Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Var det så många som 500?? Då höll ju underlagen väldigt bra ändå.. hoppbanan är flyttad sen jag red på den oklippta åkern 2010.. hoppningen gick tidigare där du hade din häckkombination och nått svart rörhinder?? Alltså framridningen till dressyren... denna banan = betydligt bättre.. men roligast var hoppdomaren som skrek 4 FEL varenda gång någon rev :D

486 starter tror jag det stod i Equipe. Jag red tidigt (dressyr och hopp fredag) så jag kan inte uttala mig om underlaget men det var ju bra att det höll på pass bra :)

Jag tyckte han gormade en hel del när jag var på banan, fattade inte vad det var frågan om :confused::rofl:

Är det ingen som tänker lägga in några bilder och filmer från Mantorp :mad:?

mantorpdressyr.jpg

aha, trodde det var i Sverige, inte så konstigt då jag inte kände igen banan...
Har du någon koll på stammen trots Irländare?

Har du köpt honom alltså? Hur gammal o tävlad? Kul om du kan komma igång igen efter alla sorger o bedrövelser.

Har du köpt honom alltså? Hur gammal o tävlad? Kul om du kan komma igång igen efter alla sorger o bedrövelser.

Jepp :D

6år och det är lite mer dressyrutbildning som behövs i höst/vinter men han har gått point to point, jakt och tränad en hel del terräng så där är han väl i princip klar för sin ålder.

Han är jättefin fast jätteful ;)

Nu väntar jag bara på att han skall få plats på någon transport hit.

Ja det har ju varit väldigt motigt de sista åren, först med Ruby och Fhanny sedan med min fina fina Angel som vi tyvärr blir tvungna att ta bort nu :(
Fhanny skall sättas igång nu i höst och hon är verkligen fin, jättemycket Ruby men enormt mkt Jaguar. Synd bara att magen skall se ut som den gör men det är väl något man får ta efter buköppningarna

http://www.youtube.com/watch?v=ttY5ylfmPa8

Sedan har jag ju dessutom min Alligator Fontaine som varit så sen, men nu har hon nog knatat ikapp lite.

Så det ser ju lite ljusare ut nu och jag får en spännande höst med alla unghästarna.

Hoppas jag inte svävade ut för mkr *ot* nu!

Roligt med bild på Fhanny, tänkte nyss fråga hur det gick med henne! Ser ut att vara ganska lik Marlin i ansiktet!

Ja jag tycker det verkar som om de är rätt lika alla Jaguarer, i alla fall de jag lyckats se på våra hemmatävlingar. Hur går det för er?

Vi har hamnat lite på efterkälken nu, han vilade i nästen ett halvår efter Breeders och nu är han väl igång igen men vi har knappt hoppat något, inte varit på någon terräng och inte tävlat alls. Tanken är att jag ska sälja honom men vill först göra en check hos veterinär så att det inte dyker upp något otrevligt när man väl står med ev köpare.

Men vi ska på hoppträning ikväll i alla fall så då blir det förhoppningsvis en ny film :D.

Annars är detta det senaste vi har:

http://www.youtube.com/watch?v=JFLrbE6SgoM

Inte så vackert :yuck:
Tycker vi har fått till lite rundare galopp nu hemma i alla fall, får se ikväll om vi lyckas hålla ihop det när det kommer hinder också.

Är han också 5 i år? Tycker att de e. Jaguar är lite sena både som 4åringar och även 5åringar speciellt om de är lite långsammare i sina rörelser. Min är det men å andra sidan så är hon så hiskeligt stor

Ja precis, 5 i år.

Jag tycker min var väldigt "färdig" från att han reds in som 2,5 tills våren/sommaren när han fyllde 4. Sedan gick det nästan lite nedåt, men han har växt ganska mycket under den tiden och är nu betydligt större och rejälare i modellen jämfört med hur han var som 3-åring. Det är därför jag ska sälja, han har blivit för mycket häst för mig.

Tänkte just "va tusan, ska hon sälja guldklimpen?!" men då förstår jag. Tråkigt ju:-(

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 454
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur