att jag överhuvudtaget fick äta nått och dricka kaffe var ett mirakel...

- Skulle du äta?
Ja
- Vroom in på en avfart från urstigen
Jag tror inte dom har mackor här
-Det har dom alltid
Nähäpp det hade dom inte
-Du kunde väl fan ätit en korv

- Jag har inte tid att stanna överallt när jag är ute och reser
Vi är ju på väg hem?
- Vi tar McDonalds här
Jaha ok, jag måste gå på toa
- Jag ställer mig i kö vad ska du ha
Ditten och datten
Jag kommer tillbaka och kön har såklart inte rört sig en millimeter i den långsamma urstigen till urskogen..
- Vad i helvete .. du kunde väl fan tagit den där mögliga macken eller gamla korven på bonnatappen (hela McDonalds vänder sig om)
Vi skiter i att äta, kör hem mig!
-Rivstart de lux, telefoner, cigaretter och solglasögon flyger ända bort till bagageutrymmet. Snart flyger mitt bagage och jag oxå ut genom dörren typ..
-Tystnad
Tystnad
Landskrona avfarten uppe på höjden närmar sig.. bilen kör in. Seger!

hahahahahahhahahahahahahahahhahahahahahahhahahahahahahhahahahahahahhahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahah

Ja dom ska lära sig...:p:sneaky:

Träning idag, lite bustakter kom tillbaka och ett par linjer klarade vi inte på första, men det är väl därför man tränar :p Överlag så känns det ändå som att han utvecklas jättemycket, får han bara klart för sig vad han ska göra så är han klockren :love:

Jag som ska iväg på terrängträning om två veckor och aldrig har hoppat terräng på det viset förr tittar på dina filmer och känner mig en anings mindre nervös. Även om känslan mest är så här ännu --->:nailbiting::eek::crazy:
Ni ser ut att ha så jäkla kul, och det är den känslan jag hoppas infinner sig när vi väl är på plats :D

Idag har jag hoppat terräng med min tant för första gången, kanske kommer våga oss på att börja träna terräng när vi byggt lite muskler och är lättlastade. Var så himla kul och fick lite mersmak, hindren va ju lite låga. :sneaky:
Hoppade mycket terräng på Irland och det är så kul, nästan roligare än banhoppning. :D

@RedHyuuga
Ser finfint ut :). Men ni får ta lite högre hinder nästa gång så att hästen har ngt att hoppa över ;).
(Säger hon som knappt kommer över p70).

Hästen blir lättlastad när hon fattar att transporten = skit kul terrängträning :D

@RedHyuuga
Ser finfint ut :). Men ni får ta lite högre hinder nästa gång så att hästen har ngt att hoppa över ;).
(Säger hon som knappt kommer över p70).

Hästen blir lättlastad när hon fattar att transporten = skit kul terrängträning :D
Tyvärr finns inga högre terränghinder på just den banan, det är ridskolans och den är anpassad så barnen ska kunna hoppa också. Blir väl till att åka till Tranemo när det väl blir dags. Vi hoppade förvisso en 70-80 oxer på ridbanan innan vi begav oss till terrängen. :p

Hon går att lasta lätt som en plätt om man är två, men jag vill kunna lasta henne själv, så jag slipper vara beroende av andra och kan åka iväg på träningar och sånt när jag vill. :)

Tyvärr finns inga högre terränghinder på just den banan, det är ridskolans och den är anpassad så barnen ska kunna hoppa också. Blir väl till att åka till Tranemo när det väl blir dags. Vi hoppade förvisso en 70-80 oxer på ridbanan innan vi begav oss till terrängen. :p

Hon går att lasta lätt som en plätt om man är två, men jag vill kunna lasta henne själv, så jag slipper vara beroende av andra och kan åka iväg på träningar och sånt när jag vill. :)
Aha :) ja det är jobbigt att vara beroende av andra för lastning. Men är man bara tillräckligt envis så går det själv också :p till slut går alla hästar in ;).
Som jag sa till @the_connemara, ger man upp idealet om den perfekta hästen så blir allt så mycket enklare ;), dvs så länge hästen gör som man vill tillslut så ska man inte bry sig om tiden det tar att komma dit.
Lite visdomsord från en med en seg lastad häst. Svårlastad är hon inte då hon går rätt på när hon känner för det :p. Tar bara lite tid för att få henne på rätt humör för att gå in :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 875
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 153
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur